Gå til innhold

Ikke vanlig å si god bedring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forrige uke fikk ei venninne influensa og ble ganske dårlig. Da hun sendte melding om det skrev jeg selvfølgelig god bedring og håper hun blir frisk fort. 

På lørdag ble jeg dårlig og fikk feber og smerter i hele kroppen. Skrev til henne at nå ble det min tur og at jeg var skikkelig dårlig. Fikk til svar: Jeg var også skikkelig dårlig, men er helt bra igjen nå 😉

Er det for mye å forvente at en god venninne sier god bedring?  Eller er det ikke vanlig lengere? 

Anonymkode: 07927...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig merkelig ting å henge seg opp i. Fikk en melding om en brukket arm i dag, fra kollega. Skrev bare "oi, det var trist å høre, særlig med tanke på..." 

Du har en måte å uttrykke medfølelse på, venninna di har en annen. Er jo ikke verre enn det. 

Er nærmere 50, forresten. Og "god bedring" minner meg om en helt annen generasjon, som måtte ha sine faste fraser i stedet for å uttrykke ekte følelser. 

Anonymkode: 59fd8...ace

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig merkelig ting å henge seg opp i. Fikk en melding om en brukket arm i dag, fra kollega. Skrev bare "oi, det var trist å høre, særlig med tanke på..." 

Du har en måte å uttrykke medfølelse på, venninna di har en annen. Er jo ikke verre enn det. 

Er nærmere 50, forresten. Og "god bedring" minner meg om en helt annen generasjon, som måtte ha sine faste fraser i stedet for å uttrykke ekte følelser. 

Mener ikke at hun trengte å si god bedring akkurat, men vist litt at hun bryr seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mener ikke at hun trengte å si god bedring akkurat, men vist litt at hun bryr seg. 

Jeg synes det var en fin og oppmuntrende melding - "du er straks over det! dette går raskt" Mye mer innhold i det enn en generisk "god bedring". 

Er du generelt en negativ person? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fører du regnskap? Hvem scorer mest liksom? MÅ det være likt? Ærlig talt... er dere 13 år?

Anonymkode: b23ec...a52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt vanlig, ja. Det betyr ikke at alle sier det hver gang.

Anonymkode: 1f7d1...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forrige uke fikk ei venninne influensa og ble ganske dårlig. Da hun sendte melding om det skrev jeg selvfølgelig god bedring og håper hun blir frisk fort. 

På lørdag ble jeg dårlig og fikk feber og smerter i hele kroppen. Skrev til henne at nå ble det min tur og at jeg var skikkelig dårlig. Fikk til svar: Jeg var også skikkelig dårlig, men er helt bra igjen nå 😉

Er det for mye å forvente at en god venninne sier god bedring?  Eller er det ikke vanlig lengere? 

Egosentrert melding ja, null omtanke til deg. God bedring! 

Anonymkode: 01c1a...4d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk til svar: Jeg var også skikkelig dårlig, men er helt bra igjen nå

Tolker svaret hennes som trøst - du føler deg ordentlig dårlig nå, men at det snart blir bra igjen!

Jeg og mine venninner har selvfølgelig sagt god bedring til hverandre noen ganger opp igjennom årene, men aller oftest kommuniserer vi betydelig mer uformelt, og uten disse høflighetsfrasene man ville kanskje heller ville sendt til en kollega/ bekjent. Ville ikke overtenkt det.

Anonymkode: b0b11...fd1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tolker svaret hennes som trøst - du føler deg ordentlig dårlig nå, men at det snart blir bra igjen!

Jeg og mine venninner har selvfølgelig sagt god bedring til hverandre noen ganger opp igjennom årene, men aller oftest kommuniserer vi betydelig mer uformelt, og uten disse høflighetsfrasene man ville kanskje heller ville sendt til en kollega/ bekjent. Ville ikke overtenkt det.

Anonymkode: b0b11...fd1

Det er faktisk veldig sant, når jeg tenker meg om (ikke TS her, altså..)

Jeg bruker høflighetsfaser når jeg føler det er riktig å si noe, til folk jeg ikke bryr meg noe særlig om.

Men til de nærmeste så blir det alltid mer personlig. Ekte trøst/omsorg, i stedet for en fast frase. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egosentrert melding ja, null omtanke til deg. God bedring! 

Anonymkode: 01c1a...4d0

Er det ikke like egosentrisk å sende en melding kun for å høste sympati, og bli misfornøyd når man ikke får den ønskede responsen?

Anonymkode: 94d8d...082

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier alltid å si god bedring. Men tror ikke jeg ville lagt merke til det om ikke noen sa det tilbake. Folk sier forskjellige ting. Kanskje de er vant til forskjellig. Ikke alle følger samme "regler".

Anonymkode: 8b97a...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...