Gå til innhold

Min bror tar aldri kontakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har bodd i en annen by i mange år. Nå har jeg tre barn. De har aldri opplevd å ha onkel i samme by. Han ringer nesten aldri. Til og med ikke når barna eller jeg har bursdag. Han ringer litt oftere til mine foreldre, men sjelden til dem også. Han ringte ikke min mor på morsdagen.... jeg skriver noen ganger til han, men han svarer sjelden, eller flere dager / uker senere... 

Jeg har begynt å ta mindre og mindre kontakt da jeg opplever at han ikke er interessert... 

Er det noen som har vært i samme situasjon? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil jo ha han i livet mitt og barnas liv.. vi er en liten familie...

Bør jeg la han være i fred og tolke det som at det er det han vil? Tenk om han sliter med noe... han er hjemme jul og sommer. Virker alltid ok da. Han har kjæreste og er i full jobb. Er i 30 årene.

Anonymkode: 1c05e...ee8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå 0 kontakt med mine søsken. Prøvde lenge, men til slutt ga jeg rett og slett faen.

Ungene her er nå 18 og 20. Og de sier selv de har kun 2 tanter, det er søsteren til mannen og min bestevenninna som altid har vært der for dem.

Mine søsken kom ikke en gang i konfirmasjon,  vi ba de pga min mor. Men ingen av de kom

Anonymkode: 85ea4...13c

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er så uvanlig, mannen min har nesten ingen kontakt med sin søster som bor like i nærheten. Er nok lurt å bare la han være, han tar vel kontakt om han skulle ønske, men skjønner at det er trist. 

Anonymkode: c6270...712

AnonymBruker
Skrevet

Null kontakt her også, vi bor 10 minutter fra hverandre. Vi er jo på hils da, men ikke mer

Vi er totalt ulike, har total ulik oppfatning om det meste, og det er 10 år mellom oss. 

Anonymkode: a7e94...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Null kontakt med min eldste bror. Vi har et anstrengt forhold. Jeg er ikke interessert da han har skylden for mye faenskap.

Kommer og går som han vil.. tror at alt er greit. Jeg gir faen og snakker ikke med han når det er familie sammenkomster osv. Med søster er det på og av. Hun tar bare kontakt når de føler for det. Det er helt greit forhold, kanskje litt nøytralt. Men men, de kommer aldri på besøk og bare jeg som gjør det for å spørre om besøk osv.. det er jeg lei.. men gir faen der også selvom jeg har 3 tantunger.. gleder meg bare til jeg får egne barn. Men har ikke tenkt til å involvere søsknene mine der for å si det sånn...

Anonymkode: 477ca...134

AnonymBruker
Skrevet

Det er 2 år mellom oss, og vi er bestevenner. Han bor utenlands, men vi ringes nesten daglig. Vet ikke hvorfor vi har et så godt forhold i dag, da vi er veldig ulike og kranglet mye gjennom oppveksten, men er veldig takknemlig for det. 

Anonymkode: a05bf...b2c

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen kontakt med mitt søsken og trives med det. Har ikke noe interesse av å ha noe kontakt, barna er store og det har ingen hensikt. 

Anonymkode: 62917...2bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kontakter meg min søster jevnlig. Cirka 3-4 ganger i måneden. Og når hun eller noen i deres familie har bursdag o.l. så ringer jeg og gratulerer personlig. Hun er 55 og jeg er 50, vi bor 130 mil fra hverandre. 

Anonymkode: 027e5...306

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som at det er veldig vanlig ikke å ha kontakt med søsken, ja. Selv er jeg enebarn, og vet ikke hvordan det er å ha søsken. Men jeg ser jo blant venninner og andre at søsken-forhold ofte er vanskelige eller ikke-eksisterende.

Anonymkode: 75f5c...b13

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han har bodd i en annen by i mange år. Nå har jeg tre barn. De har aldri opplevd å ha onkel i samme by. Han ringer nesten aldri. Til og med ikke når barna eller jeg har bursdag. Han ringer litt oftere til mine foreldre, men sjelden til dem også. Han ringte ikke min mor på morsdagen.... jeg skriver noen ganger til han, men han svarer sjelden, eller flere dager / uker senere... 

Jeg har begynt å ta mindre og mindre kontakt da jeg opplever at han ikke er interessert... 

Er det noen som har vært i samme situasjon? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil jo ha han i livet mitt og barnas liv.. vi er en liten familie...

Bør jeg la han være i fred og tolke det som at det er det han vil? Tenk om han sliter med noe... han er hjemme jul og sommer. Virker alltid ok da. Han har kjæreste og er i full jobb. Er i 30 årene.

Kan du ikke prøve å invitere han på besøk? 

AnonymBruker
Skrevet

Han liker deg ikke. Så enkelt er det, slutt og ta kontakt og kom deg videre. 

Anonymkode: f4dcc...e69

AnonymBruker
Skrevet

Slettes ikke uvanlig. Har en bror jeg ikke har sett på over tyve år. Vi har vel utvekslet tre orde på de tyve årene, uten at det er ondt blod. Vi er bare ikke i hverandres liv da vi er voksne nok til å skjønne at relasjoner er hva man gjør dem til. Ikke hva tittelen består av. 

Anonymkode: d8bd6...524

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke uvanlig ut for menn. Hva med å ta en ærlig prat? Sannsynligvis er ikke dette noe han tenker på i det hele tatt. 

Anonymkode: 0a28d...cfc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virker som kvinner/søstre er flinkere å legge opp til kontakt og vedlikeholdholde relasjoner enn menn/brødre? Har ikke brødre, men god kontakt med søstrene mine. Mannen min og sønnene mine (18 og 21 år) er lite interesserte i familien.

Anonymkode: 93f26...edd

AnonymBruker
Skrevet

Null kontakt her også, vi bor 15 min fra hverandre, og jeg kan sikkert telle på 1,5 hånd hvor mange ganger min søster har møtt min datter. Hun er 16, så søstera har hatt mange muligheter til å stikke innom... Hun kjører forbi her flere ganger i uken. Jeg har forsøkt å planlegge med henne, men hun takker alltid nei. Sånn er det bare, lite jeg får gjort. Hun har sikkert nok med seg selv.

Anonymkode: ba5a1...5ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sliter med det samme. Min eldste kan ta sporadisk kontakt  og når det er bursdager. Men har mer forhold til exn hans . 
Min yngste er det null kontakt. Prøvd i mange år. Har gitt opp nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Virker som kvinner/søstre er flinkere å legge opp til kontakt og vedlikeholdholde relasjoner enn menn/brødre? Har ikke brødre, men god kontakt med søstrene mine. Mannen min og sønnene mine (18 og 21 år) er lite interesserte i familien.

Anonymkode: 93f26...edd

Jeg er jente og har 3 brødre. Alle vi er voksne men har veldig god kontakt. 

Anonymkode: 26363...3f6

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer overalt. Like vanlig som at søsken har et godt forhold tror jeg.. Jeg som mann har kun én stk bror. Pga en økonomisk disputt, hvor faktisk han kunne blitt dømt hardt hvis jeg hadde saksøkt, så har jeg istedenfor valgt å gi faen i hele fyren. Vi har endt opp med å bli så forskjellige at det blir bare patetisk å være hyggelige mot hverandre.

20 år siden bruddet og et par-tre sms og et par bursdager til mine foreldre. Må bare spille uanfektet og hyggelig mot dette kvalme uvesenet. Kunne bare tenkt meg å kaste hele typen på huet ut av en høyblokk. 

Anonymkode: 11484...6f8

AnonymBruker
Skrevet

Menn er jo ofte dårligere til å holde kontakt med familien. 

Anonymkode: 810d8...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...