AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Skrevet 11. februar Jeg har fått skade i beinet mitt, og har allerede brukt 3 dager egenmelding. Jeg var sykemeldt i 1 år frem til sommeren, og har jobbet fulltid siden da. Jeg har ikke opparbeidet meg retten til å få utbetalt sykepenger før da. betyr dette at fraværet mitt er gyldig, men at jeg ikke får betalt for det? Betaler arbeidsgiver om jeg er sykemeldt? Anonymkode: 26850...999
Olivia223 Skrevet 11. februar #2 Skrevet 11. februar Fraværet ditt er gyldig, men for å få sykepenger må du ha vært arbeidsfør i minst 26 uker for NAV og 16 dager for arbeidsgiver. Siden du har jobbet fulltid siden sommeren, kan du ha rett til sykepenger fra arbeidsgiver i de første 16 dagene. Deretter må NAV vurdere om du har opparbeidet ny rett. Sjekk med NAV for sikkerhet.
AnonymBruker Skrevet 11. februar #3 Skrevet 11. februar Olivia223 skrev (2 timer siden): Fraværet ditt er gyldig, men for å få sykepenger må du ha vært arbeidsfør i minst 26 uker for NAV og 16 dager for arbeidsgiver. Siden du har jobbet fulltid siden sommeren, kan du ha rett til sykepenger fra arbeidsgiver i de første 16 dagene. Deretter må NAV vurdere om du har opparbeidet ny rett. Sjekk med NAV for sikkerhet. Er ikke dette gitt hvis man har vært tilbake i full stilling i minst 26 uker? Anonymkode: 11911...785
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Skrevet 11. februar Ring kontaktsenteret på telefon 55553333. Anonymkode: 9f316...461 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå