Gå til innhold

Beste rimelige akrylmaling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om akrylmalingen på Clas Ohlson, Søstrene Grene eller Europris er best? 😊 Hva med pensler? Er nybegynner. 

Anonymkode: 6e448...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært fornøyd med malingen fra Søstrene Grene. Clas Olsson som en god nummer to. Penslene til SG skal være gode noen av dem, mens andre er så som så. Husker ikke hvor mine ble kjøpt, men vet jeg har noen fra SG. Maler ikke aktivt nå, så informasjonen er noen år gammel. 
Jeg har ikke erfaring med Europris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville vurdert billig-linja til et kunstnermerke i stedet for f.eks Søstrene Grene. Mange slike malinger blander ikke særlig godt. 

Men Europris har billigmaling fra Daler Rowney, og det er faktisk en helt ålreit akrylmaling. 

Evt. Galeria fra Winsor & Newton eller Liquitex Basic for et hakk opp (men ikke spes. dyrt)

Husk at du kan blande en haug av farger med kun gul, rød og blå og evt. et par til. Så ville vurdert færre farger av en ålreit akryl. Ville satt meg litt inn i fargelære, masse bra på YouTube. 🤩

Anonymkode: e7c5e...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstrene Grene sin maling er noe dårlige saker, lite dekkevne på den malingen.

Jeg er ikke veldig glad i Europris sin heller. Synes den er for tykk.

Litt usikker på hva du mener med Clas Ohlson sin, for jeg bruker mye Liquitex som selges blant annet på Clas Ohlson, men det er ikke den rimeligste varianten sånn sett. Veldig god maling til en ok pris vil jeg jo si at det er.

Av pensler er jeg veldig glad i de sorte med rødt på som selges på Søstrene Grene, bruker de mye.

Endret av Matas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas Ohlson har veldig god Maling som Matas sier bruker den selv men den er dyr 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Panduro sin egen er bedre enn alle de nevnte synes jeg :)

Anonymkode: 0e368...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Maler lite med akrylmaling, men maler med andre medier, og det er ikke slik at den billigste er den rimeligste i bruk. Lite pigment i de billigste, som fører til at du må bruke mer maling. En annen ting er at de billige ikke er like gode å blande. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...