Gå til innhold

Sliten av regnskapsfrister. Hvor gikk du videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler hverdagen kun går i å nå neste frist og det er et sabla kjør hver måned for å bli ferdig. Trekker jeg sammen periodene med overtid tilsvarer det fire måneder i året. 

Dere som har forlatt yrket, hvor har dere gått?

Har sett på noen controllerstillinger, men der virker det å være "hummer og kanari", alt fra lønn til analyse til bærekraft. 

Anonymkode: 92dab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har jobbet i mange år som controller og økonomisjef. I alle stillingene har det vært månedlige og kvartalsvise frister. Jeg har sluppet å forholde meg til for eksempel mva-frister, har ikke jobbet direkte med det, men det er vanskelig å komme unna alle frister i en økonomijobb. Hvor krevende fristene har vært, har hatt mye med kompleksiteten i stillingen og gjøre. Nå har jeg ansvar for to selskaper, og ingen backup. Rapporterer til et børsnotert morselskap. Arbeidsmengden er absolutt ikke avskrekkende hver måned, men stresset ligger i null backup. Med barnehagebarn som drar hjem omgangssyke og andre sykdommer, så har det vært et par tilfeller jeg har vært ganske dårlig men likevel måttet jobbe. Men alt i alt så har jeg ikke en veldig krevende jobb akkurat nå, selv som økonomisjef. 

Anonymkode: 4ce1d...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har jobbet i mange år som controller og økonomisjef. I alle stillingene har det vært månedlige og kvartalsvise frister. Jeg har sluppet å forholde meg til for eksempel mva-frister, har ikke jobbet direkte med det, men det er vanskelig å komme unna alle frister i en økonomijobb. Hvor krevende fristene har vært, har hatt mye med kompleksiteten i stillingen og gjøre. Nå har jeg ansvar for to selskaper, og ingen backup. Rapporterer til et børsnotert morselskap. Arbeidsmengden er absolutt ikke avskrekkende hver måned, men stresset ligger i null backup. Med barnehagebarn som drar hjem omgangssyke og andre sykdommer, så har det vært et par tilfeller jeg har vært ganske dårlig men likevel måttet jobbe. Men alt i alt så har jeg ikke en veldig krevende jobb akkurat nå, selv som økonomisjef. 

Anonymkode: 4ce1d...89a

Ingen backup er også en faktor her. Legg til tursusarbeidene mann og sykdom hos meg og/eller barna og vi får en utfordring. 

Foreløpig sonderer jeg terrenget, det er mange positive ting med jobben også, bl.a. Reiseveg, fleksibilitet og lønn. Men på sikt tror jeg at jeg vil gjøre noe annet. 

Anonymkode: 92dab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...