AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Skrevet 11. februar Er ute etter å høre litt erfaringer andre har. Tenker å nevne det for legen neste gang jeg er der 😊 For meg startet dette for flere måneder siden, men da som "vanlig" svette om natten, og det var et par dager før mens. Ingenting jeg reagerte på, men som jeg la merke til fordi det var noe nytt (er 31 år gammel). Det var heller ikke snakk om mye svette, men nok til at jeg våknet. De siste månedene har dette økt i både tid og mengde. I stedet for to dager før mens, er det nå 11 dager før. Det er også utelukkende kaldsvette (føles nesten som influensa), og ofte må jeg stå opp og bytte nattøy. Burde egentlig byttet på sengen også, men plasserer meg selv på motsatt side og prøver å finne løsninger. Det varer da også de 11 dagene før, men også de dagene jeg har mens. Kan våkne flere ganger samme natt med dette. Har ikke merket noe særlig til det ellers, men kanskje en natt her og der - definitivt verst de 11 dagene før mens. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Synes det har eskalert litt mye, men det er kanskje normalt? Har aldri vært plaget av dette før det startet i fjor. Anonymkode: 52890...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #2 Skrevet 11. februar Jeg har nattesvette noen netter rundt mens og det er jævlig irriterende, hadde blitt gal hadde jeg hatt det 11 dager før, kanskje det er noe kosttilskudd som hjelper eller noen har råd til deg Anonymkode: 4d2c0...597
AnonymBruker Skrevet 11. februar #3 Skrevet 11. februar Du bør dra til legen og utelukke fysiologiske årsaker. Nattesvette kan være alt fra angst/stress, hormonelle avvik, til mer alvorlig. Hos meg var nattesvette pga angst og b12 mangel. Anonymkode: 5ed87...ce8 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Skrevet 11. februar Nattesvette er ganske vanlig i perimenopausen. Anonymkode: ca91f...22e
AnonymBruker Skrevet 11. februar #5 Skrevet 11. februar Jeg har ekstremt med nattesvette uken før mensen kommer🫣 Det ble slik etter at jeg tok siste coronavaksine i 2021. Er 37 år. Anonymkode: 4f6e6...3c4
AnonymBruker Skrevet 11. februar #6 Skrevet 11. februar Slet med mye nattesvette før selv, kuttet ut sukker på kvelden før seng. Tror mitt problem var høyt blodsukker i det jeg la meg. Så fikk jeg veldig lavt blodsukker mens jeg sov. Noe som førte til kaldsvette. Anonymkode: f4831...0c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå