Gå til innhold

Gifte seg...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal gifte meg, og gleder meg masse, men det er et lite vemod i det hele. Mamma døde for 4 år siden, og det vil bli et savn i bryllupet. Er det noe jeg og forloveden kan gjøre for å fremdeles "inkludere" henne i bryllupet?

Håper noen forstår hva jeg mener, enda det høres rart ut. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Kanskje dere kan legge ned buketten på gravplassen henne.

Gjest Gamle Alex
Skrevet (endret)

hvis hun hadde en favorittsang eller dikt så kan jo det fremføres under vielse eller middag.

Brudebuketten på graven hennes er også en god ide

Endret av Gamle Alex
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Vi skal tenne lys for min sambos avdøde far og min avdøde farmor i kirken under vielsen. Synes også det var en god ide å ta med et dikt eller en sang som din mor likte.

Og bare husk at hun er med deg i tankene dine hele tiden. :)

Skrevet

Fine forslag her. Tenne lys, legge bukett (Brudebuketten eller egen bukett) på graven hvis den er i nærheten.

Ellers kan du jo nevne henne i talen din, for å fortelle alle at du savner å ha henne der denne dagen?

Kanskje har du et smykke eller noe etter moren din som du kan innkludere i antrekket ditt?

Sanger og dikt er også en hyggelig måte å minnes en man savner på.

Skrevet

Det som også er ganske fint, er hvis du vet hvilke blomster din mor hadde i sin bukett da hun giftet seg, eller om hun hadde noen blomster hun var spesielt glad i, og f.eks. ha samme blomster i din egen bukett :)

Skrevet (endret)

Dagen efter bryllupet, dro vi på gravene til de som har betydd mest for oss...

Min manns mor og bestefar, og mormor/morfar.

Vi la ned bordoppsatsene som var brukt under middagen/festen.

Følte att om de ikke kunne komme til brylluppet, så fikk noe av brylluppet komme til dem.

Det var følesesladet, men veldig godt...

I håret hadde jeg et strass hjerte, det var den første gaven mannen min kjøpte til mamman sin for egne penger.

Endret av monikabrx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...