Gå til innhold

Dere som har russ i år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye betaler de for å være med på bil/buss? 

Anonymkode: 2e193...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde russ ifjor. Jeg vet helt ærlig talt ikke hvor mye det kostet, men det var MYE. Når de er med på buss så skal de jo også betale for sjåfør, bensin, "krisekasse" hvis noe skjer med bussen under rulling. Jeg har ikke turt å spørre om beløpet, for jeg er redd jeg skal besvime av summen. Men, det skal sies at de jobbet maaaange dugnadstimer alle sammen for å ha råd.

Anonymkode: 275b7...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var for 2 år siden.Sønnen ute med 0 kr. De brukte brukte bilen hans en caravelle. De verken tegnet eller skrev på den. De var svart russ og bilen hans var svart. Så brukte bilen hans ditt de skulle.

Har en nå og der er det 0 kr. Ingen av vennene der har valgt buss eller bil. Sønnen har tilbudt å kjøre de med sin bil som er svart hvis de godtar at bilen er som den er og med det anlegget som er

Egentlig glad vi bor der vi bor. Hvor det ikke er mass om busser osv. Og ikke snakk om landsstevne. De har heler fest på lokalet og foreldre er vakter

Anonymkode: 67e50...34b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/dette-kostet-russetiden-har-gitt-opp-sparekonto/16688200/

https://www.nettavisen.no/nyheter/bruker-tre-millioner-pa-russebussen-onsker-a-dra-den-litt-lengre/s/5-95-1704731

Så mellom 1,5 og 3 millioner per buss, ca. Pluss klær, alkohol og kokain. Du får dele summen på antall russ som deler bussen.

Anonymkode: 43b65...b85

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi satte krev om at datter som ville være på buss jobber og betaler inn selv. De må skrive kontrakt. Trekker de seg så er innbetalt beløp tapt.

Tror hun betaler inn 1500 mnd (i 3 år) de er 30 på bussen. Går til leie av buss, leie av sjåfør, russelåter, logoer og alt mulig.

Anonymkode: 74c73...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/dette-kostet-russetiden-har-gitt-opp-sparekonto/16688200/

https://www.nettavisen.no/nyheter/bruker-tre-millioner-pa-russebussen-onsker-a-dra-den-litt-lengre/s/5-95-1704731

Så mellom 1,5 og 3 millioner per buss, ca. Pluss klær, alkohol og kokain. Du får dele summen på antall russ som deler bussen.

Anonymkode: 43b65...b85

Jeg spør ikke om. Det 

Anonymkode: 2e193...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har russ som ikke er på buss, men de har likevel gruppe med logo, klær, klistremerker, flere låter etc. Så koster en del likevel - men mye mindre enn buss. Hørte om noen som samler inn 4000 pr mnd for buss. Men de startet visst litt seint med innsamling, 

Anonymkode: 77940...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror de leier lokaler og har vakter. En politimann sa på et foreldremøte for 400 kr en kveld kan hvemsomhelst rulle med russen. Der er ingen vakter. 

Anonymkode: 6df4d...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi satte krev om at datter som ville være på buss jobber og betaler inn selv. De må skrive kontrakt. Trekker de seg så er innbetalt beløp tapt.

Tror hun betaler inn 1500 mnd (i 3 år) de er 30 på bussen. Går til leie av buss, leie av sjåfør, russelåter, logoer og alt mulig.

Anonymkode: 74c73...3fe

OMG det er mye. 

Politimannen sa også at det kommer til å bli vanskeligere og vanskeligere å få solgt russebussene. De begynner å bli upopulære. I Oslo sa han har de begynt å leie lokaler og de som kommer inn skal stå på en invitert liste en dørvakt sjekker. 

Har noen her russ om 3-4 år be de ikke kjøpe russebuss. 

Anonymkode: 6df4d...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde russ i fjor.

Heldigvis hadde hun ikke noe ønske om å være på buss, hadde en gjeng som ikke var det (var ikke flertallet som hadde buss her). Var krangling, diskusjoner, utestengelse og MYE som skjedde med disse bussene i tillegg til enorme pengesummer....

Anonymkode: faae0...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som har det helt topp i russetiden også, selv om jeg nok tenker mange angrer litt på pengebruken i ettertid.

Anonymkode: fa23f...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...