Gå til innhold

Red flag å få jobben med engang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg søkte ikke engang på jobben. Fikk bare plutselig melding fra noen som hadde fått hørt om meg via noen andre og spurte om jeg var interessert i å jobbe. Fikk beskjed om at da kunne jeg ringe til telefon nummeret hun sendte meg. 

Jeg ringte og tenkte det kanskje var for å ha en samtale eller avtale et intervju/møte. Men de avtalte ikke noe møte, var ikke noe spørsmål til meg om noe som helst. Bare "når kan du komme på første opplæringsvakt da?".

Jeg fikk litt uggen følelse siden jeg omtrent føler jeg får denne jobben kasta etter meg. 

Er innen kommunehelsetjenesten.. 

Anonymkode: 228f9...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva er galt med å få jobb kastet etter deg da? 
om noe er vel det et grønt flagg, eller ønsker du at jeg skriver green flag? 

Anonymkode: 6a06c...b4c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig merkelig å anta at noen bare tar en random jobb de ikke vet noe om. Har de fått høre at du er desperat etter jobb? Intervju er for begge parter, du må jo også få stille spørsmål for å kunne ta en god avgjørelse. Høres ut som en oppskrift på høy turnover.

Anonymkode: 97492...d31

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig merkelig å anta at noen bare tar en random jobb de ikke vet noe om. Har de fått høre at du er desperat etter jobb? Intervju er for begge parter, du må jo også få stille spørsmål for å kunne ta en god avgjørelse. Høres ut som en oppskrift på høy turnover.

Anonymkode: 97492...d31

Nei, jeg er ikke desperat etter noe jobb. Har ikke sagt til noen at jeg er på utkikk etter ny jobb heller. Jeg har allerede en jobb, men det er ikke 100%. Jeg begynte å spørre spørsmål om stedet og jobben over tlf og da var hun ganske kort og kuttet meg litt av og sa "du kan få spørre om alt du lurer på når du kommer på opplæring"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg søkte ikke engang på jobben. Fikk bare plutselig melding fra noen som hadde fått hørt om meg via noen andre og spurte om jeg var interessert i å jobbe. Fikk beskjed om at da kunne jeg ringe til telefon nummeret hun sendte meg. 

Jeg ringte og tenkte det kanskje var for å ha en samtale eller avtale et intervju/møte. Men de avtalte ikke noe møte, var ikke noe spørsmål til meg om noe som helst. Bare "når kan du komme på første opplæringsvakt da?".

Jeg fikk litt uggen følelse siden jeg omtrent føler jeg får denne jobben kasta etter meg. 

Er innen kommunehelsetjenesten.. 

Og hva har dette med rødt flagg å gjøre?

Anonymkode: d50e0...4c7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver ingenting om hvem de involverte er. Mest sannsynlig har noen som kjenner deg godt, anbefalt deg og gått god for deg. 

Anonymkode: b5e49...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skriver ingenting om hvem de involverte er. Mest sannsynlig har noen som kjenner deg godt, anbefalt deg og gått god for deg. 

Anonymkode: b5e49...88a

Jeg aner ikke hvem som har gjort det isåfall? Har veldig liten omgangskrets og er en ganske privat person så skjønner ikke hvordan de skulle fått vite noe om meg. Det er ingen av mine nærmeste som har gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger vel folk, da, og noen har snakket pent om deg - hva er det du tenker er et rødt flagg her? Hva er du redd for å bli utsatt for?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (Akkurat nå):

De trenger vel folk, da, og noen har snakket pent om deg - hva er det du tenker er et rødt flagg her? Hva er du redd for å bli utsatt for?

Jeg syns det er merkelig at de omtrent ikke vil vite noenting om hvem de ansetter. Vil ikke møte meg fysisk eller ha noe intervju før jeg bare blir gitt en jobb. Da tenker jeg de sikkert er desperate etter ansatte fordi det er en dårlig arbeidsplass hvor mange slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville blitt skeptisk til arbeidsgiver som ville ansatt meg uten å ha snakket med meg, uten å ha gått gjennom arbeidsvilkår og lønn osv. Det er et rødt flagg fra arbeidsgivers side.

Anonymkode: 4d633...e0c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, jeg er ikke desperat etter noe jobb. Har ikke sagt til noen at jeg er på utkikk etter ny jobb heller. Jeg har allerede en jobb, men det er ikke 100%. Jeg begynte å spørre spørsmål om stedet og jobben over tlf og da var hun ganske kort og kuttet meg litt av og sa "du kan få spørre om alt du lurer på når du kommer på opplæring"...

Åh æsj, der ringte varsellampene mine hvertfall. 

Ikke finn på å ta den jobben der.

Anonymkode: bdfe4...ff2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er en stilling i kommunehelsetjenesten. Stilling som assistent, muligens?
Kommunehelsetjenesten skriker etter folk, en ansatt har gått god for deg, og det er muligens ikke så mange kvalifikasjoner som må oppfylles? 

"Intervjuet" mitt på sykehjem varte tre minutter og jeg fikk svar "moren din har jobbet her i mange år, du er sikkert like arbeidssom som henne. Kan du innhente politiattest, og når kan du begynne?" 

Anonymkode: e7fc8...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke i utgangspunktet noe galt med det dersom de stoler på anbefalingen. 

MEN det du skriver om at de er korte over telefonen og avfeier spørsmål du har, og mener du skal ta jobben og så stille spørsmål… Det finner jeg veldig rart og personlig ville jeg nok ikke tatt denne jobben uten å få tatt en ordentlig samtale/intervju. 

Anonymkode: f1206...1b8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...