Rita90 Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg blir ikke helt klok på det for det står forskjellige ting på norske sider🙄 Jeg er gravid 7+3. Er jeg da i uke 7 eller 8? Jeg har f.eks. lest at dersom hvis man finner et levedyktig foster i uke 8, er det kun 3 % sannsynlighet for spontanabort. Mener de da 7+0-7+6 eller 8+0-8+6? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teddi Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Når du er 7+3, betyr det at du har 7 fullgåtte uker + 3 dager. Altså er du i den åttende uken. 3% sjanse for spontanabort blir altså etter 8 fullgåtte uker (8+0 - 8+6) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Jeg slet også med dette da jeg fikk gravid, og med å vite helt hvor langt gravide venninner er på vei😅 Det jeg lærte var at flere apper (f.eks.nørs) bruker graviditetsuke, altså påbegynt uke, men alt av helsepersonell/sykehus/etc bruker fullgåtte uker. Så når du skal ha kontroller og sånn f.eks. uke 28 så mener de 28+0. Ellers har vel personen over svart godt på spørsmålet ditt. Lærte meg å heller bare si at jeg er f.eks 7+4 i stedet for å si uke 7 eller 8, da var det aldri noen tvil for noen. Anonymkode: 39e6d...553 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå