Gå til innhold

Leilighet som er solgt ofte, faresignal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Driver og kikker etter en leilighet, og skal dra på visning på en jeg syns ser veldig fin ut. 

Men, så ser jeg at den er solgt i 2001 (ny), 2005, 2008, 2016, 2019, og så nå... Er dette er kjempestort rødt flagg? De som selger nå har renovert badet, lagt nye gulv og satt inn nytt kjøkken, og når jeg ser på prisene virker det ikke som de kommer til å tene noe særlig på leiligheten... 

Tanker?

Anonymkode: 667db...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min første tanke er enten at naboene er gale eller at det er lytt og jævlig. 

Anonymkode: efa3b...818

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ps, hvis du liker den, krev at du får se den mellom kl 17 og 20 en gang når alle rundt er hjemme! Fint og stille på dagtid sikkert, men hvordan er det ellers. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det en liten leilighet to unge kjøper som førstegangskjøper, så har de sex og unge på vei? Det hender små leiligheter blir for små for en familie

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en typisk «brudd-leilighet» også, en man flytter inn i når man blir alene. Mange flytter da videre når de får ny kjæreste. 
Jeg ville dog vært veldig på vakt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en typisk førstegangsleilighet, er det nok ikke uvanlig at den blir solgt regelmessig. Sønnen min solgte akkurat en slik etter tre år, og de før solgte etter to. Ikke noe galt med naboene, men bare en leilighet uten plass til samboer og evnt barn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det et område med generelt gjennomtrekk av folk?

Noen leilighetsområder her i Oslo er ofte sånn, uten at det trenger å bety noe.

Er det ikke det. ville jeg blitt mistenksom.

Anonymkode: bec44...bba

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ps, hvis du liker den, krev at du får se den mellom kl 17 og 20 en gang når alle rundt er hjemme! Fint og stille på dagtid sikkert, men hvordan er det ellers. 

dette! og ta med en venn som kan snakke til deg fra de ulike rommene, i gangen osv.. 

Anonymkode: 443e2...1f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde stusset litt på det selv. Men! Når det er sagt, så bor jeg i et typisk "flytte inn og ut"-borettslag selv. Veldig trivelig borettslag, men det er mange som bor der midlertidig. Mange unge par som har leilighet der i en "mellom-fase" i livet. De flytter ut når de skal stifte familie og lignende. Mange eldre som bor der også, og de blir jo etter hvert veldig gamle og syke. Det er liksom en million grunner. Jeg skal flytte om noen år fordi jeg ønsker å bo nærmere familie. Forrige eier av min flyttet noen leiligheter lenger bort fordi han ville ha noe større. 

Men det var ikke et dårlig råd du fikk lenger opp her, om å be om å få komme på ettermiddag/kveld, for å lytte 😊

Anonymkode: c0979...868

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Driver og kikker etter en leilighet, og skal dra på visning på en jeg syns ser veldig fin ut. 

Men, så ser jeg at den er solgt i 2001 (ny), 2005, 2008, 2016, 2019, og så nå... Er dette er kjempestort rødt flagg? De som selger nå har renovert badet, lagt nye gulv og satt inn nytt kjøkken, og når jeg ser på prisene virker det ikke som de kommer til å tene noe særlig på leiligheten... 

Tanker?

Synes ikke dette var så ofte, spesielt siden det går noen år mellom hver gang den selges.

Anonymkode: d102e...6c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er de fleste leiligheter, 2 mannsboliger og rekkehus slik. Det er et sted man bor 2-3 år i etableringsfasen, så flytter man over til enebolig når det er tid for barn og familie. 

Anonymkode: e2abd...0e8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk andre leiligheter i samme blokk, og kanskje spesielt de i toppetasjene, er de solgt mer sjeldent? Hva med store leiligheter i samme blokk? Hvis de selges sjeldent, så er det kanskje mindre sjanse for en gal nabo eller vannkjørt sameie/borettslag. 

Anonymkode: 92fa3...aaa

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min første tanke er enten at naboene er gale eller at det er lytt og jævlig. 

Det er dette jeg frykter, eller vanskelig styre.. Eller noe annet jeg ikke har fantasi til å se for meg...  

Takk for svar folkens! Det er en stor toroms (ca 70 kvm) , men ikke en typisk førstegangsleilighet, den ligger i en bygård der de fleste leilighetene er større. Virker som det er endel etablerte folk som bor der...  vet ikke, men virker ikke en naturlig plass noen kjøper for å bo mens de studerer og så flytter ifra.  Skal være obs på lyder da, og sjekke om det er mye gjennomtrekk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

2roms på 70 kvm? 
Da tenker jeg mye mer på dårlig romløsning eller lignende. 
Det er altså ikke rom for barn der, så for unge i etableringsfasen er den uaktuell. For voksne som vil ut av eneboligen er den uaktuell fordi den ikke har gjesterom til barn/barnebarn. Såpass store toroms leiligheter er veldig upraktiske i mange livsfaser, så det er absolutt forståelig at folk ikke bor der hele livet. 
At folk bor der i 6 og 8 år ville jeg tatt som ett stort pluss. 

Hadde det vært trøbbel med naboer så hadde neppe folk orket bo der i opptil 8 år. 
Siste eier har bodd der i 6 år. Den før der i 3 år, og før der igjen i 8 år... Folk bor ikke 6-8 år på steder hvor de mistrives med naboene, da selger man etter 1-2 år. 

Anonymkode: d7b81...268

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd i min leilighet i femten år, på den tiden har naboleiligheten hatt fem eiere, snart seks. Han første flyttet ut like etter jeg flyttet inn, vet ikke årsak. Nummer to fikk seg kjæreste med hus han ikke ville flytte fra, nummer tre var svensk og flyttet hjem pga jobb, nummer fire flyttet pga skilsmisse, men kom sammen med kona igjen og flyttet tilbake til det som hadde vært deres felles bolig, nummer fem døde, og de som bor der nå skal ha barn og leter etter noe større. Men jeg har ingen flytteplaner, stortrives her, og her er verken bråk fra meg eller andre naboer. 

Anonymkode: cadab...2e1

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tanker?

Er dette en liten nybegynnerleilighet? Da kjøper folk for å få en fot innenfor i boligmarkdet og flytter når de er klar for å øke i standard eller størrelse. 
Alternativet er å se etter fukt, se på omgivelsene, naboene/kommunalt eid utleiebolig med mye gjennomtrekk? Vanskelig å si uten å få en link og vite hva vi diskuterer. Noen kan jo vite noe om du deler mer…

Anonymkode: b453a...553

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min første leilighet måtte jeg selge på grunn av hensynsløse naboer, tror den har vært til salgs 3 ganger siden 2019. 
Ingen har solgt med fortjeneste.

Hadde nok gått på mer enn en visning om jeg var i tvil, du blir ganske ødelagt psykisk når du aldri føler du kan slappe av i eget hjem.

Anonymkode: 91632...e52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tvist skrev (27 minutter siden):

Du kan jo spørre megler hvorfor nåværende eier flytter.

Man vil jo aldri få svar at «naboene er gale» eller «borettslaget har et grusomt styre». De vil si at de «flytter til en større bolig» eller noe lignende. Som også er sant. 

Anonymkode: 7d01a...843

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...