Peran Skrevet 12. februar #1 Del Skrevet 12. februar Hei. vi er et par som prøver bli gravide, prøvd i ca 7 mnd uten hell. jeg var hos gyn for et par mnd siden og alt så fint ut med meg. Vi vet at mannen har noe problemer med sin sædkvalitet, da han har vært igjennom dette med en x.. Det jeg lurer på er hvor kan mannen teste seg? Han mener det er jeg som må ta kl takt med min lege, og dette i gang prosessen med hjelp. Men tenkte kanskje noen av dere her at vært med på noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Del Skrevet 12. februar Han tar kontakt med sin fastlege, da det er han som skal testes. Eventuelt en tur på Volvat, om dere vil det skal gå raskt. Mener han fertilitet er et kvinneproblem? Da ville jeg virkelig ikke vært villig til å ta prosjekt-baby videre med han. Jeg ville i det hele tatt forventet at han frivillig to initiativ til å teste seg ut i det dere begynte å prøve, da han visste det var problemer fra tidligere. Anonymkode: b6017...41d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peran Skrevet 12. februar Forfatter #3 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Han tar kontakt med sin fastlege, da det er han som skal testes. Eventuelt en tur på Volvat, om dere vil det skal gå raskt. Mener han fertilitet er et kvinneproblem? Da ville jeg virkelig ikke vært villig til å ta prosjekt-baby videre med han. Jeg ville i det hele tatt forventet at han frivillig to initiativ til å teste seg ut i det dere begynte å prøve, da han visste det var problemer fra tidligere. Anonymkode: b6017...41d Er vel heller at jeg har null peiling ang dette, da jeg har to barn fra før som jeg ikke trengte hjelp til. Og han har prøvd bli gravid med sin.x og da var det hun som gikk til legen, så han tror vel at det er sånn at det er dama som må gå til legen og starte prosessen. Er det noe han ønsker så er det barn. Jeg vurderer ikke droppe barn bare fordi han mener jeg skal gå til legen. Dustete sakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #4 Del Skrevet 12. februar Exseed hjemmetest er godkjent hos aleris for utredning av fertilitet, så den kan dere kjøpe. Mannen min trengte ikke ta ny sædprøve når vi ble henvist til offentlig IVF når han hadde tatt exseed. Hvis du ikke er 35+ får dere ikke hjelp av det offentlige før dere har prøvd 1 år. Anonymkode: 8613a...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Exseed hjemmetest er godkjent hos aleris for utredning av fertilitet, så den kan dere kjøpe. Mannen min trengte ikke ta ny sædprøve når vi ble henvist til offentlig IVF når han hadde tatt exseed. Hvis du ikke er 35+ får dere ikke hjelp av det offentlige før dere har prøvd 1 år. Anonymkode: 8613a...7d6 Jo, hvis sædprøven viser veldig nedslående resultater. Vi fikk henvisning da vi var ca 30 som følge av det, og var i gang med prøverør ganske raskt etter at vi droppet prevensjon. Ikke koster den mye heller, så kan være en grei sak å bare få gjort i det man bestemmer seg for å prøve. Anonymkode: b6017...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #6 Del Skrevet 12. februar Peran skrev (3 timer siden): Er vel heller at jeg har null peiling ang dette, da jeg har to barn fra før som jeg ikke trengte hjelp til. Og han har prøvd bli gravid med sin.x og da var det hun som gikk til legen, så han tror vel at det er sånn at det er dama som må gå til legen og starte prosessen. Er det noe han ønsker så er det barn. Jeg vurderer ikke droppe barn bare fordi han mener jeg skal gå til legen. Dustete sakt. Sorry, altså. Men da er man ganske lite opplyst, og litt treg i toppen i tillegg. Anonymkode: b6017...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 12. februar #7 Del Skrevet 12. februar Den ene testen tok jeg på privat klinikk i fjor. Fikk time ca 1-2 uker frem i tid. Kostet ca 2500,-. Den var det jeg som bestilte. Den andre prøven tok jeg i forbindelse med utredning av IVF forsøk. Kostet ca 500,-. Denne var det hun som bestilte for oss begge. Men han kan og be sin lege om å få henvisning om dette. Vil han egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #8 Del Skrevet 12. februar Han har til dels rett. Jeg gikk til utredning privat etter ett år som barnløs. Ønsket at mannen min skulle sjekke seg også, han fikk beskjed av fastlegen at vi måtte henvises sammen som par, så jeg måtte også bli med. Orket ikke å bli med på hele runden igjen, så han tok ultralyd+ sædprøve privat. Kostet ca 2000 kr tror jeg. Anonymkode: 2870f...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #9 Del Skrevet 12. februar Hm, litt rart at de ikke ville ha sædprøve da du var til utredning. Det har min tatt alle gangene jeg har vært til første vurdering (offentlig og privat x 2). Så sånn sett forstår jeg hva han mener, mannen min har levert fire sædprøver og alle i forbindelse med at jeg hadde en time. Anonymkode: 2cb4b...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 12. februar #10 Del Skrevet 12. februar Peran skrev (9 timer siden): Det jeg lurer på er hvor kan mannen teste seg? Han mener det er jeg som må ta kl takt med min lege, og dette i gang prosessen med hjelp. Men tenkte kanskje noen av dere her at vært med på noe annet? Han kan ikke teste seg hos sin fastlege, for hans fastlege vet at han har utført vasektomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 12. februar #11 Del Skrevet 12. februar Vi fikk behandling på Ullevål. Han ble testet der som en del av pakka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #12 Del Skrevet 27. februar Han som er pasient, hans som tar kontakt. Anonymkode: ff118...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå