Gjest Chrizzy Skrevet 8. mars 2006 #21 Skrevet 8. mars 2006 Hvorfor skal kvinner ha rettigheter? Damer er underkuet menn p.g.a. svakere fysisk styrke. Slik er vi skapt, det er ikke akkurat tilfeldig at i alle kulturer har menn tradisjonelt vært sjefen. ← Ja Du hadde sikkert likt 8 mars feiringen i Russland. Missekonkurranser, pyntedukker og null politikk
Gjest Chrizzy Skrevet 8. mars 2006 #22 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Enig, tåpelig når folk sender sms og e-poster med "Gratulerer med dagen/kvinnedagen" Jeg bare tenker "herregud, er det mulig". ← Vi kvinner har mye å være glad for denne dagen Det er akkurat det en slik hilsen minner meg på... Endret 8. mars 2006 av Chrizzy
Gjest du Skrevet 9. mars 2006 #23 Skrevet 9. mars 2006 Vi kvinner har mye å være glad for denne dagen Det er akkurat det en slik hilsen minner meg på... ← Ja, og samtidig så bør en vel feire hvor flott det er å være kvinne, selv om man i så lange tider har sagt annerledes? Og det sies fortsatt i mange kulturer, men også her i Norge. Det er jo så mange som synes det ikke er noe å feire her i Norge også! Ja hvorfor skal en være stolt over å være kvinne, når folk jubler over å ha født en gutt (et skikkelig barn), at jentebarn drepes, når jenter ikke får gå på skole fordi det er bortkastet, at kvinner ikke kan snakke hverken hjemme eller offentlig fordi "de er jo kvinner".
Diktern Skrevet 9. mars 2006 #24 Skrevet 9. mars 2006 Kvinnedagen er forstatt veldig viktig, både i Norge og i andre land! Grattis på etterskudd, jenter!
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #25 Skrevet 10. mars 2006 Det er faktisk ikek slik at alle kvinner og jenter synes det er noe gøy å bli gratulert på en slik politisk korrekt obligatorisk dag! Akkurat som med morsdag, farsdag, kvinnedag, osv. alt blir trådt nedover oss og vi må liksom feire. Jeg er kvinne og bryr meg null om denne dagen. Jeg synes kanskje den hadde en funksjon før i kamptogenes tid på 70-tallet men ikke i dag. Klart kvinner fortsatt trenger å kjempe som rettigheter (men det gjør menn også) og vi trenger ingen egen dag til det! Hvertfall ikke å bli gratulert..
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #27 Skrevet 14. mars 2006 Vi har det i alle fall bedre enn de fleste. Men vil du si at vi er helt likestilt, når vi stadig på ymse fora her inne ser frasen "mannen min er så flink til å hjelpe til i huset, atte"? ← Kona mi er kjempeflink til å hjelpe til i huset hun!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #28 Skrevet 16. mars 2006 Kona mi er enda flinkere enn din til å hjelpe til med husarbeidet. Så det så!
Gjest Gjest_Harald_* Skrevet 18. mars 2006 #29 Skrevet 18. mars 2006 I dag hjalp kona mi meg å lage middag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå