AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:48 #21 Del Skrevet søndag kl 09:48 Tenker du bør la det ligge for din egen del.Om Nav tar dette med bedriften så kan de legge sammen 2+2, og da er ikke veien lang for å finne ut at du er en illojal medarbeider i deres øyne. Det vil kun gå ut over deg. Og ikke kjenner du hele historien bak dette med lønnstilskudd, hverken fra Nav sin side eller bedriften. Og naiv å tro at Nav ikke kan plumpe ut med at du står bak. Skulle tro de var barneskolen hvor du hvisker en hemmelighet og ber de ikke fortelle videre. Og som noen sier over her, uten dette lønnstilskuddet hadde du sittet der uten denne jobben. Så det er en måte og få folk inn i arbeid Anonymkode: 2e27a...f99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:51 #22 Del Skrevet søndag kl 15:51 Takk. Ser på svarene at jeg bør tenke gjennom om jeg bør si ifra til NAV. Når det er sagt så tror jeg ikke at jeg vil bli oppdaget. Informasjonen det er snakk om er ikke av den typen. Jeg ønsker ikke å gå i detalj for jeg ønsker ikke at noen skal kunne gjenkjenn meg. Men jeg har svært lite tro på at jeg kan bli oppdaget av arbeidsgiveren. Jeg er også enig i at det var lønnstilskuddene som ga meg den midlertidige stillingen. Det var jo derfor jeg aldri sa ifra da jeg hadde midlertidig stilling. Men det er ikke lønnstilskuddene som gjør at de ønsker å ha meg fast ansatt. Disse lønnstilskuddene er ikke noe de kan fortsette med i ubegrenset tid eller noe de er garanter å få lov til å fortsette med i mer enn noen måneder etter jeg ble fast ansatt. Arbeidsgiveren ville selvsagt aldri gitt meg fast jobb om de trodde jeg kun var lønnsom ansatt ved lønnstilskudd når lønnstilskuddene kun varer i noen måneder. Jeg vet selv at jeg er produktiv. Men jeg er ikke døv og jeg er ikke arrogant. Jeg ser at alle som har svart har advart meg mot å si ifra til NAV. Så jeg skal tenke gjennom dette de neste dagene og vurdere om jeg fortsatt ønsker å si ifra til NAV. Det er ikke en beslutning som må tas i dag. I tillegg kan det også være at NAV uansett ikke kommer til å forlenge lønnstilskuddene nå som jeg har fast jobb. Nå som jeg har fast jobb så har ikke arbeidsgiveren like gode kort å forhandle med for å forlenge lønnstilskuddene. TS Anonymkode: e7762...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet søndag kl 19:43 #23 Del Skrevet søndag kl 19:43 (endret) Du har ikke oversikt over alle hensyn, avveininger og økonomiske forutsetninger for din ansettelse. Du skyter deg selv i foten ved å problematisere lønnstilskuddet din arbeidsplass får. Det har feks vært en midlertidig endring i arbeidsgiveravgiften som trådte inn når lønna til en ansatt passerte 700k utbetalt i år, og det har gitt noen bedrifter uforutsette utgifter. Den blir borte neste år. Noe sånt påvirker likviditeten til bedriften, så kanskje de er over en kneik pga avskrivninger/ utgifter/ investeringer/noen andre skal i perm som gjør at de kan ansette om en stund men ikke nå, og med lønnstilskudd får du stillingen nå og ikke noen andre om et halvt år. Poenget mitt er: du har ikke innsyn i dette, og ikke i dialogen med nav. Du vil kun tape på å beskylde arbeidsplassen for å utnytte lønnstilskuddordningen. Endret søndag kl 19:46 av Summeer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:13 #24 Del Skrevet søndag kl 20:13 Summeer skrev (21 minutter siden): Du har ikke oversikt over alle hensyn, avveininger og økonomiske forutsetninger for din ansettelse. Du skyter deg selv i foten ved å problematisere lønnstilskuddet din arbeidsplass får. Det har feks vært en midlertidig endring i arbeidsgiveravgiften som trådte inn når lønna til en ansatt passerte 700k utbetalt i år, og det har gitt noen bedrifter uforutsette utgifter. Den blir borte neste år. Noe sånt påvirker likviditeten til bedriften, så kanskje de er over en kneik pga avskrivninger/ utgifter/ investeringer/noen andre skal i perm som gjør at de kan ansette om en stund men ikke nå, og med lønnstilskudd får du stillingen nå og ikke noen andre om et halvt år. Poenget mitt er: du har ikke innsyn i dette, og ikke i dialogen med nav. Du vil kun tape på å beskylde arbeidsplassen for å utnytte lønnstilskuddordningen. Jeg hører dere og skal revurdere om jeg skal si ifra til NAV. TS Anonymkode: e7762...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå