Gå til innhold

Hva svarer du når de du har bestemt deg for å snakke videre med, spør om du er kosete, liker kos?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du kunne ha vært nysgjerrig og sagt, åja, har jeg MYE bedre draget på mange bare jeg endrer litt på språket? Istedet er du ufin. Det er unødvendig. 

Anonymkode: 83b3b...de0

Jeg trenger ikke draget på flere, jeg trenger å filtrere bort damer som ikke er materiale for noe seriøst.

Anonymkode: e3e95...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blokker dem. Sykt ekkelt, sleskt  og nei, jeg er ikke aseksuell. Fremmede menn som spør om jeg liker «kos»- nei takk🤢🤮

Anonymkode: ef2ea...24a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal menn skjønne at det å stille nærgående spørsmål om sex på en datingapp før man har møttes ikke siler ut aseksuelle damer? Det er ikke sånn det fungerer rett og slett. Vi vil ikke snakke om sex med fremmede menn på nett når vi ikke har møtt dem. Vi vil møtes, se om det er kjemi og så ta det derfra. Da kan man snakke om sex, hvis man vil gå videre. Dere finner ikke damer som vil ha sex ved å stille nærgående seksuelle spørsmål før vi vet hvem du er. Er det så vanskelig å skjønne? Sex er jo ikke en buffet med mat som du bare kan gå og forsyne deg av. Sex krever at man møtes, blir tiltrukket, har kjemi og lyst til å gå videre. Og hvis dere ikke gidder det, så er det tilpass for dere å leve uten sex. 

Anonymkode: 2b279...3e8

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at min naivitet gjorde at jeg ikke slettet matchen med han som nå er min kjæreste. Jesus så strenge mange er, det er kanskje ikke rart at mange ikke finner en partner? 

Anonymkode: 2cdc4...cc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 21.38):

Et helt kurant spørsmål, som også er velegnet for å sile ut maktkamp-kjerringer som skal gjøre sex i et forhold til noe problematisk og konfliktfylt fra første øyeblikk.

Svar ja eller nei.

Jeg har prøvd å svare ja, siden det er sant, men da blir samtalen etterpå bare om sex.. det virker ikke som de som spør blir sånn «ok, nå vet jeg at hun ikke er aseksuell, la oss nå finne ut om vi er kompatible på andre områder»  neida, et ja på det spørsmålet vil avstedkomme videre altfor nærgående seksuelle spørsmål og mas.. fra en mann du ikke kjenner … så jeg har begynt å slette de som spør det spørsmålet .

Anonymkode: 2a99e...4fa

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har prøvd å svare ja, siden det er sant, men da blir samtalen etterpå bare om sex.. det virker ikke som de som spør blir sånn «ok, nå vet jeg at hun ikke er aseksuell, la oss nå finne ut om vi er kompatible på andre områder»  neida, et ja på det spørsmålet vil avstedkomme videre altfor nærgående seksuelle spørsmål og mas.. fra en mann du ikke kjenner … så jeg har begynt å slette de som spør det spørsmålet .

Har samme opplevelse. Etter dette blir det, barberer du deg nedentil? Liker du kuk, kan fu bedkrive puppene dine. Sende bilde. Bilde bilde??... 

Angrer veldig på å ha kastet nort tiden på slike menn, har som regel ikke gitt de det de ønsker, men fortsatt samtalen. 

Den siste sånne, datet jeg noen uker, vi hadde sex nien ganger og maset om bilder fortsatte selv etter sex. 

De liker visst å være opphisset hele tiden, det liker ikke jeg. 

Anonymkode: 60c6e...924

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har samme opplevelse. Etter dette blir det, barberer du deg nedentil? Liker du kuk, kan fu bedkrive puppene dine. Sende bilde. Bilde bilde??... 

Angrer veldig på å ha kastet nort tiden på slike menn, har som regel ikke gitt de det de ønsker, men fortsatt samtalen. 

Den siste sånne, datet jeg noen uker, vi hadde sex nien ganger og maset om bilder fortsatte selv etter sex. 

De liker visst å være opphisset hele tiden, det liker ikke jeg. 

Menn over 50 dette da eller?

Anonymkode: fdca8...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Menn over 50 dette da eller?

Anonymkode: fdca8...89b

Har vært alt fra 25-70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et upassende spørsmål og i stor grad vitner om sosial umodenhet og manglende forståelse av sosiale koder. I tillegg vitner det om en mann som har liten forståelse av det å kommunisere med kvinner.

Det er mye man ikke prater med fremmede om. En del tabu, private og potensielt betente tema (blant annet politikk) er det tradisjon for å avvente med. Eksempelvis er det ansett som upassende å uoppfordret spørre fremmede om privatøkonomi. Hvorfor skal det da være passende og innafor å uoppfordret i en datingfase spørre om motparten liker «kos»?

Slik jeg ser det kommer et slik tema opp naturlig der det er stemning for det, når ting føles rett og kjemien er god. Det er ikke et tema man må presse frem.

I tillegg vil hverken svaret ja eller nei til et slikt spørsmål egentlig svare på hvordan ting ville vært i et forhold med den som spør.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 14.51):

Jeg trenger ikke draget på flere, jeg trenger å filtrere bort damer som ikke er materiale for noe seriøst.

Du fiktrerer bort andre typer damer enn det du tror med sånne spørsmål, dessverre. 

Anonymkode: 83b3b...de0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har vært alt fra 25-70

Når du går langt vekk fra din egen alder blir det litt annet. Da tror de sikkert oppriktig at ja nå er det lett tilgang på sex.

Anonymkode: f9b85...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 10.50):

Den mennene selv etter å ha blitt forklart det, sliter med å forstå, er at den sorteringen de tror de gjør er feilaktig. 

De tror de sorterer vekk pripne damer og damer som blir lei av sex med en gang. Damer som ikke liker sex. 

I realiteten støter de fra seg seriøse damer og damer med sunn og aktiv seksualitet. 

Hva de sitter igjen med? Damer med lav selvtillit som igjen er mer disponert for å ta til takke med de som viser interesse (blir valgt istedenfor å velge) og interessen vil derfor dale fort. 

Ingen steder i verden kan du vite før treff om dama kommer til å slutte å ønske sex på sikt. Faktorer som påvirker dette er ofte hvordan DU som mann opprettholder spenningen gjennom å bidra over tid og bekrefte også når sex ikke er aktuelt. Der feiler mange, og det handler ikke om at dama "ikke er glad i kos". 

DERFOR kutter vi umiddelbart etter dette spørsmålet. Det er lavpanna og viser at du ikke reflekterer over egen rolle i dine erfaringer med sexløse forhold. De du støter fra deg har ikke like lang erfaring med sexløse forhold som deg, for å si det sånn. 

Anonymkode: 615cd...6ec

Det kvinnene selv etter å ha blitt forklart det, sliter med å forstå, er at den sorteringen de tror de gjør er feilaktig.

🙂

Anonymkode: ab376...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (1 time siden):

Det er mye man ikke prater med fremmede om. En del tabu, private og potensielt betente tema (blant annet politikk) er det tradisjon for å avvente med. Eksempelvis er det ansett som upassende å uoppfordret spørre fremmede om privatøkonomi. Hvorfor skal det da være passende og innafor å uoppfordret i en datingfase spørre om motparten liker «kos»?

Jeg har knapt hatt en ordveksling av denne type med en kvinne uten at min utdanning og karriere har blitt tatt opp (av henne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dere finner ikke damer som vil ha sex ved å stille nærgående seksuelle spørsmål før vi vet hvem du er. Er det så vanskelig å skjønne? 

Anonymkode: 2b279...3e8

Du er ikke alle kvinner. Er det så vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men det er en litt trend her, er det ikke? Mange fler menn på tinder. Vanskeligere for menn å få kontakt med kvinner.

Så da er det et fåtall av kvinner og den større andelen av menn som er åpen for hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er en litt trend her, er det ikke? Mange fler menn på tinder. Vanskeligere for menn å få kontakt med kvinner.

Så da er det et fåtall av kvinner og den større andelen av menn som er åpen for hverandre.

Menn søker mer aktivt etter kvinner enn det motsatte. Og menn forventes i større grad å ta initiativ.

Om det er lurt å gå rundt grøten eller rett på sak i en slik situasjon kan sikkert diskuteres.

Motsatt så kan responsen til alle damene som insisterer «slett ham!» også diskuteres. Hva om han er en flott fyr men du heller sparer deg til en som vet å sukre språket sitt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Menn søker mer aktivt etter kvinner enn det motsatte. Og menn forventes i større grad å ta initiativ.

Om det er lurt å gå rundt grøten eller rett på sak i en slik situasjon kan sikkert diskuteres.

Motsatt så kan responsen til alle damene som insisterer «slett ham!» også diskuteres. Hva om han er en flott fyr men du heller sparer deg til en som vet å sukre språket sitt bedre?

Det er mer enn det, jeg tror vi kvinner kvier oss i større grad fordi det miljøet med menn vi må lete i er ikke den type mann vi har lyst på. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har brukt mye tid på å bli kjent med sånne som prater sånn, fordi jeg ikke vil gå glipp av en flott mann, bare fordi han er sosialt klønete, så jeg slettet dem ikke før, ikke alle var duster sånn når du ble kjent, men det er et tydelig tegn på at de ikke anser meg som forhold -materiale , men en de kan prøve seg på, så jeg har falt ned på at jeg ikke vil snakke med dem , jeg blir bare såret av det. For jeg ønsker ikke sex uten forhold .

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er flere som har svart det samme her.

Anonymkode: d6446...ca2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har brukt mye tid på å bli kjent med sånne som prater sånn, fordi jeg ikke vil gå glipp av en flott mann, bare fordi han er sosialt klønete, så jeg slettet dem ikke før, ikke alle var duster sånn når du ble kjent, men det er et tydelig tegn på at de ikke anser meg som forhold -materiale , men en de kan prøve seg på, så jeg har falt ned på at jeg ikke vil snakke med dem , jeg blir bare såret av det. For jeg ønsker ikke sex uten forhold .

Ja det er det. Når noen sier slett han er det stor sannsynlighet at de ser det er noe der som vil såre deg, ikke nødvendigvis ulike ting enn det de ser etter i en mann. 

Men det kan jo hende noen oppfordrer ei til å ikke date en mann som vil dele en regning foreksempel, fordi hun vik blinspandert på. Men så er det greit for hun som dater. Så det kan jo skje. Men da kan det jo hende han mannen er useriøs også, vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...