Gå til innhold

Hvor mange timer med strømming er 100 Gb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har abonnement der mobildata bremser når man kommer til 100 Gb.

Hvor mange timer kan jeg strømme?

Anonymkode: cd609...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det spørs hva du skal strømme og hvilken tjeneste. Musikkstrømming tar mindre gb enn tv, noen strømmetjenester tar mer båndbredde pga oppløsningen og andre tar mindre. Du må nesten sjekke ut hva som er aktuelt for deg og ta det derfra, vanskelig å hjelpe deg uten å vite mer eksakt hva du spør om.

Anonymkode: 21635...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 16.58):

Det spørs hva du skal strømme og hvilken tjeneste. Musikkstrømming tar mindre gb enn tv, noen strømmetjenester tar mer båndbredde pga oppløsningen og andre tar mindre. Du må nesten sjekke ut hva som er aktuelt for deg og ta det derfra, vanskelig å hjelpe deg uten å vite mer eksakt hva du spør om.

Anonymkode: 21635...d9a

Serier, filmer og vanlige tv programmer som Dagsrevyen og Maskorama

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er et litt sånn "hvor lang er en strikk"-spørsmål. I stor grad avhenger det av oppløsning og komprimering, ikke sjanger.

Anonymkode: 97423...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Databruk varierer veldig mye fra tjeneste til tjeneste. De fleste apper har mulighet til å justere dataforbruk. 

Her er en oversikt over noen tjenester og dataforbruk. 

image.png.8dd6ef100f891710964d5adba7915b54.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 20.30):

Aner ikke men jeg har ICE 200GB 599,- tror jeg det koster så har du 600GB 699,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (8 timer siden):

Aner ikke men jeg har ICE 200GB 599,- tror jeg det koster så har du 600GB 699,- 

1000 er 378,-

Anonymkode: 02b3e...402

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

1000 er 378,-

Såpass ja 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 19.29):

Serier, filmer og vanlige tv programmer som Dagsrevyen og Maskorama

Ts

Hvorfor i all verden skal man streame det på mobilen når det er mye enklere å laste det ned på PC-en der man har ubegrenset nedlasting gjennom bredbåndet?

Anonymkode: 7c335...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor i all verden skal man streame det på mobilen når det er mye enklere å laste det ned på PC-en der man har ubegrenset nedlasting gjennom bredbåndet?

På ei hytte, f.eks.? Vi har ikke wifi på hytta, men chromecaster fra mobil til Smart-tv når vi skal se på tv der.

Anonymkode: 87249...359

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På ei hytte, f.eks.? Vi har ikke wifi på hytta, men chromecaster fra mobil til Smart-tv når vi skal se på tv der.

Hvis man tar med seg en liten 5 TB ekstern harddisk på hytta med filmene/seriene man kanskje får lyst til å se (med den beste kvaliteten NRK bruker (720p) får man plass til 4-5000 timer, så det blir nok å velge mellom), kan man se alt i en grei oppløsning uten å måtte knote med streamingskvoter eller dårlig kvalitet; kvotene kan man spare til ferske sendinger som Dagsrevyen, men eldre sendinger er det meningsløst å streame.

Dessuten bruker datasentrene som streamer mye energi som igjen går ut over miljøet; det er langt mer miljøvennlig og grønnere å se ting direkte fra en lokal harddisk, noe som også gjelder Netflix & co.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis man tar med seg en liten 5 TB ekstern harddisk på hytta med filmene/seriene man kanskje får lyst til å se (med den beste kvaliteten NRK bruker (720p) får man plass til 4-5000 timer, så det blir nok å velge mellom), kan man se alt i en grei oppløsning uten å måtte knote med streamingskvoter eller dårlig kvalitet; kvotene kan man spare til ferske sendinger som Dagsrevyen, men eldre sendinger er det meningsløst å streame.

Dessuten bruker datasentrene som streamer mye energi som igjen går ut over miljøet; det er langt mer miljøvennlig og grønnere å se ting direkte fra en lokal harddisk, noe som også gjelder Netflix & co.

Hvordan får man flyttet Tv-serier over til den eksterne harddisken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
newman01 skrev (1 time siden):

Hvordan får man flyttet Tv-serier over til den eksterne harddisken? 

yt-dlp - > Rediger -> Klipp ut > Lim inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

yt-dlp - > Rediger -> Klipp ut > Lim inn.

Men den fungerer jo bare med ukryptert innhold vil jeg tro. Netflix og de andre tjenestene krypterer innholdet sitt pga. DRM

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Pga at en da slipper å betale for både fiber og i tillegg ha et mobilabb med x antall gigs.

Derfor i all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette!

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (På 18.2.2025 den 10.42):

Men den fungerer jo bare med ukryptert innhold vil jeg tro. Netflix og de andre tjenestene krypterer innholdet sitt pga. DRM

Nå var det først og fremst NRK jeg tenkte på i forhold til behovene til TS; innholdet deres er ukryptert.

Men ellers har du sikkert rett; at Netflix bruker DRM, er så sin sak, men at norske skattebetalere skal sponse denne teknologien gjennom Filmoteket og Filmbib, er mer problematisk.

AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 10.45):

Pga at en da slipper å betale for både fiber og i tillegg ha et mobilabb med x antall gigs.

Derfor i all verden.

Mange som bor i leilighet har tilgang til nett inkludert i husleien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå var det først og fremst NRK jeg tenkte på i forhold til behovene til TS; innholdet deres er ukryptert.

Men ellers har du sikkert rett; at Netflix bruker DRM, er så sin sak, men at norske skattebetalere skal sponse denne teknologien gjennom Filmoteket og Filmbib, er mer problematisk.

Mange som bor i leilighet har tilgang til nett inkludert i husleien.

Det kan være, men da får det opplyses om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...