Gå til innhold

Når venninne forholdet blir kaldt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ei god venninne, vi har vært venner i flere år og har hatt kontakt, så å si daglig. Men den siste tiden så har kontakten blitt sjeldnere og sjeldnere. Uten at jeg vet hvorfor.

Jeg har spurt og sagt at det er trist at vi har mindre kontakt, men hun forsikret meg at det ikke har noe med meg å gjøre. Kommer med unnskyldninger på det og det. Men samtidig ser jeg at hun er sosial og har kontakt med andre.

Hva skal jeg tenke? Jeg savner å ha kontakt som før og vet ikke hva jeg kan gjøre eller om jeg kan gjøre noe som helst med det. 

Har dere hatt venninne og plutselig ble forholdet forandret? Hva gjorde du?

Anonymkode: c4194...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har ei god venninne, vi har vært venner i flere år og har hatt kontakt, så å si daglig. Men den siste tiden så har kontakten blitt sjeldnere og sjeldnere. Uten at jeg vet hvorfor.

Jeg har spurt og sagt at det er trist at vi har mindre kontakt, men hun forsikret meg at det ikke har noe med meg å gjøre. Kommer med unnskyldninger på det og det. Men samtidig ser jeg at hun er sosial og har kontakt med andre.

Hva skal jeg tenke? Jeg savner å ha kontakt som før og vet ikke hva jeg kan gjøre eller om jeg kan gjøre noe som helst med det. 

Har dere hatt venninne og plutselig ble forholdet forandret? Hva gjorde du?

Anonymkode: c4194...b27

Ja har opplevd å «miste» to veninner. Men den ene har alvorlig grad av ME, sånn at det handler ikke om at hun ikke er glad i meg. Hun andre var ikke så nærme som jeg trodde, og prioriterte andre venner. For meg var det bare å akseptere, selv om jeg savner de. Har kontakt med min beste veninne ca en gang i uka. Stort sett på meldinger. Og så treffes vi ca en gang i mnd. Hun har masse andre venner fordi hun har høyere sosiale behov enn jeg har.

Anonymkode: 32b9b...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt noen venner som fases ut og inn i livet. Legger merke til at fasing ut ofte skjer i sammenheng med at nye venner kommer inn og hvis forhold påbegynnes eller avsluttes.  Jeg er relativt stabil selv og har bestemt meg for at det ikke handler om meg. Soleklart er det litt sårt, samtidig som jeg kan jo se at jeg kanskje også har faset ut noen venninner? Ironisk nok er det fordi jeg selv ikke finner så mye glede av relasjonen lenger. Så kanskje det er svaret , noe som betyr at jeg må gå i meg selv, da kanskje dette er årsaken til hvorfor venninner faser ut meg 😆

Anonymkode: db7d9...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...