Gå til innhold

Er jeg svak om jeg drar fra kjæresten i en vannskelig situasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg er en jente på 19 år, som har en kjæreste på samme alder. Vi holdt på i 3 mnd, og så avsluttet jeg ting mellom oss for å dra i militæret, men ble dimma etter 10 dager. Da hadde han blitt sammen med ei Anna, men jeg sa jeg ville snakka med han, og det resulterte i at han slo ooo med henne og vi ble sammen. Det har gått en uke nå, og han er ganske langt inne i et dårlig miljø. Han har brukt dop siden han var 14 år gammel, og prøver p slutte nå. Han går på pissing, men sprekker hele tiden, og jeg ble nødt til p sitte oppe hele natten med han på sykehuset i helgen, etter at han hadde tatt for mye av noe bak ryggen min. Jeg bruker ikke dop selv. Han skylder i tillegg mye penger til noen farlige folk, men sier han skal få betalt det ila denne uka. Og han blir kastet ut av leiligheten sin imorgen, og er ganske deprimert. Han sier jeg er en eneste grunnen til at han fortsatt er i live, og at han prøvde p ta livet av seg flere ganger da jeg forlot han… 

jeg er kjempe glad i han, og kom tilbake fordi jeg savnet han, men vet veielig ikke hva jeg skal gjøre nå… det er så mye som skjer rundt han, og jeg blir så bekymret, og føler ikke jeg gjør noe annet enn p «passe på» han. Jeg er med han hver dag, og forsikrer han om at jeg ikke skal forlate han igjen. Men akurat nå vet jeg bare ikke hva jeg skal gjøre. 
Jeg har fått tilbud om p flytte sammen med noen venninner 10t unna, og starte på nytt, noe jeg har hatt lyst til lenge. Men vet ikke hva jeg skal gjøre, ettersom jeg har han. 
trenger hjelp og råd, er det noen her som har vært igjennom noe lignende? Og isåfall hva gjorde du? Og er du fortsatt sammen med han/henne? Blir alt bedre tterhvert?

Anonymkode: da181...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold deg unna en forbruker. Hvordan ser du for deg livet med av og på og dop og dritt. Fokuser på deg selv. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom deg unna, du har ikke ansvar for hans liv. Å si at du er den eneste grunnen til at han er i live er manipulerende, og det høres ikke ut som om han har tenkt å bli bedre når han sprekker hele tiden. 

Tenk på deg selv, han kommer til å dra deg ned med seg. Flytt med venninnene dine, jeg kan ikke få sagt hvor viktig det er at du kutter kontakten med denne mannen. 

Anonymkode: 9e0c3...f26

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er ikke bra for deg, og du kan ikke redde han. 

Du er såpass ung, at du lettere kan bli fanget i et håpløst forhold. 

Neste gang han truer med selvmord så ta han på ordet, og kontakt foreldrene hans. Eller politiet. Du kan ikke ta ansvar for livet hans.

Anonymkode: 998c5...3b5

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du 

Det aller, aller beste rådet jeg kan gi deg, er å flytte 10 timer bort med veninner, og glemme att du noen gang har styrt på med han der. 

Det der er bare surr, og det vet du også.  Du kommer til å bruke evigheter på å prøve å redde han, rote deg borti alt mulig av potensiell dritt, og det til absolutt ingen nytte.

Han må ta den oppvaskjobben selv, og skulle han greie det, så kan dere heller snakkes og leve lykkelig resten av livet. 

Flytt, kom deg bort, livet er for kort til å prøve å endre mennesker rundt deg. 

Anonymkode: 01ed9...126

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. Jeg er en jente på 19 år, som har en kjæreste på samme alder. Vi holdt på i 3 mnd, og så avsluttet jeg ting mellom oss for å dra i militæret, men ble dimma etter 10 dager. Da hadde han blitt sammen med ei Anna, men jeg sa jeg ville snakka med han, og det resulterte i at han slo ooo med henne og vi ble sammen. Det har gått en uke nå, og han er ganske langt inne i et dårlig miljø. Han har brukt dop siden han var 14 år gammel, og prøver p slutte nå. Han går på pissing, men sprekker hele tiden, og jeg ble nødt til p sitte oppe hele natten med han på sykehuset i helgen, etter at han hadde tatt for mye av noe bak ryggen min. Jeg bruker ikke dop selv. Han skylder i tillegg mye penger til noen farlige folk, men sier han skal få betalt det ila denne uka. Og han blir kastet ut av leiligheten sin imorgen, og er ganske deprimert. Han sier jeg er en eneste grunnen til at han fortsatt er i live, og at han prøvde p ta livet av seg flere ganger da jeg forlot han… 

jeg er kjempe glad i han, og kom tilbake fordi jeg savnet han, men vet veielig ikke hva jeg skal gjøre nå… det er så mye som skjer rundt han, og jeg blir så bekymret, og føler ikke jeg gjør noe annet enn p «passe på» han. Jeg er med han hver dag, og forsikrer han om at jeg ikke skal forlate han igjen. Men akurat nå vet jeg bare ikke hva jeg skal gjøre. 
Jeg har fått tilbud om p flytte sammen med noen venninner 10t unna, og starte på nytt, noe jeg har hatt lyst til lenge. Men vet ikke hva jeg skal gjøre, ettersom jeg har han. 
trenger hjelp og råd, er det noen her som har vært igjennom noe lignende? Og isåfall hva gjorde du? Og er du fortsatt sammen med han/henne? Blir alt bedre tterhvert?

Anonymkode: da181...168

Flere selvmordsforsøk + at han rakk å bli sammen med en annen jente på 10 dager. Travel mann!

Bare dra ts. Livet er alt for kort til å kaste det bort på en sånn fyr, ikke la denne fyren stå i veien for et lykkelug liv med en bra mann! 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært borti noe lignende. Jeg var på din alder når han jeg var sammen med slet med depresjon og truet med å ta livet sitt hver gang jeg ville gjøre det slutt. Han lot meg tro at det var mitt ansvar holde han i live...

Jeg mistet alle vennene mine, jeg droppet skole for hans del, jeg gjorde alt jeg kunne. Helt til det ble så ille at foreldrene mine tok grep å fikk meg ut at det etter halvannet år.

Det tok 10 år før jeg klarte stole på en gutt igjen og prøve være i forhold. Han ødela meg for livet med den manipulerende oppførselen. Det finnes ikke noe som helst her i livet jeg har angret mer på enn at jeg ikke gikk fra han tidligere.

Så fra en som har vært der, gå før han ødelegger livet ditt. For det kommer han til å gjøre. Hadde han brydd seg om deg, så hadde han ikke truet og manipulert deg. Man truer ikke noen man er glad i.

Anonymkode: 1b101...bfc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg var tenåring var jeg sammen med en som drakk seg stupfull hver helg. Jeg var alltid edru og passet på han. Jeg var stuck med han 5,5 år før jeg endelig kom meg bort. Han er ikke mye glad i deg. Han ble sammen med en annen bare dager etter du gikk. Han høres også manipulerende ut som legger det på deg at du liksom holder han i livet. Hvis ikke du reiser bort så vil du angre resten av livet. Det gjør jeg. 

Noen dager etter at du er borte er han sammen med hun andre igjen likevel. Så tenk på deg selv. Og skap et liv for deg selv med en som er sunn. Jeg har selv et stort krav om at en fyr ikke drikker mere enn 0-3 ganger i året. Og at han er frisk og kan sette grenser for andre mennesker. Bare ta mitt råd istedenfor å lære alt dette selv og gå glipp av et bedre liv.

Ta ansvar for deg selv og gå. ♥️♥️♥️

Anonymkode: 033dd...6e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flytt, du kaster bort hele ungdommen og ung voksen perioden din. 

Samme gjelder selvfølgelig de som velger å være sammen med de med psykisk sykdom. 

Flytt, dere får aldri den perioden igjen i livet. 

Anonymkode: 2675f...63f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, kom deg av gårde og ikke tro du er så spesiell for ham. Det er du åpenbart ikke, han ble sammen med en ny med en gang. Dette er en manipulerende person som bruker de rundt seg. Ta ansvar for deg selv og DITT liv, ikke en eller annen losers.

Anonymkode: 7c9c8...7f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det tok ham mindre enn 10 dager å finne ny dame sist. Han tar nok ikke livet sitt om du drar. Men på sikt tar han livet sitt med dop. Han er langt inne i miljøet når han allerede har stor gjeld der. Den gjelden blir også ditt problem om du fortsetter med ham. Slike folk driver med høye renter og brutal innkreving. Kom deg så langt bort du bare kan. Du kan ikke redde ham, men han kan dra deg ned i den driten han lever i. Avrusning og totalt skifte av miljø er hans mulighet, men dette kan ikke du hjelpe med. Bare kom deg bort, ikke velg å ødelegge ditt eget liv. 

Anonymkode: 61e64...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt! Ikke fordi han nødvendigvis er en dårlig person, men fordi han ikke er på et sted i livet der han vil være en god kjæreste for deg. Om det virkelig er love of your life finner dere tilbake til hverandre senere, når han har skjerpa seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...