Gå til innhold

Fall i BBT etter eggløsning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 
Jeg tar daglig BBT og eggløsningstest for å spotte eggløsningen, og hadde LH-topp den 06/02 - med mulig eggløsning 07/02 eller 08/02. Idag på 4 DPO, så hadde jeg et litt fall på BBT (se diagram på bilde). Hva kan dette bety? Er det noen som har vært bort i dette tidligere?

IMG_6218.jpeg

Anonymkode: c0c7d...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når begynte du å tempe? Noen dager siden eller flere uker siden?

Om du begynte p tempe noen dager siden vil det være vanskelig p bruke temp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Når begynte du å tempe? Noen dager siden eller flere uker siden?

Om du begynte p tempe noen dager siden vil det være vanskelig p bruke temp 

Jeg begynte å ta tempen på syklus dag 16, og jeg hadde mest sannsynlig eggløsning på syklus dag 32.

Til info- jeg har en gjennomsnitt syklus på 45 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg begynte å ta tempen på syklus dag 16, og jeg hadde mest sannsynlig eggløsning på syklus dag 32.

Til info- jeg har en gjennomsnitt syklus på 45 dager. 

Så den temperaturen sist er dag 22? 

Ser ikke ut som eggløsning ennå. Kan være at kroppen prøvde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regner med du er klar over at det er mye som kan påvirke tempen, så det er vanskelig å si noe på kun én måling. Fra min tid da jeg hang på TFABchartstalkers på Reddit så husker jeg det var mange som snakket om tidspunktet da hcg tok over for progresteron (dersom egget festet seg), og at det kunne føre til et tempdropp. Men om det stemmer aner jeg ikke, og 4dpo er vel uansett for tidlig. Anbefaler forøvrig det forumet hvis du er interessert i å se masse andre charts på temping.

Anonymkode: 6f84e...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (11 minutter siden):

Så den temperaturen sist er dag 22? 

Ser ikke ut som eggløsning ennå. Kan være at kroppen prøvde 

Jeg har tatt tempen hver dag fra syklus dag 16, og har fortsatt gjort til og med idag tidlig.
Er på syklus dag 36 idag. Hadde en LH topp på syklus dag 31 og økning på BBT fra syklus dag 33 til dag 35. Sies det ikke at BBT øker med 0,2 til 0,5 hvis eggløsningen har skjedd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Regner med du er klar over at det er mye som kan påvirke tempen, så det er vanskelig å si noe på kun én måling. Fra min tid da jeg hang på TFABchartstalkers på Reddit så husker jeg det var mange som snakket om tidspunktet da hcg tok over for progresteron (dersom egget festet seg), og at det kunne føre til et tempdropp. Men om det stemmer aner jeg ikke, og 4dpo er vel uansett for tidlig. Anbefaler forøvrig det forumet hvis du er interessert i å se masse andre charts på temping.

Ja, er klar over det er mye som kan påvirke tempen og at det kan variere noe. Men er bare nysgjerrig om det er flere som har opplevd det samme, men så har gått opp igjen og blitt gravid. Så jeg er vel bare mer nysgjerrig 😊

Tusen takk for tips! Det skal jeg sjekke ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har tatt tempen hver dag fra syklus dag 16, og har fortsatt gjort til og med idag tidlig.
Er på syklus dag 36 idag. Hadde en LH topp på syklus dag 31 og økning på BBT fra syklus dag 33 til dag 35. Sies det ikke at BBT øker med 0,2 til 0,5 hvis eggløsningen har skjedd? 

Går du etter rød eller blå linje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, er klar over det er mye som kan påvirke tempen og at det kan variere noe. Men er bare nysgjerrig om det er flere som har opplevd det samme, men så har gått opp igjen og blitt gravid. Så jeg er vel bare mer nysgjerrig 😊

Tusen takk for tips! Det skal jeg sjekke ut 😊

Ja, det er spennende med temping, og morsomt å se på andre charts der det har endt i graviditet. Her er min, det var samme måned som jeg startet å tempe så resultatet er nok ikke helt der det skal være, men man ser nå konturene i alle fall. Som du ser hadde jeg flere dropp.

IMG_20250211_144144.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (4 minutter siden):

Går du etter rød eller blå linje?

Jeg ser på den blå, for det er BBT tempen.

Den rød er LH verdiene fra eggløsningstestene og de faller nedover som de skal etter en topp på syklus dag 31. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 12.54):

Hei! 
Jeg tar daglig BBT og eggløsningstest for å spotte eggløsningen, og hadde LH-topp den 06/02 - med mulig eggløsning 07/02 eller 08/02. Idag på 4 DPO, så hadde jeg et litt fall på BBT (se diagram på bilde). Hva kan dette bety? Er det noen som har vært bort i dette tidligere?

IMG_6218.jpeg

Når det kommer til temping så er det ingen fasit der heller. Du må tempe over lengre tid/ flere mnd og finne ut hvordan akkurat DIN syklus og temp er. Noen får temp dip, men absolutt ikke alle. Jeg personlig får ikke tempdip gravid eller ei før 1-2 dager før forventet mensen. 

Anonymkode: 65dd3...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når det kommer til temping så er det ingen fasit der heller. Du må tempe over lengre tid/ flere mnd og finne ut hvordan akkurat DIN syklus og temp er. Noen får temp dip, men absolutt ikke alle. Jeg personlig får ikke tempdip gravid eller ei før 1-2 dager før forventet mensen. 

Okei, da skjønner jeg. Tusen takk for svar! 😊 Alltid så greit å få høre erfaringer fra andre som har gjort dette tidligere, da dette er min første gang. Men idag så gikk tempen faktisk opp igjen, så spennende greier dette her 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 16.49):

Okei, da skjønner jeg. Tusen takk for svar! 😊 Alltid så greit å få høre erfaringer fra andre som har gjort dette tidligere, da dette er min første gang. Men idag så gikk tempen faktisk opp igjen, så spennende greier dette her 🙈

Det viktigste med temping er at man bruker samme termometer, til samme  tidspunkt hver morgen før man står opp fra sengen.  Jo mer punktlig man er jo bedre er målingene. Så er det å sammenligne sine egne sykluser for å finne akkurat din syklus sitt mønster :)

Skal være en gammel tempetråd her inne et sted, der finner du kanskje god info og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...