Gå til innhold

Finne ut om noen er gift når de ikke bor sammen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en mistanke om at en fyr er fortsatt gift, men er det mulig å finne ut av det på nettet noe sted? Er det mulig å holde ekteskap skjult?

Anonymkode: 08b1d...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du ikke stoler på det han sier så er det  jo uansett ikke noe poeng.

Anonymkode: cb0e8...934

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke for vanlige dødelige nei. 

Anonymkode: 4e281...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Skatteetaten som holder oversikt over hvem som er gift, og hvem som ikke lenger er det. Om dette er opplysninger som vi vanlig dødelige kan få tilgang til, det er jeg usikker på, men tviler på det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå skal jeg si et veldig creepy forslag. Men følg etter han hjem å se. Men ikke begynn å stalknhan fast, bare ta en liten titt. 

Anonymkode: 0b437...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå skal jeg si et veldig creepy forslag. Men følg etter han hjem å se. Men ikke begynn å stalknhan fast, bare ta en liten titt. 

Og hva skal ts få ut av det, tenkte du? 

Anonymkode: ecdce...e90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så det er ikke noe offentlige opplysninger? Det er ikke min fyr, men noen nær meg som er involvert. Det er litt usammenhengende historie rundt skilsmisse og jeg mistenker at papirene er ikke levert inn. Kan ta feil, men noe heng ikke på greip som de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så det er ikke noe offentlige opplysninger? Det er ikke min fyr, men noen nær meg som er involvert. Det er litt usammenhengende historie rundt skilsmisse og jeg mistenker at papirene er ikke levert inn. Kan ta feil, men noe heng ikke på greip som de sier. 

Selv var jeg gift (på papiret) i fem år da jeg og eksmannen min skilte oss. 

Så fikk han en ny dame som hadde tilgang på private opplysninger og hun fant ut at mannen hun hadde bodd sammen med, egentlig var gift med meg. 

Da ble det fortgang i prosessen ;) Rart å møte til tvungen mekling når vi allerede hadde samarbeidet om barnet allerede så lenge. Hun smilte på meklekontoret og sa at det hadde vært deilig om alle skilsmisser og brudd var som vårt.  

Var aldri noen hemmelighet at vi ikke hadde skilt oss formelt, men det var heller ikke noe vi tenkte på overhodet. 

Anonymkode: a4a58...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den letteste måten å finne det ut på, er å gifte seg med dem/forberede dette. Er de ikke skilt, så får de ikke prøvingsattest.

Anonymkode: 18b5b...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du kan finne opplysningene ved å se i protokollene på lesesalen hos Arkivverket. Du bør vite partenes navn, skilsmissedato/år etc

Anonymkode: 76609...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selv var jeg gift (på papiret) i fem år da jeg og eksmannen min skilte oss. 

Så fikk han en ny dame som hadde tilgang på private opplysninger og hun fant ut at mannen hun hadde bodd sammen med, egentlig var gift med meg. 

Da ble det fortgang i prosessen ;) Rart å møte til tvungen mekling når vi allerede hadde samarbeidet om barnet allerede så lenge. Hun smilte på meklekontoret og sa at det hadde vært deilig om alle skilsmisser og brudd var som vårt.  

Var aldri noen hemmelighet at vi ikke hadde skilt oss formelt, men det var heller ikke noe vi tenkte på overhodet. 

Så det plaget ikke deg å være gift, det hadde ikke noe å si på det økonomiske med skatt og sånt heller? Men hvorfor ønsket ikke du å skille deg i løpet av de årene, om jeg kan spørre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så det plaget ikke deg å være gift, det hadde ikke noe å si på det økonomiske med skatt og sånt heller? Men hvorfor ønsket ikke du å skille deg i løpet av de årene, om jeg kan spørre? :)

Det rett og slett kokte bort :)  Og nei, det plaget oss ikke, hadde nesten glemt det da den nye samboeren hans tok det opp 🙈 Heldigvis er vi alle venner og vel forlikte, vi har ledd litt av dette i ettertid. 

Vi tenkte ikke på skatt eller økonomi og sjølmeldinga hadde jeg overhodet ikke sjans til å fylle ut eller skrive noe nye opplysninger i, jeg hadde skjemaskrekk og dyskulkali og sånne oppgaver seilte sin egen sjø i noen år. 

Har fortsatt litt manglende tallforståelse, men nå er sjølmeldinga null problem, heldigvis. 

Nå er dette snart 25 år siden, så det kan hende det hadde vært litt mer utfordrende å leve sånn nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har en mistanke om at en fyr er fortsatt gift, men er det mulig å finne ut av det på nettet noe sted? Er det mulig å holde ekteskap skjult?

Tror det er 12 måneder mellom man separeres til endelig skilsmisse. Så det er helt vanlig at man er gift lenge etter samlivsbrudd. I mitt tilfelle hadde ingen av oss noen nye, slik at det gikk litt i glemmeboken at du må levere nye papirer når seperasjons-tiden er over. Det gikk vel nesten to år (22 måneder) fra vi tok ut seperasjon til vi var endelig skilt.

Anonymkode: f8b96...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan skal det gi svaret på om vedkommende er gift eller ikke når det står at de ikke bor sammen? 

Jeg er gift med en som bor i Australia og vi har aldri bodd sammen. Så å følge etter meg hjem ville ikke gitt svar på noe 😅

Anonymkode: 23b8c...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...