AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:21 #1 Del Skrevet onsdag kl 08:21 Jeg er litt lei av at samboer hele tiden kommenterer på hva jeg gjør og ikke gjør. Han sier f eks: Du har glemt å tørke ovnen. Jeg sier at jeg skulle gjøre det når jeg hadde lagt ungen. Du har sølt vaskepulver på gulvet osv. Sånn er det ofte. Må sies at han er ikke perfekt heller. Gjør mye feil han også, men jeg retter opp i det og sier ikke noe. I går kveld mistet jeg en pose pasta skruer på gulvet. Jeg koster det opp og gikk for å sove. Da åpner han døren til soverommet og at jeg hadde glemt ett par pasta skruer under bordet. Er dette vanlig oppførsel? Anonymkode: b4468...493 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet onsdag kl 08:27 #2 Del Skrevet onsdag kl 08:27 Nei, det der er ikke normalt. 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:50 #3 Del Skrevet onsdag kl 08:50 Da svarer du «javel? Hvorfor skal jeg vite det?» så svarer han sikkert noe om at han ville si fra. Da svarer du igjen «hvorfor vil du si fra? Hvorfor ordner ikke du det?» hvis han svarer da at «det var du som sølte» så svarer du «finnern er vinnern, du oppdaget det = du fikser». Hver eneste gang. Aldri noensinne la han få oppleve at du svarer åja eller unnskylder deg med at du skulle ta det senere. «Du har glemt å vaske ovnen» svare med «neida, satte det igjen til deg, visste du ville kommentere og da kan du få vaske også». Anonymkode: 2ffa6...5ab 14 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:56 #4 Del Skrevet onsdag kl 08:56 Ikke normalt!! Anonymkode: 3aa58...ce9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:12 #5 Del Skrevet onsdag kl 09:12 Både og normalt vil jeg si. Det jeg tolker ut av det du skriver er at du ofte kan finne på å utsette oppgaver til senere som du like greit bare burde ta med én gang. Eller at du av og til (eller ofte?) slurver når noe blir gjort der og da. Tipper han har sett seg lei av dette. Søler man så tar man det med én gang. Mister du noe på gulvet, så plukker du det opp der og da. Ikke senere. Har du laget mat så tørker man over induksjonstoppen der og da, ikke timer senere. Bruker du kopper og fat så setter du det inn i oppvaskmaskinen, ikke bare oppå benken. Roter du noe utover gulvet så koster du det opp med én gang og tømmer brettet i bosset med én gang. Setter du på en vaskemaskin så tømmer du den når den er ferdig, man lar den ikke stå til dagen etter. Osv. Anonymkode: d9617...24c 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet onsdag kl 09:14 #6 Del Skrevet onsdag kl 09:14 Nei, dette er ikke normalt, tenker jeg. Jeg ville bedt ham ta det selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:21 #7 Del Skrevet onsdag kl 09:21 Ikke normalt. Han er nok rett og slett lei av deg og småfeilene gjør at han får noe konkret å feste det på. Anonymkode: 5f0d6...3ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:25 #8 Del Skrevet onsdag kl 09:25 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Da svarer du «javel? Hvorfor skal jeg vite det?» så svarer han sikkert noe om at han ville si fra. Da svarer du igjen «hvorfor vil du si fra? Hvorfor ordner ikke du det?» hvis han svarer da at «det var du som sølte» så svarer du «finnern er vinnern, du oppdaget det = du fikser». Hver eneste gang. Aldri noensinne la han få oppleve at du svarer åja eller unnskylder deg med at du skulle ta det senere. «Du har glemt å vaske ovnen» svare med «neida, satte det igjen til deg, visste du ville kommentere og da kan du få vaske også». Anonymkode: 2ffa6...5ab Og i tillegg begynner du å nevne alt han misser! Skal se han tar hintet! Anonymkode: 81cbd...625 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet onsdag kl 09:26 #9 Del Skrevet onsdag kl 09:26 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Både og normalt vil jeg si. Det jeg tolker ut av det du skriver er at du ofte kan finne på å utsette oppgaver til senere som du like greit bare burde ta med én gang. Eller at du av og til (eller ofte?) slurver når noe blir gjort der og da. Tipper han har sett seg lei av dette. Søler man så tar man det med én gang. Mister du noe på gulvet, så plukker du det opp der og da. Ikke senere. Har du laget mat så tørker man over induksjonstoppen der og da, ikke timer senere. Bruker du kopper og fat så setter du det inn i oppvaskmaskinen, ikke bare oppå benken. Roter du noe utover gulvet så koster du det opp med én gang og tømmer brettet i bosset med én gang. Setter du på en vaskemaskin så tømmer du den når den er ferdig, man lar den ikke stå til dagen etter. Osv. Anonymkode: d9617...24c Eller så bestemmer man selv når og hvordan man ønsker å gjøre ting. 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:27 #10 Del Skrevet onsdag kl 09:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er litt lei av at samboer hele tiden kommenterer på hva jeg gjør og ikke gjør. Han sier f eks: Du har glemt å tørke ovnen. Jeg sier at jeg skulle gjøre det når jeg hadde lagt ungen. Du har sølt vaskepulver på gulvet osv. Sånn er det ofte. Må sies at han er ikke perfekt heller. Gjør mye feil han også, men jeg retter opp i det og sier ikke noe. I går kveld mistet jeg en pose pasta skruer på gulvet. Jeg koster det opp og gikk for å sove. Da åpner han døren til soverommet og at jeg hadde glemt ett par pasta skruer under bordet. Er dette vanlig oppførsel? Anonymkode: b4468...493 Hva med å sette dere ned og prate om dette? Høres ut som dere har fått en litt usunn kommunikasjon som ikke blir tatt tak i. Dette kommer til å eksplodere om det ikke blir tatt tak i. Anonymkode: 45fed...93a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:28 #11 Del Skrevet onsdag kl 09:28 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Eller så bestemmer man selv når og hvordan man ønsker å gjøre ting. Er vel slike holdninger som gjør at mange lever alene i dag Anonymkode: d9617...24c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:32 #12 Del Skrevet onsdag kl 09:32 Vel, du høres jo ut som en gris, så i min verden er det vanlig. Forventer faktisk av voksne folk klarer å rydde og vaske opp etter seg selv (med en gang, ikke flere timer senere) Anonymkode: d1121...f60 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet onsdag kl 09:33 #13 Del Skrevet onsdag kl 09:33 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er vel slike holdninger som gjør at mange lever alene i dag Anonymkode: d9617...24c Så digg! 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:37 #14 Del Skrevet onsdag kl 09:37 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vel, du høres jo ut som en gris, så i min verden er det vanlig. Forventer faktisk av voksne folk klarer å rydde og vaske opp etter seg selv (med en gang, ikke flere timer senere) Anonymkode: d1121...f60 Nå må du gi deg. Å være i Forsvaret er jo en drøm sammenlignet med å leve tett på slike som deg. Anonymkode: 5f0d6...3ac 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:39 #15 Del Skrevet onsdag kl 09:39 Å pirke på hver detalj, komme opp ens ærend for å pirke på noen pastaskruer du har glemt er ikke greit. Men man må kunne forvente at man vasker av komfyr og kjøkkendisker etter at man har laget mat slik at andre kan lage mat uten å vaske etter deg. Skjønner ikke vitsen med å utsette noe som tar deg et minutt å fikse med det samme! Anonymkode: 25900...04c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:43 #16 Del Skrevet onsdag kl 09:43 Opplevd av erfaring at det du beskriver er ganske vanlig blant kvinner ihvertfall. Men her er det han som er problemet, og vær tydelig på at du ikke synes slik oppførsel er akseptabelt Anonymkode: 6d6a3...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:46 #17 Del Skrevet onsdag kl 09:46 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå må du gi deg. Å være i Forsvaret er jo en drøm sammenlignet med å leve tett på slike som deg. Anonymkode: 5f0d6...3ac Hvem lar ovnen ha matrester etter seg? Og søler oppvaskpulver?!? Og søler pasta og klarer ikke ta opp alle? Da er man ikke akkurat (litt) nøye… Så du hadde ikke klart deg i foravaret Anonymkode: d1121...f60 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:47 #18 Del Skrevet onsdag kl 09:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem lar ovnen ha matrester etter seg? Og søler oppvaskpulver?!? Og søler pasta og klarer ikke ta opp alle? Da er man ikke akkurat (litt) nøye… Så du hadde ikke klart deg i foravaret Anonymkode: d1121...f60 Vaskepulver* Anonymkode: d1121...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet onsdag kl 09:52 #19 Del Skrevet onsdag kl 09:52 Normalt er det ikke. Hva er normalt? Men uansett forstår jeg ikke hva han vil med disse kommentarene. Og det gjør tydeligvis ikke du heller. Så jeg ville begynt der. Spørre han hvorfor han kommer med disse kommentarene. Og si at du opplever at du hele tiden må forsvare deg og at det ikke er noe du trives med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:21 #20 Del Skrevet onsdag kl 22:21 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er litt lei av at samboer hele tiden kommenterer på hva jeg gjør og ikke gjør. Han sier f eks: Du har glemt å tørke ovnen. Jeg sier at jeg skulle gjøre det når jeg hadde lagt ungen. Du har sølt vaskepulver på gulvet osv. Sånn er det ofte. Må sies at han er ikke perfekt heller. Gjør mye feil han også, men jeg retter opp i det og sier ikke noe. I går kveld mistet jeg en pose pasta skruer på gulvet. Jeg koster det opp og gikk for å sove. Da åpner han døren til soverommet og at jeg hadde glemt ett par pasta skruer under bordet. Er dette vanlig oppførsel? Anonymkode: b4468...493 Jo det er normalt. Kanskje ikke i norge. Anonymkode: 094f9...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå