AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Skrevet 11. februar Har funnet ett sted å bo som er taksert mye lavere enn der jeg bor nå. På det nye stedet trenger jeg ikke ta opp lån. Men hvordan selger jeg boligen jeg har fort da? Er visning på det nye stedet om 5 dager. Kan jeg by da? Har ingen nettverk og null hjelp så jeg aner ikke hvordan dette gjøres. Anonymkode: 69793...edd
Violetta Skrevet 11. februar #2 Skrevet 11. februar Du må først og fremst ta kontakt med banken der du har lån nå før du gjør noe annet. 5 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar #3 Skrevet 11. februar Violetta skrev (Akkurat nå): Du må først og fremst ta kontakt med banken der du har lån nå før du gjør noe annet. Er husbanken. Men trenger ikke nytt lån nå. Anonymkode: 69793...edd
Illuminatum Skrevet 11. februar #4 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er husbanken. Men trenger ikke nytt lån nå. Anonymkode: 69793...edd Du må vel det, dersom du ikke har penger nok i banken til den nye boligen? 6
Handerrefyren Skrevet 11. februar #5 Skrevet 11. februar (endret) ta kontakt med megler! og banken, du må ha mellomfinansiering! Endret 11. februar av Handerrefyren rettet skrivefeil og tilføyelser 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar #6 Skrevet 11. februar Trenger du ikke mellomfinansiering heller? I så fall er det jo bare å kjøpe kontakte megler, kjøp ny bolig og selg den du har. Anonymkode: 6449b...94a 1
Irak Skrevet 11. februar #7 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har funnet ett sted å bo som er taksert mye lavere enn der jeg bor nå. På det nye stedet trenger jeg ikke ta opp lån. Men hvordan selger jeg boligen jeg har fort da? Er visning på det nye stedet om 5 dager. Kan jeg by da? Har ingen nettverk og null hjelp så jeg aner ikke hvordan dette gjøres. Anonymkode: 69793...edd Om du har råd til å sitte med to boliger, før den ene er solgt, så kan du jo by... Ville ikke anbefalt det ellers. 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar #8 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er husbanken. Men trenger ikke nytt lån nå. Anonymkode: 69793...edd Da er det vel ingen hast med å selge nåværende bolig…..? Anonymkode: c75f2...ed3
AnonymBruker Skrevet 11. februar #9 Skrevet 11. februar Bor du et sted det er lett eller vanskelig å selge bolig er jo litt vesentlig. Og om boligen du skal selge er et attraktivt kjøpsobjekt. Du tar stor risiko med å by på ny bolig uten å ha solgt eller ha mellomfinansiering i orden. Det blir fort fryktelig dyrt å sitte på to boliger Anonymkode: ae6d9...65b 2
Violetta Skrevet 11. februar #10 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er husbanken. Men trenger ikke nytt lån nå. Anonymkode: 69793...edd Jo, du rekker ikke å selge nåværende bolig på fem dager. Du risikerer å sitte med to boliger en periode. 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar #11 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er husbanken. Men trenger ikke nytt lån nå. Anonymkode: 69793...edd Har du lån i Husbanken i dag, så må dette innfris, altså betales når boligen lånet er knyttet til blir solgt. Lånet er mot pant i den boligen du eier. Kan du selge dagens bolig og minus lån betale den nye leiligheten, så må du ha mellomfinansiering. Jeg vet ikke helt om du ikke forstår helt enkle ting, eller hva du mener? Anonymkode: b2cfd...712 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar #12 Skrevet 11. februar Jeg får ikke mellomfinansiering fordi har får lav inntekt Anonymkode: 69793...edd
AnonymBruker Skrevet 11. februar #13 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg får ikke mellomfinansiering fordi har får lav inntekt Anonymkode: 69793...edd Da har du ikke råd til å by på annen bolig før du har solgt din gamle. Anonymkode: f8e69...f4d 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar #14 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har du ikke råd til å by på annen bolig før du har solgt din gamle. Anonymkode: f8e69...f4d Men hvordan klarer jeg å time alt riktig da? Fordi må overlappe det siden må bo ett sted Anonymkode: 69793...edd
AnonymBruker Skrevet 11. februar #15 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvordan klarer jeg å time alt riktig da? Fordi må overlappe det siden må bo ett sted Anonymkode: 69793...edd Leie et annet sted eller bo hos familie? Anonymkode: a7607...88c
Irak Skrevet 11. februar #16 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvordan klarer jeg å time alt riktig da? Fordi må overlappe det siden må bo ett sted Anonymkode: 69793...edd Må du selge da? Kan du leie ut boligen fram til du får solgt?
AnonymBruker Skrevet 11. februar #17 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan klarer jeg å time alt riktig da? Fordi må overlappe det siden må bo ett sted Anonymkode: 69793...edd Hvis du ikke kan få mellomfinansiering, så må du selge først, så være forberedt på å leie en periode frem til du finner noe nytt. Får du enkelt nytt lån i Husbaken, da? Eller er det sånn at når man først har et lån, så er man ikke nødvendigvis garantert et nytt på en ny bolig? Jeg spør, fordi jeg aner ikke. Men lånet du har er knyttet til boligen du har. Skal du ha ny bolig med nytt lån, så må du jo få ja fra banken først (uavhengig av hvilken bank det er). Anonymkode: 4665b...298 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #18 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke kan få mellomfinansiering, så må du selge først, så være forberedt på å leie en periode frem til du finner noe nytt. Får du enkelt nytt lån i Husbaken, da? Eller er det sånn at når man først har et lån, så er man ikke nødvendigvis garantert et nytt på en ny bolig? Jeg spør, fordi jeg aner ikke. Men lånet du har er knyttet til boligen du har. Skal du ha ny bolig med nytt lån, så må du jo få ja fra banken først (uavhengig av hvilken bank det er). Anonymkode: 4665b...298 Siterer meg selv. Ser nå at du ikke trenger nytt lån på nytt sted. Da er det jo enklere, men du må Vel uansett selge først for å få tak i egenkapitalen. Anonymkode: 4665b...298
AnonymBruker Skrevet 11. februar #19 Skrevet 11. februar Hvis jeg selger først blir jo den nye boligen sikkert solgt? Anonymkode: 69793...edd
AnonymBruker Skrevet 11. februar #20 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis jeg selger først blir jo den nye boligen sikkert solgt? Anonymkode: 69793...edd Det er en risiko ja. Så lenge du ikke får mellomfinansiering så har du ikke noe valg. Da må du legge ut din bolig for salg, og vente til den er solgt. Først da vet du hva du kan kjøpe for. Men hvis du har husbanklån nå, og vil ha mulighet til å innfri hele lånet, så er det mulig husbanken vil være behjelpelig med mellomfinansiering. Anonymkode: 81a80...088 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå