AnonymBruker Skrevet 17. februar #81 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 7.16): Ja! Helt sant. Og så virker det som mange tror at enkelte sykdommer er på en måte som de ikke er, og når man sier at man har den sykdommen «vet» de alt om den og noen har til og med kjappe greie løsninger. (Har du prøvd yoga? Lurt å kutte ut gluten!) Anonymkode: 76e6c...352 En bekjent av meg har i en årrekke hatt problemer med tarmen (Chrons) og hun var da åpen om dette på arbeidsplassen. Hun er ofte sykmeldt, og det av gode grunner. Det var ikke måte på alle de "gode råd" hun fikk som skulle hjelpe mot dette. En dag møtte jeg en som jobber sammen med min bekjente, og jeg ble spurt omkring sykdommen hennes (dette var en periode som hun var sykmeldt). Jeg sa at jeg ikke hadde inngående kunnskap, men at sykdommen jo begrenser henne mye. Dette var etter at vedkommende sa at min bekjente burde komme seg ut på tur mer, "for det er jo godt for henne". Jeg sa at det kunne by på problemer om hun for eksempel måtte på do og det ikke fantes noen steder hun kunne gå. Da presterer altså denne jobbkollegaen hennes å si at hun "kunne bare gå inn i buskene". Altså, det er så mye rart som det skvaldres og sladres om, at en kan bli matt. Ting de ikke har noe med å gjøre. Så selv om min bekjente har vært åpen, så er det tusen såkalte gode råd og slarving om hva hun bør og ikke bør gjøre. Trist at noen mennesker er så opptatt av andres privatliv, og skal være slike bedrevitere på andres bekostning. Anonymkode: 22188...245 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 17. februar #82 Del Skrevet 17. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 10.51): Deler alt. Fatter ikke hvorfor noe skal være hemmelig, da det ikke finnes noen grunn til det. Anonymkode: 54e00...8ce Masse som ikke egner seg til deling med kreti og pleti Endret 17. februar av Fru Uperfekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #83 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 19.51): Det har den senere tid vert reist spørsmål om det høye sykefraveret i norge, og hva som ligg til grunn for det. Pådrar ein seg benbrudd,armbrudd i jobbsamanheng eller på fritida ender det ofte med en gipset arm eller fot, og blir akseptert som sykemelding både blandt naboer, venner, etc. Blir ein derimot sykmeldt av en usyneleg oprasjon, skade sprer misstenksomheten seg innenfor din omgangskrets. Noen spør av ren nysgjerrighet medan andre spør fordi det handler om empati, og medfølelse. Noen synes det er uhøfleg å spørre "hva feiler deg" og de spør av rein nysgjerrighet, medan andre spør fordi det handler om empati, medfølelse. Noen ønsker ikkje å dele helseopplysninger med andre ettersom de føler at de kan bli brukt mot dem. Spørsmålet er hva deler du av helseopplysninger innenfor din ommgangskrets når noen reiser spørsmål. ? Synes du det er uhøfleg å spørre en venn eller kolega hvordan det... Står til. ? Anonymkode: 04c4b...7ed Er ikke sykemeldt nå, men var langtidssykemeldt og gradert sykemeldt lenge. Da valgte jeg å være åpen om hvorfor. Slik at det ikke ble noen spekulasjoner på verken jobb eller i omgangskretsen min. Anonymkode: 55f69...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #84 Del Skrevet 20. februar Jeg har enkelte som jeg deler en god del informasjon med, mens andre går ned på nivået til forkjølelse. Jeg var nok mer åpen om helse for noen år tilbake, men jeg har funnet ut at enkelte mistolker informasjon og deretter lager kvalme. Det er viktig med personvern i disse tider. Anonymkode: 995cc...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #85 Del Skrevet 20. februar Alt. Ingenting som er hemmelig her Anonymkode: 3c4c3...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå