Gå til innhold

Er det noe vits med dyne i juniorstørrelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 2,5 år som trenger ny dyne. Hun skal snart over i ny seng og da tenker vi å hoppe over junior seng å gå rett på «voksenseng». Er det noe vits å kjøpe dyne i str junior eller skal vi bare gå rett på vanlig størrelse der også? 

Anonymkode: 3ca84...636

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til en på 2,5 ville jeg hatt juniordyne 

Anonymkode: 4d932...5db

AnonymBruker
Skrevet

Helt bortkastet.

Anonymkode: 51d00...913

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste fordelen med juniordyne er at det er mindre å vaske når/hvis det er tisseuhell i senga. Har dere endel av det, kan juniordyne være ganske greit!

Anonymkode: da603...46c

• Liker 1
Skrevet

Vår sønn på 2,5 har juniordyne. Opplever det som at han er veldig fornøyd med den. Han flytter mye rundt på den i løpet av natten. I tillegg koser han seg med dyna og bamsene sine ved leggetid.

Veldig kjekt at den er håndterlig for han å holde på med. Voksendyne hadde blitt altfor stor og tung for han å flytte sånn rundt på.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er like nødvendig som baby dyne. Har fire barn og ingen har brukt noe annet enn voksen dyne. Helt fra nyfødt. Nå ammer jeg minste på 9 måneder under dobbeldyne.  

Anonymkode: 8635f...5d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det er like nødvendig som baby dyne. Har fire barn og ingen har brukt noe annet enn voksen dyne. Helt fra nyfødt. Nå ammer jeg minste på 9 måneder under dobbeldyne.  

Anonymkode: 8635f...5d9

Det er absolutt ikke anbefalt å la en nyfødt bruke voksendyne. Greit at du gikk imot anbefalingene men ikke fortell det videre på forum som en fin ting andre og bør gjøre.

TS vi har 100x140 til vår på litt over 2,5 fordi vi kjøpte det da hun var 1. Men hun kunne nok hatt en lett voksendyne også egentlig nå som hun er større. Hun sover med det på hytta, på ferie osv og det har gått fint det.

Anonymkode: 7dd89...4e5

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt juniordyne til en så liten kropp. Vi brukte juniordynene fra IKEA. 

Anonymkode: 98496...7ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine har hatt verken juniorseng eller juniordyne. Veldig praktisk med vanlig størrelse hvis en blir nødt til å legge seg hos barnet i løpet av natta

Anonymkode: fc902...e5c

AnonymBruker
Skrevet

Men sover en på 2,5 i babydyne ennå?

Her byttet vi fra babydyne til juniordyne rundt 7-8 mnd da vi utvidet Stokke-sengen fra babyseng til junior seng. Juniorseng fra 2 år ca med juniordyne og brukte det til hun fikk voksenseng og voksendyne når hun var 4 1/2. Men bare gjør det som er best for dere.

Anonymkode: 8db43...743

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fremdeles juniordyne (4,5 år), men den blir ikke brukt uansett! Sover i voksenseng, og har en voksendyne liggende klar i den også hvis det blir behov for store eller små.

Anonymkode: abf6e...cdd

Gjest jegerrinne
Skrevet

Ingen av mine har hatt junior dyne eller seng. Gikk rett til sengebrisk da de var rundt 1.5- 2 år

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dette er individuelt. Mellomste mi var svært urolig i søvne, så når hun var 3 år, så sparket hun av dyna hele tiden. Og ble kald. Da bytta vi til voksendyne, og det ble mye bedre. Samme har vi gjort når de har brukt babydyne. Når de har blitt urolig, og dyna bare sklir rundt og av de, så får de større dyne. Så her har ungene starta med juniordyne ca 1 år, og da har de blitt roligere. Og dynen ligger lengre oppå de. Og de sover bedre. Juniorseng ville jeg tenkt er fint om rommet er lite, og de trenger plass utenom senga. Men har en stort rom, så er voksenseng fint også, slipper å bytte ut jevnlig.

Anonymkode: 29542...baa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte juniordyne til førstemann. De andre fikk vanlig dynes. Ingen forskjell, og bare irriterende med sengetøy som kun kan brukes på den dyna.

Anonymkode: 5e701...ff9

Gjest babbo
Skrevet

Har akkurat byttet til voksenseng til min 2 åring og prøvde med vanlig dyne som vi hadde fra før og det funker veldig bra!

Det er en lett helårsdyne fra kid, den ligger mye bedre rundt han enn babydyna han hadde i dun. 

Var også veldig usikkert på dynestørrelse, men ved litt hjelp av google fant jeg ut at voksendyne var like greit. Kjedelig å kjøpe en dyne som må byttes igjen etter 2-3 år 

60 cm i lengdeforskjell har ingenting å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...