Gå til innhold

Omskolering i 40 åra, noen som har tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg skal gjennom omskolering og tror og håper dette er første og siste gang, ønsker derfor å være sikker på at jeg velger riktig. Tenkte derfor å høre her om noen har tips til omskolering og yrke som jeg kanskje ikke har tenkt på.

Jeg kan ikke ha kontor jobb, kan ikke sitte for mye, ikke stå for mye, ikke gå for lenge, ikke løfte tungt og må passe på brå bevegelser.

Akkurat nå vurderer jeg noe innenfor trening og livsstil, men jeg er åpen for alle ideer.

Anonymkode: b445e...c60

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette lurer jeg også på ☺️

Anonymkode: d3880...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bli lastebilsjåfør! Der har man variasjon gjennom dagen, kjøre litt, laste og losse litt, kjøre litt igjen…

Anonymkode: 2bbda...c0e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 12.11):

Hei,

Jeg skal gjennom omskolering og tror og håper dette er første og siste gang, ønsker derfor å være sikker på at jeg velger riktig. Tenkte derfor å høre her om noen har tips til omskolering og yrke som jeg kanskje ikke har tenkt på.

Jeg kan ikke ha kontor jobb, kan ikke sitte for mye, ikke stå for mye, ikke gå for lenge, ikke løfte tungt og må passe på brå bevegelser.

Akkurat nå vurderer jeg noe innenfor trening og livsstil, men jeg er åpen for alle ideer.

Ekspander  

Jobb innen treningsbransjen høres da ikke ut som noe for deg med de begrensingene du nevner over!?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Grüner skrev (På 18.2.2025 den 22.16):

Jobb innen treningsbransjen høres da ikke ut som noe for deg med de begrensingene du nevner over!?

Ekspander  

Det er masse forskjellig type jobber innenfor det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Knirke skrev (På 19.2.2025 den 10.19):

Hva jobber du med nå da? Hvilke kvalifikasjoner har du?

Ekspander  

IT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (På 19.2.2025 den 10.19):

Hva jobber du med nå da? Hvilke kvalifikasjoner har du?

Ekspander  

Ja, det er jo et minimum man må vite.

Hvis TS skal få noen fornuftige svar, må hun jo fortelle litt mer om seg selv, personlighet, interesser, hva hun liker og ikke liker, har hun mulighet til å studere på heltid, ta en fagprøve, er hun ute etter et kortere kurs, har hun en livssituasjon som setter begrensninger for utdanning/arbeidstid bortsett fra de fysiske hun nevner, hvilket lønnsnivå ser hun for seg, blablabla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 11.22):

IT.

Ekspander  

Hvorfor vil du bort fra IT?

Anonymkode: 52c74...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 13.56):

Hvorfor vil du bort fra IT?

Anonymkode: 52c74...b91

Ekspander  

Leser du før du svarer?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Seff skrev (På 19.2.2025 den 13.10):

Ja, det er jo et minimum man må vite.

Hvis TS skal få noen fornuftige svar, må hun jo fortelle litt mer om seg selv, personlighet, interesser, hva hun liker og ikke liker, har hun mulighet til å studere på heltid, ta en fagprøve, er hun ute etter et kortere kurs, har hun en livssituasjon som setter begrensninger for utdanning/arbeidstid bortsett fra de fysiske hun nevner, hvilket lønnsnivå ser hun for seg, blablabla.

Ekspander  

Neida dere kan helt fint komme med ideer selv om dere ikke vet alt det om meg😉 som sagt jeg er ute etter ideer som kanskje noen kommer med som jeg ikke har tenkt på selv som faktisk kan passe. Så det er bare å komme med ideer til yrker som kan passe utifra de utfordringene jeg har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 12.11):

Hei,

Ekspander  

Hva med IT-lærar på videregående? 

Anonymkode: c05a8...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 15.02):

Hva med IT-lærar på videregående? 

Anonymkode: c05a8...b71

Ekspander  

Takk for tips 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...