AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:44 #61 Del Skrevet søndag kl 07:44 Soleil70 skrev (8 minutter siden): Hvor kan jeg finne Grans Cola X? Rema 1000 Anonymkode: 39dc1...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:54 #62 Del Skrevet søndag kl 07:54 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 7.52): De bruker jo sprøytemidler iallefall. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/nervegift-som-dreper-bier-og-fisk-er-tillatt-i-okologisk-landbruk-1.13095082 Anonymkode: 2b083...490 Beklager videre avsporing, men vi driver økologisk, og kan love deg at vi aldri sprøyter med noe som helst. Jeg kjenne ingen andre øko-bønder som sprøyter heller. I artikkelen står det også: "Andersen understreker at den norske lista over tillatte sprøytemidler i økologisk landbruk er svært kort. – Det skal dokumenteres forebyggende tiltak i økologisk produksjon før det er lov å bruke midlene på lista. Godkjente plantevernmidler skal kun brukes hvis det er spesielt nødvendig. Lista gir ikke noe frikort for bruk, sier Andersen til NRK." Jeg vet om noen biodynamiske gårder som eier sprøyteutstyr, men da er det for å spre helt ufarlige ting som kompost-te (blanding av kompost og vann), for å få mer jordliv. For en utenforstående ser det nok ut som de sprøyter med gift. Anonymkode: 598d3...0af 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet søndag kl 08:09 #63 Del Skrevet søndag kl 08:09 AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 5.32): Xtra hvitløksbaguetter er de aller beste. Anonymkode: 7b413...474 Jeg har bare kjøpt billigversjoner etter at jeg oppdaget at flere av de kjente merkene faktisk ikke bruker ekte smør. Jeg tror det på Hatting sine på et tidspunkt sto at de var veganske, nå står det at de har hvitløksfyll. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet søndag kl 08:26 #64 Del Skrevet søndag kl 08:26 Universal wipes fra First Price (engangsvåtservietter til hjem) fungerer utmerket. Ikke prøvd de dyrere fra Jif da jeg har vært fornøyd med FP. Brukes på bad, kjøkken, stue, bilen, kontor ++ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet søndag kl 11:01 #65 Del Skrevet søndag kl 11:01 Soleil70 skrev (3 timer siden): Hvor kan jeg finne Grans Cola X? Rema 1000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet søndag kl 13:47 #66 Del Skrevet søndag kl 13:47 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fake cola? Cola er vann med kullsyre og smakstilsetning, vet du ikke det? Eller mener du man må kjøpe vann fra en bestemt fabrikk/amerikansk merke for at det skal være ekte? Er du litt enkel og har sett for mye på reklame da du var liten? Du høres jo hjernevasket ut, det går an å tenke litt selv. For min den støtter jeg hellere norske Grans enn amerikanske selskaper, så flaks at colaen deres er best! Anonymkode: 67cdb...deb Tusen takk for de pene ordene. Men uansett hvor teit du er, så har jeg troen på at du skjønte hva jeg mente. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
male32 Skrevet søndag kl 18:02 #67 Del Skrevet søndag kl 18:02 Xtra potetchips er bedre enn Maarud og alle andre billigmerker. Litt morsomt at det er Maarud selv som lager den 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SeBraHaHa Skrevet søndag kl 18:07 #68 Del Skrevet søndag kl 18:07 First price sin pytt i panne, akkurat oppdaget og den er sååå digg med et par stekt egg på🤤🤤🤤 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:14 #69 Del Skrevet søndag kl 18:14 First price og extra sine hvitløksbaguetter synes jeg er bedre enn andre merker. Hvis jeg kjøper håndsåpe så kjøper jeg heller first price sin da den ikke tørker ut hendene mine like mye som annen såpe. Er den og de som alltid er på tilbud fra Rusta. First price kneipp er bra og uten masse tilsetningsstoffer man ikke vet hva er. De få gangene vi kjøper brød på butikk så tar vi det. Coop sine frosne vanlige baguetter er strålende. Rød pesto fra Coop og Rema er veldig god, hvis man først skal kjøpe ferdig. Tortilla lefsene fra first price er de vi liker best her. Regner med alt er nevnt før en gang men ville svare og orket ikke å lese hele tråden. Flott tips med cola fra Grans den må prøves da vi dropper cola merket her i hus, ønsker ikke å støtte mer enn vi må og coca cola kan droppes. Anonymkode: c62b1...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:11 #70 Del Skrevet søndag kl 19:11 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ser at mange av dere kjøper billigmerkene på matvarer, noe jeg også gjør, innimellom. Men det som er utfordringen nå, når butikkene har fått oss tilå kjøpe egne merker, er at originalene gradvis utfases i butikkene, og EMV overtar, og øker i pris. Ikke uvanlig er originalene billigere enn butikkenes egne merkvarer nå. I tillegg inneholder butikkenes egne merkevarer utrolig mange tilsetningsstoffer og er mer ultraprsessert enn originalene. Kun til info. Anonymkode: 11534...fbe Ja! Dagligvarebransjen i Norge er virkelig helt fucka. Kjedene - bare tre stk - sitter med altfor mye makt. Det er rene mafiaopplegget egentlig: Kjedene - og særlig Norgesgruppen - kjører knallharde forhandlinger, presser ut leverandører, og bestemmer hva de skal sette hvor i butikken. Anonymkode: 4bbd9...e07 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:55 #71 Del Skrevet søndag kl 19:55 Coop grønn pesto er bedre enn den fra Barilla. Og spaghetti smaker likt uansett om det står Barilla, Sopps eller First Price på pakken. Naboen sier at katten hennes foretrekker Coop tørrfôr. Anonymkode: a1859...21e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:29 #72 Del Skrevet søndag kl 21:29 Jeg er ei merke-snobb (innen rimelighetens grenser, jeg er fattig) når det kommer til matvarer, men coop sin risgrøt er himmelsk. Er enig ang hvitløksbaguetter. Tørr pasta er tørr pasta er min erfaring, så her går det i frist price og coop sine. Men må innrømme at jeg foretrekker barilla (kjøper bare i sverige), selv om at jeg aldri hadde klart å gjette hvem er hvem i en blind test. De finnes ikke lengre, men de beste tortilla lefsene var fra coop. Disse. Anonymkode: 1fa1f...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:35 #73 Del Skrevet søndag kl 21:35 Billig merket til Rema, taco krydder. Eneste på markedet som ikke er ultraprosessert (fra vanlige matbutikker). Anonymkode: 1ca7e...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet mandag kl 00:11 #74 Del Skrevet mandag kl 00:11 SeBraHaHa skrev (6 timer siden): First price sin pytt i panne, akkurat oppdaget og den er sååå digg med et par stekt egg på🤤🤤🤤 Og jeg synes ikke den er god 😄 Men så er jeg ingen fan av pytt i panne heller 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
male32 Skrevet mandag kl 18:24 #75 Del Skrevet mandag kl 18:24 Synes First Price sin fiskegrateng er ganske god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå