Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Typen har hoppet av i svingen siden juni (han er informert om at jeg har sluttet på p-piller), og jeg har ikke blitt gravid enda.

Det er rart siden jeg for 10 år siden ble uplanlagt gravid med en eks etter en helg uten prevensjon. Er det noe feil med nåværende partners sperm? Vi har mye mer sex enn jeg og eksen hadde, men eksen kom mer inn i meg da.

Kjæresten min har ikke i noe i mot om det blir barn, men hopper av i svingen da han vil spare opp mer penger først. Vi har vært sammen i to år. 

Anonymkode: f43cd...4b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hoppet av i svingen i 10 år uten at det har blitt barn av det.

De to gangene vi har ønsket å bli gravide, har vi klart det på hhv en og to mnd.

Noen menn har sædceller i pre cum, andre ikke. Umulig å vite på forhånd hvem det gjelder, selvfølgelig.

Da vi nådde punktet at et tredje barn hadde vært veldig uønsket, steriliserte mannen seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er overrasket over at du ikke har blitt gravid med typen som hopper av i svingen, men at du ble det med eksen som ikke hoppet av i svingen?

Anonymkode: 1973a...938

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er overrasket over at du ikke har blitt gravid med typen som hopper av i svingen, men at du ble det med eksen som ikke hoppet av i svingen?

Med eksen brukte jeg p-piller daglig. En hyttetur og jeg glemte brettet hjemme. Vi hadde sex likevel, en gang, og det ble barn. 

Med nåværende partner har vi hatt sex ukentlig uten noe prevensjon siden juni. Mensen kommer hver måned. 

Jeg synes det bare var litt rart, siden det å hoppe av i svingen ikke er en sikker metode. Så lurer på om det er noe galt med spermen hans. Han har kommet en gang inni meg ved en feil, men skjedde ingenting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med eksen brukte jeg p-piller daglig. En hyttetur og jeg glemte brettet hjemme. Vi hadde sex likevel, en gang, og det ble barn. 

Med nåværende partner har vi hatt sex ukentlig uten noe prevensjon siden juni. Mensen kommer hver måned. 

Jeg synes det bare var litt rart, siden det å hoppe av i svingen ikke er en sikker metode. Så lurer på om det er noe galt med spermen hans. Han har kommet en gang inni meg ved en feil, men skjedde ingenting.

Husk at selv med sex og eggløsning samtidig er det bare 25 prosent sjanse for å bli gravid.

Så selv om han kommer inni deg betyr ikke at du blir gravid.

Dere hopper av...og da betyr det jo at sperm ikke ikke kommer inn i deg

Og så kommer det an på om og når du har eggløsning 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du skjønner ikke at man må ha eggløsning for å kunne bli gravid og at selv da så er det ikke 100% sjanse for å bli gravid?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje lese litt mere om hvordan kvinnekroppen fungerer? Og hvordan graviditet kommer av? Er jo en del som skal klaff. Lell om noen blir gravid fort og noen ikke. 

Anonymkode: 544f2...cd6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å les deg opp på din egen helse som kvinne... 
Mange som tracker syklusen sin og vet når man kan ha sex UTEN å hoppe av i svingen og ikke, selv uten prevensjon i kroppen og ikke bli gravid. Jeg tåler ikke prevensjon så det eneste jeg kan er å tracke min egen eggløsning (eggløsningstester), den MÅ trackes riktig hver måned da den treffer ikke nøyaktig hver måned alltid. Du skal holde deg unna sex helst minumum 3 dager før og 3 dager etter for å være ganske sikker (i følge min gynekolog). 

Det var 10år siden altså du var yngre og "mer fruktbar", han kom mer inni deg... Altså du skjønner vel dette selv?? Tror det er lurt å vente med barn til du i det minste skjønner hvordan barn blir til.. 

Anonymkode: 2c998...71e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker folk hoppe-av-i-svingen som prevensjonsmetode ? 
Håpløst og lite tilfredsstillende sexliv 

Anonymkode: 2c83b...be5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 42år og har hoppet av interesse svingen i hele mitt liv!! Ingen barn. Har testet sperm som er innafor normalen. Min beste venn har 3 barn med 3 forskjellige mødre. Han har også praktisert dette, men når vi har vært fulle sammen har han innrømte at han muligens hoppet av etter svingen siden det var så deilig🤣🤣🤣

Anonymkode: 670f0...43c

AnonymBruker
Skrevet

For et kunnskapsnivå

Anonymkode: 99ef1...0d8

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også hoppet av i nesten 7 år. Men jeg er nøye med datoer og han kjenner mønstret godt nå. Kan ikke huske sist vi brukte noe som helst. Jeg brukte mye p-piller som ung, men det pleier ikke å ha så mye å si håper jeg

Anonymkode: 842b3...69a

AnonymBruker
Skrevet

Du er også 10 år eldre da

Anonymkode: 60ecc...f4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 20.51):

Typen har hoppet av i svingen siden juni (han er informert om at jeg har sluttet på p-piller), og jeg har ikke blitt gravid enda.

Det er rart siden jeg for 10 år siden ble uplanlagt gravid med en eks etter en helg uten prevensjon. Er det noe feil med nåværende partners sperm? Vi har mye mer sex enn jeg og eksen hadde, men eksen kom mer inn i meg da.

Kjæresten min har ikke i noe i mot om det blir barn, men hopper av i svingen da han vil spare opp mer penger først. Vi har vært sammen i to år. 

Da har han forrige kommet i deg. Er nok ikke noe problem. 

Anonymkode: 9be0a...712

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...