Gå til innhold

Klarer du åtte om dagen i dag? Inspirasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Daisy-love skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke dette er så vanskelig jeg da, men så elsker jeg frukt og grønt. 

Frokost: havregrøt med 120g fryst blomkål, og 60g fryst banan i. Toppet med fryst mango og skogsbær. En haug så jeg ikke ser grøten, så må nok regne i hvert fall 150g eller mer. En stor appelsin til, så 150+ gram. Så oppimot 500g bare i frokosten. 

Middag: Vel 500gram grønnsaker (veier skålen for å se litt på mengder) med: kokt blomkål, brokkoli, gulrot, aspargesbønner, edamamebønner, erter, potet, og brokkoli, samt vannkastanjer, avokado, spirer, salatblader, tomat. 

Dessert: fryste bær og jeg tar gjerne en appelsin før jeg tar meg en tur ut. 

Også spist noen druer i tillegg når jeg ryddet i kjøleskapet, men ikke mengder. 

Kveldsmat vil være med grønnsaker ferdig preppet, appelsin, cherryplums, godt mulig litt mer bør også, eller en mindre porsjon med havregrøt, med da samme, men litt mindre i av banan og blomkål. 

Jeg har ikke spist lunsj. 

Jeg er godt trent med god utholdenhet. 

Havregrøt med blomkål? 

Den var ny for meg. Frukt og bær er jo godt på havregrøt, men blomkål? 🤔

Anonymkode: ee55c...6d4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Havregrøt med blomkål? 

Den var ny for meg. Frukt og bær er jo godt på havregrøt, men blomkål? 🤔

Ja smaker ingenting, og jeg kjøper fryst i veldig små biter på Rema, så bruker rett fra fryseren. Tilsetter nesten alltid enten blomkål, eller revet gulrot eller squash i havregrøten. Gulrot er det som smaker mest av det, men jeg liker alle tre. Er stort sett der om dagen at det går i blomkål siden posene gjør det så enkelt 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daisy-love skrev (8 minutter siden):

Ja smaker ingenting, og jeg kjøper fryst i veldig små biter på Rema, så bruker rett fra fryseren. Tilsetter nesten alltid enten blomkål, eller revet gulrot eller squash i havregrøten. Gulrot er det som smaker mest av det, men jeg liker alle tre. Er stort sett der om dagen at det går i blomkål siden posene gjør det så enkelt 😊

Er de helt most, eller spiser du buketter på grøten? Vanvittige mengder grønnsaker! 

Anonymkode: 6e8a5...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte er mye for en småspist stakkar, men jeg var ikke så verst i går: løk, purre, fennikel, gulrot, paprika og tomat. Likevel var jeg nok  langt unna 800 gram hvis det er det som er målet, og det hjelper lite at det var hvitløk og chili i fiskesuppa også. Til gjengjeld blir jo alle næringsstoffene værende i suppa istedenfor å helles ut med kokevannet, så det blir vel ikke så galt likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er de helt most, eller spiser du buketter på grøten? Vanvittige mengder grønnsaker! 

Det er mer som blomkålris, men hakket større biter. Rører det inn i grøten fra fryst, og koker det med (i mikroen). Så topper ikke grøten med det nei 🤣🫣 Jeg var selv skeptisk før jeg hadde prøvd det, men stod en dag uten gulrot, og tenkte jeg kunne teste, og det funket det 😁

Jeg har alltid spist store mengder grønt. Spiser mer frukt nå enn tidligere, men er sørlig glad i grønt og bær. Jeg var det barnet som gledelig spiste en hel tomat som et eple eller fikk en halv agurk til kos som barn. 🤪🤓😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daisy-love skrev (17 minutter siden):

Haha, hørtes veldig spesielt ut med havregrøt og grønnsaker. Men så lenge det funker!  :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg spiser mest mulig kjøtt og egg PLUSS 8 grønnsaker/bærtyper om dagen. Samt alltid ca 20g ulike nøtter.

Anonymkode: 896d5...039

Samme her!

Anonymkode: a09fe...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Haha, hørtes veldig spesielt ut med havregrøt og grønnsaker. Men så lenge det funker!  :)

Ja skjønner godt det høres spesielt ut, men det funker for meg 😊 Garantert ikke for alle da 🤣🤓 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøver faktisk å spise minst mulig planter, så for meg er det ikke noe problem :)

Jeg mener at vi bør spise mest mulig slik vi gjorde i steinalderen.

Anonymkode: 6dd97...666

Ja jeg spiser lite grønnsaker og frukt, mye kjøtt og fisk, mangler ikke noe. 

Anonymkode: aced5...cca

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja jeg spiser lite grønnsaker og frukt, mye kjøtt og fisk, mangler ikke noe. 

Anonymkode: aced5...cca

Veldig eksperimentelt, med tanke på lang sikt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ville det vært rart å skulle ha åtte om dagen som mål i seg selv.

Jeg planlegger kostholdet mitt fra uke til uke, med mål om å ha rett balanse av makroene. Skulle jeg spist mer frukt enn jeg allerede gjør ville det blitt for mye karbohydrater.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig eksperimentelt, med tanke på lang sikt.

Alt er jo egentlig eksperimentelt da. Jeg for min del har spist såkalt balansert med mye grønt osv, hvor alle prøver har vært ok.
Men følt meg elendig. Mye mulig at et bestemt kosthold hele livet ikke er riktig, at man må tilpasse underveis. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har spist 4 jordbær hittil i dag, tenkte å toppe med 10 druer senere.🤣

Anonymkode: e266d...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror nok du må opp i langt mer agurk for at den skal telle som 1 :ler:

Nå har jeg spist over 50 blåbær, så er i hvert fall oppe i 52! Det holder vel ??🙂🙃🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi spiste mye bær og røtter osv, det var lite kjøtt

Anonymkode: b514c...d75

Jeg tror at hvis du tenker deg litt om vil du raskt skjønne at det ikke kan stemme. Spesielt i Europa, eller egentlig alle steder som har noe som kan regnes som vinterhalvår.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Prøver faktisk å spise minst mulig planter, så for meg er det ikke noe problem :)

Jeg mener at vi bør spise mest mulig slik vi gjorde i steinalderen.

Og det gjør du rett i!

Spiser man masse kjøtt fra grasfora dyr så slipper man å spise haugevis av overprisede grønnsaker.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jeg heldig så klarer jeg en om dagen 😂

Spiser banan hver eneste dag (nesten). Får noen raptuser innimellom da 😂

Neida. Jeg elsker frukt, og spiser det så ofte jeg kan. Holder ikke telling. 

Noen ganger lages det smoothie, og da får jeg servering 😂 (lager ikke selv). 

Elsker druer, klementiner, physalis, kiwi, granateple, pære, melon. 

Spiser ofte yoghurt med granola og frukt, eller fruktsalat 🍎🍒🍓🍉🍑🍊🥭🍍🍌🥝🍐🍇🫐

Cherrytomater er en stor favoritt, og lager en salat med cherrytomater, rødløk, fetaost, oliven og basilikum. Blander det sammen med olje og grovt pepper. Nydelig sammen med ruccola.

Fersk spinat er veldig godt i middagsretter. Spesielt gryterett, kremet pastarett eller wok. 

Endret av Irak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bestandig vært veldig glad i både frukt og grønnsaker, så det har alltid vært lett for meg å spise nok av det.  Tidligere fikk jeg ofte mange kommentarer på at jeg omtrent levde bare på grønnsaker, men nå har visst de fleste skjønt at det er ganske smart. 

Anonymkode: 48168...fce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg driver ikke og følger aktivt med, og det varierer nok i perioder. For tiden har jeg dilla på plommetomater, og det er (nesten) alltid en halv løk og en gulrot involvert i middagen. Det går mye blomkål også, siden jeg foretrekker det fremfor ris og potet. Jeg har perioder der jeg spiser et eple hver dag, så en lang periode der jeg ikke spiser noe frukt, bare grønnsaker. Spiser regelmessig salat til middag. Er det jordbær til en ok pris i butikkene inhalerer jeg en skål daglig, og det er ofte en håndfull blåbær i yoghurten. 🤷‍♂️

Anonymkode: dda0e...177

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha nei. I går spiste jeg havgregrøt til lunsj på jobb (en sånn pose med varmvann i), to gulrøtter før jeg gikk hjem, fiskegrateng med potet, erter og gulrot til middag og så noen nøtter til lunsj. Det var en bra dag. I forgårs spiste jeg yoghurt, to gulrøtter, pannekaker og ellers ingenting. Det var en mer vanlig dag 😛 

Anonymkode: f6fb4...7e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...