Gå til innhold

Savner stesønnen min..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om noen har vært i lignende situasjon.. Jeg var stemor i over 10 år til en gutt. Kom inn i livet hans når han var veldig liten. Har tatt meg av ham, kjøpt klær, badet ham, gått på foreldremøter, levert i bursdag, ordnet bursdag, trøstet, hjulpet med lekser osv. Jeg er veldig glad i ham! Men faren hans er ikke så snill, mot meg, og jeg "rømte" til slutt.. Pakket og dro mens han var på jobb, og har slitt i 1 år med advokater for å få pengene mine for huset..

Jeg savner han veldig mye, men faren har truet meg, og sagt at jeg aldri får se ham igjen. Jeg vil ikke skape problemer for (eks)stesønn, så har ikke tatt kontakt, utenom å sende hilsen og penger på vipps til jul og bursdag.. Skriver at jeg håper han har det fint, men spør ikke spørsmål..

Vet at jeg ikke har noen rettigheter, men håper han tar kontakt en dag, når han er eldre.. Tør ikke kontakte moren hans - far var ikke snill mot henne heller, og kjenner jeg eksen min rett, har han fortalt henne løgner, at jeg er gal/psykotisk/kriminell eller noe..

Off.. 

Anonymkode: 45cae...708

• Hjerte 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vet ikke om noen har vært i lignende situasjon.. Jeg var stemor i over 10 år til en gutt. Kom inn i livet hans når han var veldig liten. Har tatt meg av ham, kjøpt klær, badet ham, gått på foreldremøter, levert i bursdag, ordnet bursdag, trøstet, hjulpet med lekser osv. Jeg er veldig glad i ham! Men faren hans er ikke så snill, mot meg, og jeg "rømte" til slutt.. Pakket og dro mens han var på jobb, og har slitt i 1 år med advokater for å få pengene mine for huset..

Jeg savner han veldig mye, men faren har truet meg, og sagt at jeg aldri får se ham igjen. Jeg vil ikke skape problemer for (eks)stesønn, så har ikke tatt kontakt, utenom å sende hilsen og penger på vipps til jul og bursdag.. Skriver at jeg håper han har det fint, men spør ikke spørsmål..

Vet at jeg ikke har noen rettigheter, men håper han tar kontakt en dag, når han er eldre.. Tør ikke kontakte moren hans - far var ikke snill mot henne heller, og kjenner jeg eksen min rett, har han fortalt henne løgner, at jeg er gal/psykotisk/kriminell eller noe..

Off.. 

Jeg tenker at det jo ikke skader å ta kontakt med henne. Hun vet jo at mannen ikke er ok.

Du har jo ikke noe å tape. Kanskje hun blir glad for at du er så glad i sønnen hennes? (Vi har jo en tendens til å like dem som liker våre barn). 

Anonymkode: 1a443...a19

• Liker 23
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at det jo ikke skader å ta kontakt med henne. Hun vet jo at mannen ikke er ok.

Du har jo ikke noe å tape. Kanskje hun blir glad for at du er så glad i sønnen hennes? (Vi har jo en tendens til å like dem som liker våre barn). 

Anonymkode: 1a443...a19

Jeg støtter denne! Det er verdt et forsøk. Kanskje sier hun nei til kontakt eller lar være å svare, men spør! Men kanskje vent til du har fått pengene dine før du gjør det.

Anonymkode: 43606...0e6

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du ferdig med alt som har med faren å gjøre? Huset og slikt?

Du kan fortsette som du gjør nå inntill videre. Gutten er nå tenåring? Kontakt mora hans og forklar situasjon. Hun vet sikkert veldig godt hvordan faren er. Det kan også være at gutten tar kontakt med deg.

Jeg tok kontakt med min tidligere stefar etter flere år (hadde jo ikke internett den gang). Har kontakt med han den dag i dag, selv om forholdet mellom han og min mor tok slutt for over 30 år siden :)

Anonymkode: d3b9e...764

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Et godt eksempel på at man bør vurdere og revurdere 100 ganger før man involverer seg med de som har barn fra før. 

Anonymkode: 2fdbe...01b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha fått gitt en beskjed til han om at jeg savnet han og bruddet ikke hadde noe med han å gjøre. Det er sannsynligvis ikke bare deg dette er vondt for, kanskje er det enda verre for han som er et barn at noen bare forsvinner.

Hvis ikke mor vil overbringe beskjeden så hadde jeg prøvd noen i ekssvigerfamilien. En eller annen person må faktisk være villig til å sette barnets beste først, til tross for at eksen din oppfører seg kjipt og lager drama.

Anonymkode: 8e080...182

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Takk for alle svar.

Oppgjøret er ferdig, og jeg har flyttet et stykke bort. 

Det er konfirmasjon til våren, og har vurdert å kontakte mor.. Bare for å si at jeg savner ham (så kan hun velge om hun vil si det videre) og spørre om ca dato, slik at han kan få en pengegave av meg. 

Er veldig redd min eksmann.. og redd for hva han har sagt. Så gruer meg..

Traff helt tilfeldig konen til hans kamerat, og hun var veldig overrasket over å se meg, fordi han sa jeg var innlagt på psykiatrisk. Det har jeg ikke vært.. Går til psykolog, men det er jo pga eksmannen..

Vet dessverre at eks-stebarn sliter, og skulle ønske jeg kunne hjelpe.. Eksmann sa alt var min feil, og at uten meg ble livene deres perfekte, men jeg er usikker på om jeg var slem.. derfor jeg kvier meg veldig for å ta kontakt også, fordi jeg er redd for at det vinkles til at jeg har onde hensikter..

Vanskelig situasjon.. håper han husker hvordan vi hadde det sammen i barndom hans, og at jeg brydde meg om ham, så kanskje jeg hører noe fra ham når han blir voksen..

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Et godt eksempel på at man bør vurdere og revurdere 100 ganger før man involverer seg med de som har barn fra før. 

Anonymkode: 2fdbe...01b

Du mener at man bør revurdere før man involverer seg md en drittsekk? Det er jo ikke barnet hans som gjør at han er slik så ekstremt merkelig å få dette til å handle om å ha barn fra tidligere forhold.

Anonymkode: 641b2...c2b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble faktisk veldig god venninne med x’en til min x. 
Hun ble en gave sendt fra himmelen, for hun var den eneste som faktisk virkelig forstod hvilket helvete jeg hadde stått i- og motsatt. 
Du har absolutt ingenting å miste. 
prøv- og bruk sønnen som unnskyldning i starten. 
Vær ærlig og si du savner ham og bare lurte på om han har det bra

Anonymkode: 79942...480

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

ts ta kontakt med moren du og moren kan bli gode venner.

Anonymkode: 4e167...e94

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars dere som blir frarøvet en verdifull relasjon ❤️

Jeg ville faktisk gjort noe for å vise at du ikke er gal, som han sier.

Har du en sosial aktivitet som du sluttet med når du flyttet fra ditt tidligere hjemsted? Kan du starte opp i den igjen og la tidligere bekjente på en subtil måte få vite at forholdet deres ikke var så bra og at du fikk det mye bedre når det ble slutt? Ikke baksnakke med la ting slippe litt og litt? 

Jeg har ingen råd mht bonussønnen din, men jeg føler veldig med deg. Ville kanskje sendt en sms til mammaen hans, sagt at du gjerne vil sende en gave til konfirmanten, at det gjerne kan være gjennom henne sånn at ikke sønnen hennes føler et press på å ha kontakt. Så slenger du gjerne på en kommentar om at du har hørt at eksmannen din har sagt mye usant om deg, og at du håper hun kan tro deg når du sier det ikke er sant. Lykke til ❤️

Anonymkode: cf597...a38

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Takk for svar!

Jeg skal prøve å skrive en melding til mor. Må tenke nøye gjennom hva jeg skriver. Vil ikke at noe skal tolkes feil..

Har også masse bilder, fra barndommen til sønnen hennes. Har lyst å spørre om det er noe hun vil ha - fordi orker ikke kontakte eksmann for å spørre.. hun kan jo kanskje ha dem på loftet, så kan han se gjennom det selv når han blir eldre, og kaste om han vil.

Må nesten se hva mor svarer først. Hvis hun svarer  

Takk for gode råd og litt forståelse ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Off, stakkars dere begge. Han må jo savne deg også, tenker jeg. Jeg tenker absolutt at du bør kontakte mor. Forklar situasjonen og at du savner ham veldig og håper dere kan ha en relasjon selv om du og far ikke er sammen lengre. Du kan også si at du er klar over at far sprer usanne rykter om deg, og at det derfor er vanskelig å ta kontakt siden du ikke vet hva han har sagt til hvem. Hun kjenner jo mannen, så sannsynligheten for at hun tror deg er jo stor, tenker jeg. Masse lykke til! ❤️

Anonymkode: f65a5...51b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville kontaktet moren. 

Anonymkode: 28957...e9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Traff helt tilfeldig konen til hans kamerat, og hun var veldig overrasket over å se meg, fordi han sa jeg var innlagt på psykiatrisk. Det har jeg ikke vært.. Går til psykolog, men det er jo pga eksmannen..

Dette kjenner jeg igjen fra en jeg også rømte ifra mens han var jobb. Folk kom bort til meg lenge etterpå og spurte om det gikk bra, for de hadde hørt at jeg var syk.

Har også fått høre igjen av tredjeparter at jeg er narkoman. Og at jeg blander piller og alkohol. Jeg som alltid er edru. Men disse folkene som sa dette kjenner jo ikke meg så godt eller i det hele tatt.

Når vi går i fra en sånn person så starter de å spinne løgner som skal stille oss dårlig og de bra.

Han jeg rømte fra var psykopat. Han pleide å fortelle meg at jeg hørte stemmer i hodet, at jeg var hjerneskadet og at han levde i et helvete sammen med meg, fordi jeg var så fæl. 

De snakker om seg selv. Det er en del av den psykiske volden. At du skal tvile på deg selv og tro det er deg det er noe galt med og ikke han. Det er selvfølgelig han.

Jeg gikk til og med til legen etter bruddet og spurte om jeg var gal. Legen kjente heldigvis til meg og sa nei, du er ikke gal. Og ga meg et eksempel på en person som faktisk var det. Jeg hadde jo fått høre i alle år at jeg måtte legges inn. Bare tull. Lider av ptsd i dag pga han. 

Du har nok vært sammen med en psykopat. Bra du kom deg vekk. ♥️

Anonymkode: f607f...7b3

AnonymBruker
Skrevet

Når den stakkars gutten har en sånn tosk til far tror jeg faktisk den biologiske mammaen hans vil sette pris på at du tar kontakt og ønsker å ha et forhold til stesønnen din. Det er jo det som er best for barnet også, er ikke sikkert pappaen ser/innrømmer det akkurat nå men du har jo vært som en mamma for gutten hele livet og det må være trist for han også å miste deg🤎

Anonymkode: d248d...ec2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart at du kuttet kontakten med et så stort barn. Tenåringen har egen mobil og klarer fint å ha egen kontakt med stemor etter at stemor har skilt seg fra far.
Jeg vil tippe at gutten føler seg forlatt av deg. Tenker det er en del såre følelser. Send ham en lang melding eller mail og forklar hvorfor du plutselig kuttet ham ut. For ham kom nok bruddet som en overraskelse, og at du forsvant så brått pluss fars løgner må ha vært veldig forvirrende og vanskelig for ham.
Her må du være mer voksen og ta ansvar for relasjonen. 

Anonymkode: ee7e2...570

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en eks som viste seg å ikke være helt god. Han var helt perfekt og oppmerksom i starten, selvfølgelig. Og er alltid godt likt av andre og en helt super type offentlig. 

Han sa alt mulig om meg da vi gikk fra hverandre, som på ingen måte er sann. 

Om hans nåværende samboer en dag blir eks og sender melding om at hun savner barna, så hadde det vært greit. Om han hadde sagt alt mulig rart om henne, så hadde jeg jo skjønt at det var samme greien. Jeg hadde kanskje vært skeptisk først, man vet jo aldri. Men etter en prat med henne hadde jeg jo skjønt at det var ting han bare sa.

Så jeg tenker at du ikke har noe å tape. Gutten savner kanskje deg og, så kanskje han blir glad for å høre fra deg. Hadde tatt det via mor, da

Anonymkode: 724fd...027

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal ta kontakt med mor, med en fin og ydmyk melding om det savnet du her deler. Så lenge du ikke har vært ugrei mot mor tidligere og det ikke var dårlig forhold dere to mellom kan det jo være velkomment for henne. Felles skjebne og så videre. 

En venninne fikk for vel halvannet år siden vite at mannen i hennes liv har kjørt dobbelt opp i flere år. Hadde også annen kjæreste. Var hun som tok kontakt med min venninne da hun fant ut av dette. De to har virkelig funnet hverandre og er til stor støtte for hverandre i situasjonen, som var et sjokk for begge. Som min venninne sier, ingen andre enn henne forstår 100% hva hun går gjennom. Nå er de hverandres fortrolige i dette, og det har vært utrolig fint for dem begge. 🥰

Anonymkode: 040ee...828

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt først og fremst rolig, ikke tilby bilder eller snakk om annet enn at du vil gi en konfirmasjonsgave. Og si at hun må hilse hvis det føles riktig for henne. 

Anonymkode: 27700...f23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...