AnonymBruker Skrevet 11. februar #2 Skrevet 11. februar Enkle ord med engelsk oversetting ved behov. Litt på samme vis som når du er i asia på ferie. Anonymkode: 08807...878 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Skrevet 11. februar Forenkler setningen. Hvis jeg ser dem ikke forstår så prøver jeg på engelsk. Går ikke det så blir det litt sånn tegnespråk. Anonymkode: 59f2a...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #5 Skrevet 11. februar Jeg kutter ut dialekta mi, forsøker å redusere bruk av fyllord. Enkle og presise setninger. Unngå ordtak og "billedlige" beskrivelser. Det kommer seg naturligvis an på hvor dårlig norsk de kan. Anonymkode: e4902...df4 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar #6 Skrevet 11. februar Prøver å holde språket så enkelt som mulig. Hvis de ikke forstår prøver jeg å bruke andre ord, forklare på en annen måte, vise, peke, tegne. Jobber sammen med folk fra 7 forskjellige land, ikke alle snakker engelsk, og noen av dem snakker dårligere engelsk enn norsk. Anonymkode: 905c8...5df 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #7 Skrevet 11. februar Snakker bokmål, mer bokstavelig(ikke uttrykk, slang ol.), kortere setninger, snakke saktere... Kommer litt an på nivået. Fyller på med litt engelsk om det er til hjelp. Anonymkode: dc863...ea8
tebrok Skrevet 11. februar #8 Skrevet 11. februar (endret) I tillegg til det andre skriver så prøver jeg å ikke la ordene gå i hverandre slik som det ofte blir når man snakker et språk flytende. For å overdrive litt: "Detgårbra" (kan oppfattes som ett ord) blir til "Det. Går. Bra." (altså tre distinkte ord). edit. Det viktigste av alt er vel kanskje å matche dem på det nivået de er på. Bruk like kompliserte setninger og ordvalg som det de selv bruker. Endret 11. februar av tebrok 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar #9 Skrevet 12. februar Bruker et enkelt språk, samme som jeg gjør med småbarn. Anonymkode: 02936...123 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #10 Skrevet 12. februar Kommer an på nivået, men snakke saktere, velge de mest vanlige ordene, snakke mer retning bokmål. Anonymkode: fd308...135
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå