Gå til innhold

Hårtap - tips??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! ☺️

Trenger virkelig råd her. Da jeg var ungdom, hadde jeg langt å tykt fint hår. Men nå i senere år (er nå 28) så har håret bare blitt tynnere å tynnere etterhvert som tiden går. Nå er det så tynnt at det tærer på selvtilliten. Jeg må ALLTID fikse håret, og sliter selv å ta i mot pakke fra postmannen om jeg ikke veet at håret ligger riktig. 
Jeg har født for litt over et halvt år siden, og holder på med ammeslutt nå som garantert ikke gjør det noe bedre akkurat.. her om dagen spurte en 12 åring i familien meg om hvorfor jeg hadde så tynn hestehale, så det ga meg jo bare en bekreftelse på at det ikke bare er jeg som synes dette.. huff.

jeg røyter også MYE. Synes det er flaut å dra på besøk til folk med mørke møbler da jeg har lyst hår å røyter så fælt. Så derfor settes håret alltid i strikk når jeg skal på besøk for å unngå dette..

Er det noen som har noen råd her som dere har testet selv og veet funker? Føler det er mye tips i some, men klarer liksom ikke helt å stole på de influenserne.

Er det noen her som selv har slitt med tynt hår, men som har klart å få det tykkere igjen?

Tips til produkter som dere har erfart at fungerer feks?

Jeg tar B-vitamin hver dag, men føler ikke det har hatt noe å si. 

Hjeeelp🫣

Anonymkode: 17b27...c1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør først og fremst dra til legen og sjekke vitaminer og mineraler. Ferritinin, b12, d vitamin, folat, osv. Det er viktig at nivåene dine er optimale, og ikke bare rett innenfor normalen. 

Spis rødt rødt kjøtt for jern og b12, spis fet fisk for d vitamin og omega 3. Spis hvit fisk for jod. Spis godt med grønt for folat. Nå er det selvsagt mer som er viktig for hårvekst, men at du spiser proteinrikt og næringsrikt er veldig viktig. Gode proteinkilder fra animalsk. Har du b12 mangel så kan det være at tilskudd ikke er tilstrekkelig. Har du lavt jern, så vit at kaffe og te kan hemme opptak av jern. Jern er veldig viktig for hår. 

Ta deg en tur til legen og ta prøver først :) 

Anonymkode: 9450a...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...