AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Er det hold i at menn tenner sexuelt i større grad på det som de ser, men kvinner hevder at de tenner sexuelt på det som de føler ? Er ikkje dette egentlig en løs påstand, og det sexuelle tenningsmønster både hos kvinner og menn skiller seg ikkje vesentlig fra hverandre. Når øynene hos en mann blir blendet av en tiltrekkende kvinne så vekker det umiddelbart til liv noen sexuelle følelser, og kjensler. Når øynene hos en kvinne blir blendet av tiltrekkende mann så vekker det sexuelle tenning, og utløst det noe kjensler Poenget : Både menn og kvinner har følelser og følelser og er individuelle . Medan noen er veldi følsomme så er andre mindre følsomme, og følelser lar seg vanskelig måle. Menn og kvinner har utvilsamt ulike måter både å vise følelser, og fortrenge å bearbeide følelser på. Anonymkode: 0e5cd...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Men hva skjer om man ikke kan se? Om det er helt mørkt, eller man har bind for øynene? Vil man fortsatt kunne bli tent, bare av berøring, lyd og lukt? Ja, selvsagt. Det er slett ikke nødvendig med et pent utseende for å få tenning. Men utseende er et viktig førsteinntrykk. Det fanger oppmerksomhet. Vanskelig å komme bort i fra det. Det er mulig det ligger kodet i genene fra titusener av år siden. At man instinktivt foretrekker å pare seg med folk som ser sunne, sterke og friske ut har trolig vært en nyttig egenskap for å utvikle og forbedre menneskerasen, og ikke minst overleve. Det fungerer nok ikke så ulikt i dyreverdenen heller. Men seksuell tenning og forplantning er en ting. Noe helt annet er det som skal til for å kunne leve godt under samme tak i fred og fordragelighet. Her er det helt andre egenskaper enn utseende som er viktig. Hjelper lite å bo sammen med verdens mest sexy menneske, dersom vedkommende er helt umulig å leve sammen med i hverdagen. Akkurat her tror jeg mange i dag går på en stygg smell. Mange brutte ekteskap og samboerforhold har nok bakgrunn i en grov feilvurdering her. Eller snarere feilprioritering ved valg av partner. Anonymkode: e9cd5...0d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det hold i at menn tenner sexuelt i større grad på det som de ser, men kvinner hevder at de tenner sexuelt på det som de føler ? Er ikkje dette egentlig en løs påstand, og det sexuelle tenningsmønster både hos kvinner og menn skiller seg ikkje vesentlig fra hverandre. Når øynene hos en mann blir blendet av en tiltrekkende kvinne så vekker det umiddelbart til liv noen sexuelle følelser, og kjensler. Når øynene hos en kvinne blir blendet av tiltrekkende mann så vekker det sexuelle tenning, og utløst det noe kjensler Poenget : Både menn og kvinner har følelser og følelser og er individuelle . Medan noen er veldi følsomme så er andre mindre følsomme, og følelser lar seg vanskelig måle. Menn og kvinner har utvilsamt ulike måter både å vise følelser, og fortrenge å bearbeide følelser på. Anonymkode: 0e5cd...4cd Det heter seksuelt på norsk - uten x. Utseende kan være tiltrekkende, men mye viktigere er utstråling og selvsikkerhet, for begge kjønn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Mja. Nå er ikke jeg «kvinner» bare «en kvinne», men kjenner meg ikke igjen i «blendet av en tiltrekkende mann med tilhørende seksuelle følelser». Det skal mer til rett og slett. Må kjenne til ham, og da blir det umiddelbare inntrykket selvsagt påvirket og justert. Er han full score på personlighet blir han automatisk finere, er det mismatch blir han mindre tiltrekkende. Når tiltrekning er etablert tror jeg utseende er like viktig for begge kjønn. Men jeg har inntrykk av at det lettere oppstår umiddelbar lyst hos en mann enn det gjør hos en kvinne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når øynene hos en kvinne blir blendet av tiltrekkende mann så vekker det sexuelle tenning, og utløst det noe kjensler Anonymkode: 0e5cd...4cd Virkelig ikke. Skal langt mer til en å se en pen/kjekk fyr til for seksuell tenning for min del. Anonymkode: a9016...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Tvist skrev (51 minutter siden): Det heter seksuelt på norsk - uten x. Utseende kan være tiltrekkende, men mye viktigere er utstråling og selvsikkerhet, for begge kjønn. Hva legg du i begrepet seksuell utsråling ? ?. Handler det om parafymestanken, kroppsspråket, språkbruken, fargen på øynene, hårfargen, bekledning ? Nå er det vel blitt en trend nordmenn å nytte mange engelske ord i skriftspråket....sexuality Anonymkode: 0e5cd...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #7 Del Skrevet 58 minutter siden Er det så vanskelig å skjønne? Det er biologi, utseendet forteller noe om hvilke gener en potensiell partner innehaver . https://epigram.org.uk/the-science-of-attraction/#:~:text=The biological factor with the,as the human leukocyte antigen. Anonymkode: f89eb...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 57 minutter siden #8 Del Skrevet 57 minutter siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva legg du i begrepet seksuell utsråling ? ?. Handler det om parafymestanken, kroppsspråket, språkbruken, fargen på øynene, hårfargen, bekledning ? Nå er det vel blitt en trend nordmenn å nytte mange engelske ord i skriftspråket....sexuality Anonymkode: 0e5cd...4cd Utstråling er latter, smil, kroppsspråk, hvordan og hva man sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet 55 minutter siden #9 Del Skrevet 55 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hva skjer om man ikke kan se? Om det er helt mørkt, eller man har bind for øynene? Vil man fortsatt kunne bli tent, bare av berøring, lyd og lukt? Ja, selvsagt. Det er slett ikke nødvendig med et pent utseende for å få tenning. Men utseende er et viktig førsteinntrykk. Det fanger oppmerksomhet. Vanskelig å komme bort i fra det. Det er mulig det ligger kodet i genene fra titusener av år siden. At man instinktivt foretrekker å pare seg med folk som ser sunne, sterke og friske ut har trolig vært en nyttig egenskap for å utvikle og forbedre menneskerasen, og ikke minst overleve. Det fungerer nok ikke så ulikt i dyreverdenen heller. Men seksuell tenning og forplantning er en ting. Noe helt annet er det som skal til for å kunne leve godt under samme tak i fred og fordragelighet. Her er det helt andre egenskaper enn utseende som er viktig. Hjelper lite å bo sammen med verdens mest sexy menneske, dersom vedkommende er helt umulig å leve sammen med i hverdagen. Akkurat her tror jeg mange i dag går på en stygg smell. Mange brutte ekteskap og samboerforhold har nok bakgrunn i en grov feilvurdering her. Eller snarere feilprioritering ved valg av partner. Anonymkode: e9cd5...0d1 Sexuell tenning begynner jo med et førsteinntrykk og det er alltid (om man ikke opererer med bind for øynene eller er blind) synssansen som kommer først. Jeg blir jo ikke kåt på en kvinne som i mine øyne ser ut som og kler seg som et takras. Efter at en relasjon begynner å utvikler seg kan man selvsagt tenne på lyder, dufter og berøring, men det begynner ikke der. Hvorvidt kvinner opplever det annerledes kan jeg selvsagt ikke slå fast noe om, men jeg blir overrasket om det er forskjellig. Men, man har jo hørt kvinner si ting som «jeg ble helt våt av å se ham» efter å ha sett en mann første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå