AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Del Skrevet 11. februar Har tidligere gått privat, men har ikke råd lenger. Kontaktet helsestasjonen, men de sa at de var for gravide, barn og unge jenter. Legekontoret mitt har et gynekolog rom, men av forskjellige grunner føler jeg meg ikke trygg der og føler meg kun trygg av utdannet gynekolog (ikke noe med de flinke på legekontoret å gjøre). Kan jeg si dette til legen? Kan jeg bli henvist noe sted, selv om lege kontoret jeg går til tilbyr eget rom for sånt..? Tidligere privat gynekolog har sagt jeg burde følges opp på celleprøver, så er ikke noe hast og kan være på venteliste Anonymkode: 07367...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #2 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har tidligere gått privat, men har ikke råd lenger. Kontaktet helsestasjonen, men de sa at de var for gravide, barn og unge jenter. Legekontoret mitt har et gynekolog rom, men av forskjellige grunner føler jeg meg ikke trygg der og føler meg kun trygg av utdannet gynekolog (ikke noe med de flinke på legekontoret å gjøre). Kan jeg si dette til legen? Kan jeg bli henvist noe sted, selv om lege kontoret jeg går til tilbyr eget rom for sånt..? Tidligere privat gynekolog har sagt jeg burde følges opp på celleprøver, så er ikke noe hast og kan være på venteliste Anonymkode: 07367...52a Hvis du har en grunn for ønske om å bli henvist kan du det. Hvis det kun er fordi du ikke ønsker at fastlegen skal ta celleprøve får du som regel ikke henvisning. Celleprøve er en fastlege oppgave. Anonymkode: 9e86d...576 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #3 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du har en grunn for ønske om å bli henvist kan du det. Hvis det kun er fordi du ikke ønsker at fastlegen skal ta celleprøve får du som regel ikke henvisning. Celleprøve er en fastlege oppgave. Anonymkode: 9e86d...576 Vet ikke om min grunn er god nok… gikk veldig dårlig sist gang jeg var på gynekolog rommet til lege kontoret, panikk anfall og besvimte osv ts Anonymkode: 07367...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Del Skrevet 11. februar Leste at man kan få selvtest? Hadde det vært en mulighet? Anonymkode: db5cb...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #5 Del Skrevet 11. februar Selvsagt! Jeg liker fastlegen min veldig godt men har alltid bedt om (og fått) henvisning andre steder, eller bedt om time hos hans kvinnelige kollega. Det har aldri vært noe problem. Det er dog ofte lange venteliste hos de private med refusjonsavtale da, så det kan hende du må vente i noen måneder. Anonymkode: 339e9...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #6 Del Skrevet 11. februar https://www.kreftregisteret.no/screening/livmorhalsprogrammet/hvem-far-tilbud-om-hpv-hjemmetest/ Anonymkode: db5cb...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #7 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har tidligere gått privat, men har ikke råd lenger. Kontaktet helsestasjonen, men de sa at de var for gravide, barn og unge jenter. Legekontoret mitt har et gynekolog rom, men av forskjellige grunner føler jeg meg ikke trygg der og føler meg kun trygg av utdannet gynekolog (ikke noe med de flinke på legekontoret å gjøre). Kan jeg si dette til legen? Kan jeg bli henvist noe sted, selv om lege kontoret jeg går til tilbyr eget rom for sånt..? Tidligere privat gynekolog har sagt jeg burde følges opp på celleprøver, så er ikke noe hast og kan være på venteliste Anonymkode: 07367...52a Du kan be fastlegen om å henvise deg ja. Men fastlegen trenger da gjerne en begrunnelse, slik du skriver her, slik at hen forstår problemstillingen din. Leger er nok blitt mye mer obs på slike tilfeller som du beskriver etter saken i Frosta. Anonymkode: 59dc4...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #8 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): https://www.kreftregisteret.no/screening/livmorhalsprogrammet/hvem-far-tilbud-om-hpv-hjemmetest/ Anonymkode: db5cb...f2c Hjelper lite med hjemmetester for celleprøver når det alt er noe som skal følges opp. I tillegg er ikke ts sitt problem at hun ikke klarer g.u. Men at hun ikke klarer det på fastlegekontoret. For alt vi vet kan ts være en av Frostal legens pasienter, og da er det høyst forståelig at hun ikke vil inn på det rommet, Anonymkode: 59dc4...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #9 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): https://www.kreftregisteret.no/screening/livmorhalsprogrammet/hvem-far-tilbud-om-hpv-hjemmetest/ Anonymkode: db5cb...f2c Hjemmetester er kun får påvisning av HPV-viruset. Ikke om man har celleforandringer fra sist gang.... Anonymkode: d8f66...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå