Gå til innhold

Snodig kommentar på jobb.

MarieOlsen

Anbefalte innlegg

Har vert hjemme en uke fra jobb med lungebetennelse antibiotika hele pakka. Hoster og er hes ennå men feberfri så går på jobb. Om jeg ikke kjenner alle kollegaene mine godt sier vi alltid go morgen og sånt. Sier som vanlig go morgen til en kollega. Hun sier da, å hvordan går det med deg du har vert syk lenge nå. Jeg trodde du var vaksinert. Ja er vaksinert sier jeg men har hatt lungebetennelse. Ah huff sier hun og vi utveksler litt høflighetsfraser før vi går videre.

Her er den snodig delen. Det er kun en på jobb så visste jeg var vaksinert (covid, influensa og sånt) og hun har vert litt små sur mens jeg var syk. Når jeg sa hva som var galt fikk beskjed om å ta smertestillende og komme meg på jobb. Hun mente og det var min feil at hun kranglet med sjefen. Da vikar kom så hadde hun ikke lyst å vise vikaren hvor tinga mine var og slikt. Hun mente det er sjefen sin oppgave. Men vi jobber i kommunalt bygg på landet så sjefen har kontor 45min unna. Så innbiller jeg at hun har sittet og klaget til den kollegaen over fraværet mitt. Huff trengte bare lufte tankene min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
MarieOlsen skrev (6 minutter siden):

Her er den snodig delen. Det er kun en på jobb så visste jeg var vaksinert (covid, influensa og sånt) og hun har vert litt små sur mens jeg var syk. Når jeg sa hva som var galt fikk beskjed om å ta smertestillende og komme meg på jobb. 

En person som ikke var sjefen din ba deg komme deg på jobb? Bare å ignorere. 

Anonymkode: 9509b...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk snakker om de som ikke er tilstede/på jobb. Slik er det på alle arbeidsplasser. Tror du overanalyserer litt her. Det er heller ikke nødvendigvis baksnakking.

Du snakker også med dine venner/kolleger om folk på jobb, sjefen, bekjente osv.

Anonymkode: fa19a...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å spørre om folkner vaksinerte er jo blitt veldig vanlig etter covid.

Dere alle har nok uansett godt av å roe ned drama-faktoren.

Anonymkode: bf4bf...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare å overse, merkelig kommentar!

Anonymkode: b36dd...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som liker å jobb alene og er nok i noen sine øyne en smule usosial. Jeg liker ikke den kulturen det er på jobb med veldig mange kaffe pauser. Hun som kom med kommentar om fravær er en som liker godt å passe på og tror hun er sjefen min. Komme ofte med kommentar om alt mellom himmel og jord. Som om at tinga mine ikke er organisert rett (eks se for deg at du har oppvaskkosten på høyre side av vasken men hun vil ha den på venstre)  på eller spørr og graver mye. Så kombinasjon av at jeg ennå ikke er helt go og litt stress gjør vel at jeg overanalysere alt. Vanligvis så bare nikker og smiler jeg og går videre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...