Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #1 Del Skrevet 8. mars 2006 Fikk nettopp telefon om intervju til uka, i en internt utlyst stilling. Viste seg at det var veldig få søkere, og de inkaller derfor alle til intervju. Jeg er ganske ung, og har ikke så mye tyngde innen dette området (selv om jeg har vært ganske lenge i det offentlige, samme arbeidsplass men en helt annen avd.) Har jeg likevel en sjanse? Hvordan kan jeg forbrede meg best mulig? Og så lurer jeg litt på hva som ligger i stilingen "spesialkonsulent" vs feks konsulent? Kan legge til at jeg har høyere utdannelse på universitetsnivå, så sånn sett er jeg vel kvalifisert på papiret.. (utdannelsesmessig, mener jeg.) Gi meg gjerne råd og tips, trenger all støtte og hjelp jeg kan få for har så lyst på en fast jobb!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. mars 2006 #2 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvis du jobber på samme arbeidplass, men i en annen avdelign, gjør deg kjent med den aktuelle avdelingen, hva de jobber med og hvordan de jobber der. Tenk nøye gjennom hva du kan tilføre denne avdelingen. Hvorfor er akkurat du egnet for denne stillingen? (Du har garantert noen egenskaper som passer inn på ett eller annet vis.) Snakk gjerne med fok som jobber der, men ikke mas. Still fornuftige og reflekterte spørsmål, og vis interesse. At du er ung kan være både en fordel og en ulempe. Forsøk å få det til å fremstå som en kjempefordel. (Si at du ønsker å bli der lenge. Du er fleksibel og tilpasningsdyktid, og du har sikkert "vokst opp med" data. (De fleste jobber idag trenger jo gode datakunnskaper.)) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #3 Del Skrevet 8. mars 2006 Tusen takk for svar Spesialkonsulent høres så avansert ut, tenker det nok kreves en del kvalifikasjoner... men skal gjøre så godt jeg kan, og forbrede meg på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. mars 2006 #4 Del Skrevet 8. mars 2006 Det offentlige har endel slike "vanvittige" titler, som det ikke lenger ligger noen spesiell beskrivelse i. (Mange har kun rot i lønnsplasseringen av stillingen.) ikke se deg blind på tittelen, se heller på hva jobben inneholder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå