Gå til innhold

Er det noen som kan hjelpe meg å se over om jeg har levert alt som trengs til samordna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer på NTNU og er ferdig til sommeren. Så nå har jeg søkt en annen studie i Bergen. Er det noen instanser som kan hjelpe meg å se over om jeg har lastet opp alt av dokumenter? Vil ikke ende opp som første gang jeg søkte da jeg glemte noe

Anonymkode: fdf81...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med opptak ved skolen du har søkt. De kan gi deg svar på om alt er i orden med søknaden, og hva som evt mangler. 

Anonymkode: a3046...40c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du må laste opp da? Vitnemål fra vgs og studiepoeng fra høyere utdanning blir automatisk registrert

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta kontakt med opptak ved skolen du har søkt. De kan gi deg svar på om alt er i orden med søknaden, og hva som evt mangler. 

Anonymkode: a3046...40c

Takk! Da gjør jeg det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gobbledigook skrev (3 minutter siden):

Hva er det du må laste opp da? Vitnemål fra vgs og studiepoeng fra høyere utdanning blir automatisk registrert

Dette

Skjønner heller ikke helt hva mer du må laste opp 

Anonymkode: 190fe...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg studerer på NTNU og er ferdig til sommeren. Så nå har jeg søkt en annen studie i Bergen. Er det noen instanser som kan hjelpe meg å se over om jeg har lastet opp alt av dokumenter? Vil ikke ende opp som første gang jeg søkte da jeg glemte noe

Du vil få opp varsel i Samordna om hva du må laste opp til søknaden din. Om du ikke stoler på dette ville jeg kontaktet inntakskontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette

Om man foreksempell har gått på FHS eller i militæret må man laste opp bekreftelse på dette for å få di 2 ekstra poengene. Evnt om man søker fagskole må man ha relevant fagbrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym35445 skrev (6 minutter siden):

Om man foreksempell har gått på FHS eller i militæret må man laste opp bekreftelse på dette for å få di 2 ekstra poengene. Evnt om man søker fagskole må man ha relevant fagbrev.

Men siden TS allerede har søkt seg inn på et studieløp via samordna opptak tidligere, vil dokumentasjonen fortsatt ligge der fra forrige gang. Med mindre hen har hatt et år i militæret under bacheloren eller tatt opp fag samtidig så er det jo sannsynligvis ingenting nytt hen må dokumentere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette

gobbledigook skrev (25 minutter siden):

Jeg gikk ut av vgs i 2014, så den ligger ikke ute elektronisk. Det fant jeg ut av sist jeg søkte. Men høyere utdanning vet jeg ligger ute, for det ser jeg. Men den fra VGS kan jeg ikke se elektronisk. Så den har jeg lastet fysisk opp. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette

Jeg går gjennom 23/5 regelen, så er dokumentasjon på praksis da jeg gikk vgsm fordi jeg gikk ikke fulltid. Så vgs i seg selv, folkehøgskole. Så jeg sliter med å holde oversikt over hva som trengs. Vil ikke gjøre samme feilen som jeg gjorde en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gobbledigook skrev (7 minutter siden):

Men siden TS allerede har søkt seg inn på et studieløp via samordna opptak tidligere, vil dokumentasjonen fortsatt ligge der fra forrige gang. Med mindre hen har hatt et år i militæret under bacheloren eller tatt opp fag samtidig så er det jo sannsynligvis ingenting nytt hen må dokumentere

All dokumentasjon forsvinner etter 3 år, så var ingenting der nå. Men de ser jo at jeg har høyere utdanning, så vet ikke om det egentlig er nødvendig å laste opp, men tenker det er greit å bare gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

All dokumentasjon forsvinner etter 3 år, så var ingenting der nå. Men de ser jo at jeg har høyere utdanning, så vet ikke om det egentlig er nødvendig å laste opp, men tenker det er greit å bare gjøre det

Det gjør det da ikke? Vitnemålet mitt ligger der fortsatt, snart 10 år etter jeg søkte studie første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gobbledigook skrev (5 minutter siden):

Det gjør det da ikke? Vitnemålet mitt ligger der fortsatt, snart 10 år etter jeg søkte studie første gangen.

Alt mitt hadde forsvunnet i hvert fall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gobbledigook skrev (7 minutter siden):

Dette står på min side "Du har ingen elektroniske vitnemål lagret i Nasjonal vitnemålsdatabase (NVB)."

og "
Jeg gir samtykke til at Samordna opptak kan lagre mine opplastede dokumenter i 3 år." 

Generelt står det "Du kan samtykke til at Samordna opptak lagrer dokumentene dine i 3 år ved å hake av for det i søknaden. Hvis du ikke samtykker, lagres de i 1 år."

Så mulig ditt vitnemål er lastet opp digitalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gobbledigook skrev (23 minutter siden):

Ikke mitt :) jeg har karakterer fra R94, fagbrev fra R94 og påbygg fra kunnskapsløftet. Jeg må laste opp hver eneste gang dersom jeg ønsker å søke. Nå er ikke jeg TS, men det finnes situasjoner som gjør at vitnemålet ikke syns og at ditt ligger der betyr ikke at det gjelder oss alle sammen :) 

Anonymkode: a6cd2...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette står på min side "Du har ingen elektroniske vitnemål lagret i Nasjonal vitnemålsdatabase (NVB)."

og "
Jeg gir samtykke til at Samordna opptak kan lagre mine opplastede dokumenter i 3 år." 

Generelt står det "Du kan samtykke til at Samordna opptak lagrer dokumentene dine i 3 år ved å hake av for det i søknaden. Hvis du ikke samtykker, lagres de i 1 år."

Så mulig ditt vitnemål er lastet opp digitalt? 

Jepp. Ligner på det jeg fikk i fjor 😅 måtte laste opp på nytt igjen.. 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg gikk ut av vgs i 2014, så den ligger ikke ute elektronisk. Det fant jeg ut av sist jeg søkte. Men høyere utdanning vet jeg ligger ute, for det ser jeg. Men den fra VGS kan jeg ikke se elektronisk. Så den har jeg lastet fysisk opp. ts

Ja, jeg ser også studiepoengene mine fra høyere utdanning 🙈 føltes rart å laste opp kompetansebevisene fra VGS igjen med de liggende der 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...