Gå til innhold

Bytte bra bhg pga flytting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en toåring i bhg, begynte i fjor. Både han og vi elsker barnehagen. Vi har en 7 mmd gammel baby som skal begynne i bhg i år og vi må søke snart. Barnehagen er nærme mannens jobb, men vi skal flytte og har mulighet til å flytte barna over i en barnehage nærme der vi skal bo (450m). Det ville nok lettet litt på hverdagslogistikken.

ville dere byttet?

Anonymkode: ae328...839

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg ville ikke fordi en god bhg er gull. Måtte bytte selv pga kommunal omorganisering og savner den forrige. Den nye er ok men ikke i nærheten av like god som den gamle. 

Anonymkode: c5c58...ee9

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg undersøkt den event nye barnehagen godt før et bytte.
En god barnehage er gull, men en barnehage i nærområdet er veldig godt i hverdagen.

Anonymkode: 8c9f6...a9f

AnonymBruker
Skrevet

Er begge innenfor samme skolekrets? Isåfall ville jeg ikke byttet. Det kan være en fordel å kjenne barn fra barnehagen når man begynner på skolen.

Utenom det, en god barnehage er gull. Man vet hva man har og ikke hva man får. Jeg har jobbet i flere ulike barnehager og sett ganske mye rart. 

Anonymkode: d5088...646

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er det fra bhg til det nye huset da? 

Anonymkode: 4b0a2...789

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt på åpen dag i barnehagen som det er aktuelt å bytte til, og fått et inntrykk av hvordan miljøet og de ansatte er der. Det skulle vært et ganske dårlig førsteinntrykk før jeg hadde latt være å bytte. Vi har barnehagen rett rundt hjørnet fra der vi bor, og det er helt uvurderlig for hverdagslogistikken. 

Anonymkode: fbbce...063

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er begge innenfor samme skolekrets? Isåfall ville jeg ikke byttet. Det kan være en fordel å kjenne barn fra barnehagen når man begynner på skolen.

Utenom det, en god barnehage er gull. Man vet hva man har og ikke hva man får. Jeg har jobbet i flere ulike barnehager og sett ganske mye rart. 

Anonymkode: d5088...646

Litt usikker på hvilken skolekrets den «tilhører» faktisk, men er to forskjellige skolekretser som benytter den, så noen av barna vil de gå på skole med og noen ikke. Vi flytter innenfor samme skolekrets, men mye nærmere skoler/bhg enn der vi bor idag.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor langt er det fra bhg til det nye huset da? 

Anonymkode: 4b0a2...789

5-6 km. 

skal sies at mannen sykler med sykkelvogn da vi kun har en bil.

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet ville jeg byttet, med mindre den nye har ekstremt dårlig rykte. Det er gull verdt å være i nabolaget med barnehagebarn, det sosiale, dersom man skulle trenge hjelp en dag, osv....

Anonymkode: b063f...41f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gitt at den nye barnehagen virker okei så ville jeg ha byttet. Det er en stor fordel å ha barnehage i nærmiljøet, bli kjent med barna som går rundt og kanskje skal begynne på samme skole. Også er det vesentlig lettere å bytte en 2-åring, enn la oss si en 4/5-åring. 

Men det spørs jo veldig på om barn fra nærmiljøet også går i den barnehagen dere har nå. 

Anonymkode: 4ae3d...06c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har en toåring i bhg, begynte i fjor. Både han og vi elsker barnehagen. Vi har en 7 mmd gammel baby som skal begynne i bhg i år og vi må søke snart. Barnehagen er nærme mannens jobb, men vi skal flytte og har mulighet til å flytte barna over i en barnehage nærme der vi skal bo (450m). Det ville nok lettet litt på hverdagslogistikken.

ville dere byttet?

Ja!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Gitt at den nye barnehagen virker okei så ville jeg ha byttet. Det er en stor fordel å ha barnehage i nærmiljøet, bli kjent med barna som går rundt og kanskje skal begynne på samme skole. Også er det vesentlig lettere å bytte en 2-åring, enn la oss si en 4/5-åring. 

Men det spørs jo veldig på om barn fra nærmiljøet også går i den barnehagen dere har nå. 

Anonymkode: 4ae3d...06c

Kan vel telle på en hånd de i hans kull som skal begynne på samme skole

AnonymBruker
Skrevet

En barnehagen som man elsker kommer man ikke over ofte. Hadde selv en unge som ikke gikk i sin nærmest barnehagen. Bytta ikke fordi den var så god. Det var ingen problemer med overgangen til skolen. De blir kjent med hverandre.

Anonymkode: 2933d...f53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...