AnonymBruker Skrevet 12. februar #41 Del Skrevet 12. februar Kommer nok alltid over det og har gjort det i sikkert 20 år nå. Synes maten smaker bedre/ friskere med mye tilbehør og magen er så vant til det at hvis jeg er på besøk og får mindre f.eks, så stopper hele systemet opp 😅 Hver dag er "frokosten" masse grønnsaker og noen ganger litt oppskjært frukt. I lunsjen spises jeg enten frosne bær med cottage cheese eller knekkebrød med mye paprika på pålegget. Spiser fast en kiwi like før jeg går hjem, så jeg har litt blodsukker til å gå tur med hund før middag. Middagen har alltid minimum 3 grønnsaker, de fleste dager mye mer. I pasta har jeg f.eks squash, paprika, gulrot, løk, spinat og hakkede tomater, ikke bare kjøttsaus og pasta liksom. I supper/ gryter bruker jeg bare det jeg har i kjøleskapet, synes alt smaker godt når det kokes/ stekes med gryten likevel. Kvelds spiser vi ikke, men skjærer ofte opp litt frukt da. Vet jeg at jeg skal spise noe der jeg ikke får kvoten min, veier jeg opp med å spise litt ekstra rå grønnsaker før jeg spiser måltidet. Anonymkode: 6d424...1de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #42 Del Skrevet 12. februar Det er for meg urealistisk, da jeg spiser en god del kjøtt. Både kjøtt og så mye frukt og grønt hadde gitt meg alt for mange kalorier om dagen. Og det skjer ikke at jeg kutter ut kjøtt. Det er godt, og kjempesundt. Anonymkode: 492bb...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #43 Del Skrevet 12. februar Daisy-love skrev (På 11.2.2025 den 15.38): Jeg synes ikke dette er så vanskelig jeg da, men så elsker jeg frukt og grønt. Frokost: havregrøt med 120g fryst blomkål, og 60g fryst banan i. Toppet med fryst mango og skogsbær. En haug så jeg ikke ser grøten, så må nok regne i hvert fall 150g eller mer. En stor appelsin til, så 150+ gram. Så oppimot 500g bare i frokosten. Middag: Vel 500gram grønnsaker (veier skålen for å se litt på mengder) med: kokt blomkål, brokkoli, gulrot, aspargesbønner, edamamebønner, erter, potet, og brokkoli, samt vannkastanjer, avokado, spirer, salatblader, tomat. Dessert: fryste bær og jeg tar gjerne en appelsin før jeg tar meg en tur ut. Også spist noen druer i tillegg når jeg ryddet i kjøleskapet, men ikke mengder. Kveldsmat vil være med grønnsaker ferdig preppet, appelsin, cherryplums, godt mulig litt mer bør også, eller en mindre porsjon med havregrøt, med da samme, men litt mindre i av banan og blomkål. Jeg har ikke spist lunsj. Ikke alt teller som én porsjon alene, men summen blir en del da. Jeg er godt trent med god utholdenhet. Poteter og belgfrukter regnes ikke inn i 8 om dagen. 8 om dagen er også veldig lett for meg og jeg ligger godt over, men poteter og belgfrukter kan ikke tas med i regningen 😊 Anonymkode: 97710...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #44 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 13.04): Så akkurat en reklame der det car ei dame som sa at fem om dagen hadde vært vanskelig nok, og hvordan skulle hun klare åtte. Ble inspirert til å regne ut hvordan jeg ligger an i dag (hjemmekontor, så tilgang til kjøkken og vekt), og så langt ser dagen min slik ut: 190 g appelsin (1 stor uten skall) 105 g banan Og til middag (regnet ut fra oppskriften jeg brukte i går, rester i dag) 50 g erter 50 g gulrot 75 g blomkål 20 g løk 125 g tomat 2 g hvitløk (?) Så 617 g planlagt så langt, og så blir det litt frukt til dessert og som regel litt agurk, paprika og tomat til kvelds. Så 800 g er absolutt innen rekkevidde, og det på en dag med mindre grønnsaker til middag enn mange andre dager. Når jeg ikke har hjemmekontor, blir det som regel mer grønnsaker og mindre frukt i matpakken. Synes dere det er vanskelig med 8 om dagen? Eller går det fint? Del gjerne egen dag! Anonymkode: f79d9...b4b Klarer ikke 8 om dagen. Skal jo også spise kjøtt, fisk, melkeprodukter osv i tillegg. Spiser jeg så mye mat, så blir jeg tjukk. Anonymkode: a1d45...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #45 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Klarer ikke 8 om dagen. Skal jo også spise kjøtt, fisk, melkeprodukter osv i tillegg. Spiser jeg så mye mat, så blir jeg tjukk. Anonymkode: a1d45...a41 Man blir ikke tjukk av å spise grønnsaker. Anonymkode: ee55c...6d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #46 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man blir ikke tjukk av å spise grønnsaker. Anonymkode: ee55c...6d4 Tror du at alle grønnsaker har null kalorier? Anonymkode: a1d45...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #47 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tror du at alle grønnsaker har null kalorier? Anonymkode: a1d45...a41 Nei, har aldri sagt at grønnsaker ikke har kalorier. Men grønnsaker har veldig lite kalorier, så det er ikke dette som tipper over vekten din. En hel brokkoli og 1/2 pose med f.eks aspargesbønner daglig, kommer ikke til å gjøre deg tjukk. Anonymkode: ee55c...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #48 Del Skrevet 13. februar Ja det er ikke akkurat vanskelig. Spiste mye mer enn 5 før og, har nok spist 8+ i åresvis allerede. Spiser rå grønnsaker og bær som snacks bla. Har alltid til måltider. Anonymkode: e7aa0...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #49 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, har aldri sagt at grønnsaker ikke har kalorier. Men grønnsaker har veldig lite kalorier, så det er ikke dette som tipper over vekten din. En hel brokkoli og 1/2 pose med f.eks aspargesbønner daglig, kommer ikke til å gjøre deg tjukk. Anonymkode: ee55c...6d4 Jeg er ikke overvektig. Anonymkode: a1d45...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #50 Del Skrevet 13. februar Jeg kunne spist en kilo appelsiner, flere bananer, en boks druer, knasket gulerøtter og kålerot, spist salat osv hele dagen. Men da hadde jeg måtte handle nesten hver dag da, og kjøkkenet rant over av frukt og grønt. Anonymkode: 71604...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #51 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Klarer ikke 8 om dagen. Skal jo også spise kjøtt, fisk, melkeprodukter osv i tillegg. Spiser jeg så mye mat, så blir jeg tjukk. Anonymkode: a1d45...a41 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er ikke overvektig. Anonymkode: a1d45...a41 Nei, men du skrev at du kom til å bli tjukk hvis du spiste 8 om dagen. Anonymkode: ee55c...6d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #52 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, men du skrev at du kom til å bli tjukk hvis du spiste 8 om dagen. Anonymkode: ee55c...6d4 Det er slik jeg ser det, ja. 800 GRAM grønnsaker hver dag, i tillegg til alt det andre. 800 gram brokkoli er 304 kcal. 800 gram gulrøtter er 328. Så det er ikke "ingen kalorier i grønnsaker", gitt. I tillegg smaker mye av grønnsaker ingenting, så det blir veldig kjedelig å tygge dem i lengden. Anonymkode: a1d45...a41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #53 Del Skrevet 13. februar Er også en av dem som har spist veldig mye frukt og grønt, men opplevd at det ikke har vært bra for meg. De periodene jeg har følt meg best har vært rundt juletider(desember-februar) hvor jeg får i meg mye fett, rødt kjøtt og proteiner. Så jeg for min del skal kutte ned på grønt og spise mer kjøtt. Jeg tenker alt med måte da. Anonymkode: ea099...f62 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #54 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er slik jeg ser det, ja. 800 GRAM grønnsaker hver dag, i tillegg til alt det andre. 800 gram brokkoli er 304 kcal. 800 gram gulrøtter er 328. Så det er ikke "ingen kalorier i grønnsaker", gitt. I tillegg smaker mye av grønnsaker ingenting, så det blir veldig kjedelig å tygge dem i lengden. Anonymkode: a1d45...a41 Jeg kan si det igjen, du blir ikke tjukk av å spise 800 gram grønnsaker hver dag i tillegg til det andre. Du blir tjukkere av å spise ost. Igjen, jeg har aldri sagt at det ikke er kalorier i grønnsaker. Der har du det, det går vel mest på at du syns grønnsaker er kjedelig. Hvis du tror at du blir tjukk av å spise 800 gram brokkoli daglig, så vel.. Anonymkode: ee55c...6d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå