Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har snart slått ihjel et tiår sammen, og jeg syns sex’en begynner å bli tafatt. Jeg får aldri noe komplimenter eller gode ord, noe som får meg til å føle meg dritt. Da vi har sex er det på hans premisser, og da han er ferdig så vil han gjerne fortsette til jeg er ferdig, men jeg syns det hele bare blir så kleint og jeg venter egentlig bare til det er over. Det er stusselig som faen.

hvordan gjøre noe med det her? Jeg har prøvd å si så mange ganger at jeg trenger det her og sånn og sånn, men han skjønner jo ikke greia.. det er jo bare trist og jeg begynner å bli ganske lei. 

Anonymkode: 2ba6b...faa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hvordan ser du ut ? Tar du vare på kroppen din og gjør deg fin for ham ? Gjør han det for deg ?

Anonymkode: 1585d...edf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tja, hvordan ser du ut ? Tar du vare på kroppen din og gjør deg fin for ham ? Gjør han det for deg ?

Jeg piffer meg opp støtt og stadig, ber han med på dates og prøver å ta initiativ til morsomme aktiviteter og gjøremål. Men jeg hører ingenting annet enn «vet ikke» og «kanskje»… det er drit kjedelig. Og når jeg prøver å forklare at jeg trenger mer enn et «vet ikke»… så går han i forsvarsmodus med at «det er ikke han» å gi komplimenter og ros… og at hvis jeg skal «endre på han» så får jeg finne meg noe annet… og jeg begynner nesten å tenke på det altså.. han gir meg aldri noen form for oppmerksomhet. Jeg gråter sjeldent, og når jeg gjør det så er det virkelig noe som har skjedd, og da må jeg SPØR om jeg kan få en trygg havn. Ellers sitter han bare på tlf.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg piffer meg opp støtt og stadig, ber han med på dates og prøver å ta initiativ til morsomme aktiviteter og gjøremål. Men jeg hører ingenting annet enn «vet ikke» og «kanskje»… det er drit kjedelig. Og når jeg prøver å forklare at jeg trenger mer enn et «vet ikke»… så går han i forsvarsmodus med at «det er ikke han» å gi komplimenter og ros… og at hvis jeg skal «endre på han» så får jeg finne meg noe annet… og jeg begynner nesten å tenke på det altså.. han gir meg aldri noen form for oppmerksomhet. Jeg gråter sjeldent, og når jeg gjør det så er det virkelig noe som har skjedd, og da må jeg SPØR om jeg kan få en trygg havn. Ellers sitter han bare på tlf.

Uff, dette høres ikke bra ut. Det virker som om han ikke er investert i forholdet lengre. Du virker å gjøre ditt beste ❤️ Hvor gamle er dere ? Den telefongreia kan drepe ethvert forhold tror jeg. Jeg blir så trist når jeg ser par ute for å spise f.eks, og så sitter begge og stirrer i telefonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts med språkbruk som en bryggesjauer, med en mann som sier vet ikke. Noe sier meg at dere er på to forskjellige planeter. 

Anonymkode: 98a0f...57c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts med språkbruk som en bryggesjauer, med en mann som sier vet ikke. Noe sier meg at dere er på to forskjellige planeter. 

Anonymkode: 98a0f...57c

Bryggesjauer ? Hvor har du vokst opp, i indremisjonen ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Uff, dette høres ikke bra ut. Det virker som om han ikke er investert i forholdet lengre. Du virker å gjøre ditt beste ❤️ Hvor gamle er dere ? Den telefongreia kan drepe ethvert forhold tror jeg. Jeg blir så trist når jeg ser par ute for å spise f.eks, og så sitter begge og stirrer i telefonen. 

Vi er i slutten av 20’årene begge to

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er i slutten av 20’årene begge to

Dersom dere ikke har barn, og han overhodet ikke er interessert i å forbedre samlivet med deg vil nok følelsene etterhvert dø ut for deg også. Kanskje du skal vurdere om forholdet er liv laga. Klokka går og plutselig er ti år til gått, med alle konsekvensene det kan medføre. 

Du må ta en alvorsprat med mannen. Vifter han det vekk når du legger det frem på en overbevisende måte, ja da har han selv valgt - men han må altså skjønne det på ordentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo superslitsomt med folk som forventer komplimenter. Jeez. Og så bare ligger du der som en potetsekk når dere har sex? Skikkelig drømmekjæreste?

Anonymkode: 4a328...7b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slår et slag for to bøker jeg ikke har lest. Det vil si jeg har kjøpt den, men ikke kommet så langt.

“Come as you are” og “Come together”. 
Begge fås i norske bokhandler på nett.

Anonymkode: d9fc9...f0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da må du jo gjøre det. 

Har en ex som ikke møtte mine behov, å jeg regner med jeg ikke møtte hans heller. Han er veldig kongliktsky og jeg tror ikke vi noen sinne hadde slått opp om det var opp til han, selv om han neppe var så lykkelig som han kunne vært.

Noen mennesker tror jeg bare er. Selv om det ikke er den de egentlig er, kanskje noe skjedde i barndommen som gjorde det vanskelig for dem å være responsiv? Vanskelig å vite.

Men du trives ikke, han svarer med at han er seg og skal fortsette med det, da må jo svaret bli å gå?

Anonymkode: ce8e9...88b

Skrevet

Ikke for å være slem, TS, men når du har gjort det samme om og om igjen (snakket om hva du trenger/foreslå ting å gjøre etc) og responsen uteblir, ja da må du faktisk gjøre noe annet. Det heter seg at definisjonen på idioti er å gjøre det samme som alltid og forvente et annet resultat. 

Og så er det noe med å ta ansvar for hva og hvordan du selv vil ha det. Hvordan ønsker du at hverdagene dine skal være? Hvordan ser du for deg livet ditt om f.eks. 10 år (altså særlig hva gjelder barn). Hva vil du med dine dager? 

Det jeg mener er at du kan ikke vente på at han - eller noen annen - skal ta ansvar for at du får et godt liv. Det må du gjøre selv og da må du tenke gjennom hva akkurat du vil. Hva som er viktig og mindre viktig etc. Og så må du tørre å stå for det, også om det betyr at det blir slutt mellom dere to. 

du kan fortelle ham hva du trenger, uten å si at han må gjøre ditt eller datt. Men bare forklare at dette er det DU vil og om han vil andre ting så er det helt ok, eller ikke vil det samme som deg, men da er det ikke dere to som skal fortsette livet sammen. Det er en klar konsekvens hvis han vil noe annet enn deg. Husk også at du ikke skal “vente på” at han skal gi deg det du trenger, altså at han skal få mange muligheter til å endre seg eller noe sånt. Han gjør ikke det så framt han ikke vil, uansett. 

Forøvrig er noe av det mest usjarmerende jeg vet folk som sier “jamen, jeg er ikke en som gir komplimenter/gaver/gjør ditt eller datt”. Nei vel - så du er altså overhode ikke villig til å SE kjæresten din og hva vedkommende trenger? Det er altså mye viktigere at “jeg skal ikke endre noenting” enn at forholdet ditt funker godt fordi både du og kjæresten tar hensyn til hverandre og hverandres ønsker? Jeg syns det viser en grunnleggende egoisme å insisterer på at “jeg kan ikke endre meg” når man i klartekst får høre av kjæresten (aka den personen i livet som man skal ønske det aller aller beste) hva den personen trenger. 

så - tror du skal gå en runde i tenkeboksen, både for å finne ut hva du selv vil og for å endre på tilnærmingen din overfor samboeren. Du kan ikke endre andre, du kan kun endre deg selv og måten du sier/gjør ting på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er jo superslitsomt med folk som forventer komplimenter. Jeez. Og så bare ligger du der som en potetsekk når dere har sex? Skikkelig drømmekjæreste?

Anonymkode: 4a328...7b4

Ehm…hallo…? Det handler jo ikke om en forventning, men det hadde jo vært hyggelig å følt seg ønsket da..! Eller? Det er ikke slik at jeg forventer en foss med komplimenter om at jeg er pen og vakker og sånn! Men det er aldri noe. Det er aldri «Maten var god», det er alltid «jeg tror jeg kanskje heller ville ha…», og slik er det på absolutt alle områder. «Kanskje du heller skal…», Da er det vel ikke rart at man blir litt «skikkelig drømmekjæreste» og mister lysten..? Eller..? For ikke å snakke om alt jeg kommer opp med som forslag til dates, til og med ting som JEG ikke har interesse for men som jeg kunne tenkt meg å prøvd fordi jeg vet HAN liker det, og kanskje jeg syns det er gøy? Men nei.. det er stadig et «vet ikke» eller «kanskje»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...