Gå til innhold

Hvor lang reisevei har du til jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 19.43):

8 km, hvilket man kan tenke er kort.
Men så bor og jobber jeg i Oslo da, så realiteten er at jeg har 45 min med kollektiv. Tar 12 min å kjøre med bil uten rush, men ingen har parkeringsplass (jobber i sentrum) og rush’n gjør tidsbruken bingo/umulig.
Så når folk mer perifert bosatt sier 30 min reisetid er Max, kunne de prøvd å bo i Oslo 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: f2a3f...a01

Ekspander  

Noen av oss har bevist valgt bosette oss utenfor Oslo nettopp for å slippe så lang reisevei...

Anonymkode: 85472...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

44 km en vei. Bruker vanligvis nesten 1,5 time hver pga. trafikken innover/utover mot/fra Oslo. Jeg kommer vestfra og kjører av ved Sandvika. Dritt lei kø! Om jeg kan kjøre normalt inn så tar det 35 minutter og det er helt ok. 

Anonymkode: 64e1e...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men så bor og jobber jeg i Oslo da, så realiteten er at jeg har 45 min med kollektiv. Tar 12 min å kjøre med bil uten rush, men ingen har parkeringsplass (jobber i sentrum) og rush’n gjør tidsbruken bingo/umulig.
Så når folk mer perifert bosatt sier 30 min reisetid er Max, kunne de prøvd å bo i Oslo 🤷🏻‍♀️

Ekspander  

Flyttet pga dette. Gadd ikke mer. 

Anonymkode: cfa68...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 time og 20 min, tog og t-bane. To tenåringer. Går fint, slapper av på toget og tjener bra. 

Anonymkode: 7164c...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12 min med buss og 2 min gange, liker det godt 

Anonymkode: a5eba...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 minutter med bil, 7,5 minutter på sykkel. 25-30 min-ish å gå. Har ingen barn.

Kunne levd med maks 25 minutter. 

Anonymkode: 4097a...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 19.59):

1 time hver veg. Har 4 barn

Anonymkode: 95dc3...974

Ekspander  

Hvor gamle er barna deres? Hvordan ordner dere hverdagslogistikken?

Anonymkode: 1c9bc...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 time hver vei. Kun kø hvis jeg jobber på de store reisedagene i året.

Har voksne barn.

Mer enn dette tror jeg blir for mye. 

Anonymkode: d37d6...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10 min med sykkel. 25 min å gå.

12 min med buss utenom rush.

Ca 20 min med kø. Har fleksitid så unngår som regel rushen hvis jeg skal ta buss.

Anonymkode: 3497c...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Jeg er i fra Oslo. Født og oppvokst. For noen år siden solgte jeg, pakket sekken og flyttet ut av Oslo.

Beste avgjørelsen jeg har tatt.

reisevei. Ca 10 minutter med bil. Lader gratis på jobb og ca 10 minutter hjem igjen.

Anonymkode: e7b4e...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 19.50):

1,5 time hver vei. Hater det, men ikke bare å skifte jobb. Tjener veldig godt og har en ettertraktet jobb.

Anonymkode: 27263...505

Ekspander  

3 timer. Jeg føler med deg. 

Slik hadde jeg det også før. Jeg savner det ikke! Det var verd å ha en mindre ettertraktet jobb for min del. Jeg kunne nok tjent 1,1 mill nå, men jeg har det fint med 800 000 og noen minutter til jobb. Livet er for kort. Aldri mer. 

3 store barn, der en enda er ungdom og to voksne. Jeg pendlet da de var yngre og jeg "måtte" bygge karriere. 

Nå er det bare mann, gammel hund og en ungdom som trenger meg, så nå kunne jeg i teorien pendlet mer, men jeg takler det ikke. Jeg har traumer . 

Anonymkode: bd328...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom ett og to minutter til fots. Det dobbelte hvis det er storm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det tar et døgn å komme seg til jobben (bil, tog, 3 fly samt transfer fra flyplassen), pluss en natt på hotell. Når jeg først er på jobben er kontoret ca 30 meter unna sengen.

Har ikke barn, det hadde ikke funket.

Anonymkode: 13ab8...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3 minutter med bil. 

Anonymkode: 17220...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jobbe fra senga om jeg vil

Anonymkode: d88e9...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

3-4 minutter med bil og ca 15 min å gå. Ingen kø. 2 barn. Det ene stor nok til å komme seg på skolen selv, den andre går i barnehagen jeg jobber i.

Anonymkode: fe271...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 80 minutter om dagen på jobbreise når jeg reiser kollektivt, men da er 50 av disse gange, noe jeg liker i den mørke årstiden. 
Om sommeren kan jeg sykle. Det tar lenger tid, men god trim, eller jeg kan kjøre MC som kutter tiden ned til under én time. Jeg kan kjøre bil, men da blir jeg erfaringsmessig bare sur og frustrert så fort det er litt kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 19.02):

Står du i kø? Hvor lang vei er maks for deg? Har du barn?

Anonymkode: 1c9bc...0a7

Ekspander  

Tar omlag 20-25 minutter å kjøre, jobber i nabo-kommunen. Kan også ta buss, da tar det 30 minutter hver vei. Sjelden kø, da må det være pga veiarbeid eller andre sjeldne hendelser. Dette er egentlig max-grensen min, noe mer tid ville spist for mye av ettermiddagen, da måtte jeg i såfall reist kollektivt og brukt tiden til lesing og scrolling. Har voksne barn. Har også jobbet en plass det tok 5 minutter å kjøre og 10 min å gå, det var litt lite, og følte ofte at jeg ikke var påkoblet innen jeg kom på kontoret eller lite avkoblet etter jobb. 

Anonymkode: e201c...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Det er et helt bevisst valg jeg har tatt. Og de gangene jeg må kjøre bil gjennom Oslo i jobbsammenheng er jeg superlykkelig over at det er noe jeg slipper å gjøre regelmessig, og at det finnes et arbeidsmarked i Innlandet som er mye mer variert enn mange forstår. 

Anonymkode: e0226...424

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...