Steget Skrevet 11. februar #2 Skrevet 11. februar Ja, det stemmer. Konfirmasjon er det året de fyller 15. 1
Kjetil E Skrevet 11. februar #3 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som tittelen sier? Anonymkode: 41a34...55f Niende hvis det er våren, 10ende hvis det er på høsten.
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Skrevet 11. februar Steget skrev (6 minutter siden): Ja, det stemmer. Konfirmasjon er det året de fyller 15. Takk for svar. Kjetil E skrev (6 minutter siden): Niende hvis det er våren, 10ende hvis det er på høsten. Ok, vi får håpe de fordeler seg litt, vi satt å pratet om planer og plutselig så kom vi på at i teorien så har vi 5 konfirmanter i slekta dette året...vet ikke om alle skal gjøre det da men dette kan jo blir travelt. 😮 Anonymkode: 41a34...55f
Kjetil E Skrevet 11. februar #5 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar. Ok, vi får håpe de fordeler seg litt, vi satt å pratet om planer og plutselig så kom vi på at i teorien så har vi 5 konfirmanter i slekta dette året...vet ikke om alle skal gjøre det da men dette kan jo blir travelt. 😮 Anonymkode: 41a34...55f Det kommer an på sted til sted. En kirke har ente komfirmasjon på våren eller høsten. Det er ikke vanlig å ha begge deler. Jeg tror høstkomfirmasjon er det mest vanlige siden mange har en uke leir på sommeren. Men det er ikke alle. Så noen steder er det fortsatt vårkomfirmasjon.
Rosa Sitron Skrevet 11. februar #6 Skrevet 11. februar Kjetil E skrev (1 time siden): Det kommer an på sted til sted. En kirke har ente komfirmasjon på våren eller høsten. Det er ikke vanlig å ha begge deler. Jeg tror høstkomfirmasjon er det mest vanlige siden mange har en uke leir på sommeren. Men det er ikke alle. Så noen steder er det fortsatt vårkomfirmasjon. Her er det helt vanlig med kirkekonfirmasjoner både i mai og september. Så det varierer nok veldig. Men hadde jeg vært TS hadde jeg vært på ballen nå og hørt om datoene er satt. Det burde de være etter min erfaring. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #7 Skrevet 11. februar Kjetil E skrev (1 time siden): Det kommer an på sted til sted. En kirke har ente komfirmasjon på våren eller høsten. Det er ikke vanlig å ha begge deler. Jeg tror høstkomfirmasjon er det mest vanlige siden mange har en uke leir på sommeren. Men det er ikke alle. Så noen steder er det fortsatt vårkomfirmasjon. I større menigheter har de ofte konfirmasjon både vår og høst. På mindre steder er det som regel bare om våren. Hos oss er konfirmantene på leir i vinterferien, og konfirmasjonene starter rett etter påske og holder på til etter pinse. Det er få konfirmanter i hver kirke, og samme prest skal kanskje være i 3-4 forskjellige kirker. Anonymkode: 60cf4...204
Kjetil E Skrevet 12. februar #8 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): I større menigheter har de ofte konfirmasjon både vår og høst. På mindre steder er det som regel bare om våren. Hos oss er konfirmantene på leir i vinterferien, og konfirmasjonene starter rett etter påske og holder på til etter pinse. Det er få konfirmanter i hver kirke, og samme prest skal kanskje være i 3-4 forskjellige kirker. Anonymkode: 60cf4...204 Rosa Sitron skrev (9 timer siden): Her er det helt vanlig med kirkekonfirmasjoner både i mai og september. Så det varierer nok veldig. Men hadde jeg vært TS hadde jeg vært på ballen nå og hørt om datoene er satt. Det burde de være etter min erfaring. AnonymBruker skrev (9 timer siden): I større menigheter har de ofte konfirmasjon både vår og høst. På mindre steder er det som regel bare om våren. Hos oss er konfirmantene på leir i vinterferien, og konfirmasjonene starter rett etter påske og holder på til etter pinse. Det er få konfirmanter i hver kirke, og samme prest skal kanskje være i 3-4 forskjellige kirker. Anonymkode: 60cf4...204 Okei, her i Bærum hvor jeg bor, og tilhører en stor menighet er all komfirmasjon på høsten. Man hadde rett nok tidligere (begynner å bli en del år siden) og tilbud om vårkomfirmasjon. Men siden nesten alle vil på komfirmantleir så kjører man nå kun høstkomfirmasjon. Har leir en uke i sommerferien. Og jeg har inntrykk av at det er det som er normalen her i området, ikke bare i min menighet.
AnonymBruker Skrevet 12. februar #9 Skrevet 12. februar Kjetil E skrev (11 timer siden): Det kommer an på sted til sted. En kirke har ente komfirmasjon på våren eller høsten. Det er ikke vanlig å ha begge deler. Jeg tror høstkomfirmasjon er det mest vanlige siden mange har en uke leir på sommeren. Men det er ikke alle. Så noen steder er det fortsatt vårkomfirmasjon. Vår kirke har konfirmasjon i både mai og september (stort sogn). Det er leir i vinterferien for de som konfirmeres i mai, og leir i sommerferien for de som konfirmeres i september. Anonymkode: 78979...897
AnonymBruker Skrevet 12. februar #10 Skrevet 12. februar Jeg var faktisk ikke klar over at man kunne ha konfirmasjon på høsten, husker ikke det fra min tid selv. Vil tro minst 3 av 5 konfirmasjoner er borgerlige og jeg mener å huske fra to år tilbake at det var en konfirmasjon på lørdagen og en på søndagen, da var vi i begge to men da hadde vi faktisk fått invitasjonen før jul. Året før der igjen fikk vi ikke invitasjonen før det var 3 uker til selve dagen, så er litt usikker på hva som er normen her da mine barn ikke er der ennå. Anonymkode: 41a34...55f
AnonymBruker Skrevet 12. februar #11 Skrevet 12. februar Her er det borgerlig på våren og kirkelig på høsten. Anonymkode: 9d67c...852
AnonymBruker Skrevet 12. februar #12 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for svar. Ok, vi får håpe de fordeler seg litt, vi satt å pratet om planer og plutselig så kom vi på at i teorien så har vi 5 konfirmanter i slekta dette året...vet ikke om alle skal gjøre det da men dette kan jo blir travelt. 😮 Anonymkode: 41a34...55f Hvis dere vet dere kommer til å bli invitert, så hør med foreldrene når de skal konfirmeres slik at dere kan sette av datoer og evt. prioritere. Anonymkode: a4830...b7c
AnonymBruker Skrevet 12. februar #13 Skrevet 12. februar Her var de så mange at to puljer hadde på høsten rett etter skolestart, og neste gruppe hadde på våren før de startet i 10. Så alle ble konfirmert i 9.klasse. Anonymkode: 5f0bb...051
AnonymBruker Skrevet 12. februar #14 Skrevet 12. februar I år er det 2010 som konfirmeres. Hos oss er borgerlig i mai og kirkelig siste helgen i august. Anonymkode: 5e13f...040
AnonymBruker Skrevet 12. februar #15 Skrevet 12. februar Kjetil E skrev (14 timer siden): Det kommer an på sted til sted. En kirke har ente komfirmasjon på våren eller høsten. Det er ikke vanlig å ha begge deler. Jeg tror høstkomfirmasjon er det mest vanlige siden mange har en uke leir på sommeren. Men det er ikke alle. Så noen steder er det fortsatt vårkomfirmasjon. Er jo ikke alle som bor på samme sted som sine slektninger heller, da. Og er jo heller ikke alle som konfirmerer seg i Den norske kirke. Finnes jo både humanistisk konfirmasjon + en mengde små meningheter (min samboer ble f.eks. konfirmert ett år tidligere enn det som er vanlig fordi hans familie tilhørte en annen kirke enn DNK). Jeg har ikke peiling på når det er vanlig å ha konfirmasjon på det stedet der mine nieser bor, men jeg regner selvfølgelig med å bli invitert uansett. Anonymkode: 5d071...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå