AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Skrevet 11. februar Fått innsyn i barnevernsmappen min, der står det blant annet" Det var ikke tydelig for **** barnevernsteneste, medan jenta budde i ***** at ho ikke var i stand til å ta vare på seg selv. Barnevernstenesten viste at familien hadde det vanskelig m.a at *** døde då jenta var 10år. Far arbeidet mye. Samtidig som økonomien var anstrengt. Barnevernstenesten har hatt mistanke om at far har alkoholproblem. Dette har vi tatt opp med han, han avviste det. Barnevernsteneste hadde en undersøkelsessak fra *** i 2005 etter en voldsepisode. Barnevernsteneste setter ikke inn tiltak på jenta, da jenta var " bortreist" ( videregående/,hybel) Mitt spørsmål,om de hadde mistanke om alkoholbruk, burde ikke dei gjort noe? Jeg gikk selv til barnevernet i 2006 og meldte fra, var da 16år. Og flere ting var skjedd, ting begynte i 2003-2006 ( vold, alkoholbruk, osv. ) Hva tenker dere? Ble litt overrasket over at dei mistenkte det, trodde dei hadde grepet inn da, med tanke på han som aleneforsørger for sine barn. Anonymkode: 88181...47e 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #2 Skrevet 11. februar Jeg har en liknende historie, ene forelder døde da jeg var et lite barn og mistanke om rus som også ble bekreftet. En lang relasjon med BV der det har vært satt enkle tiltak som samtaler og oppfølging. Tiltross for bekymringsmeldinger som ble sendt på ny og på ny, også i samarbeid med meg selv som barn. Der barnevernet avslo «siste» bekymringsmelding, til jeg noen år senere meldte på ny som 14 åring. For å si det slik, så var det en egen opplevelse å lese gjennom alt. Mye følelser, både gode og vonde. Anonymkode: 9deb4...f89
frivis Skrevet 13. februar #3 Skrevet 13. februar Det er svært variabelt hvordan barnevernet løser sakene sine. Mye kommer an på de som saksbehandler. Litt som med dommere som dømmer etter om du har på deg Armani eller vanlige klær, er kvinne eller mann. Trist, men sånn er korrupte systemet vårt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå