Apis Skrevet lørdag kl 19:30 #61 Del Skrevet lørdag kl 19:30 Stina234 skrev (21 minutter siden): Nå er jeg faktisk for første gang virkelig redd for hva som kan skje. Er dette forløperen til 3 verdenskrig. Bare etter de siste dagenes uttalelser fra Trump og co virker det som mye går opp i limingen, da særlig Nato samarbeidet. Og x antall deporterte palestinere fra Gaza i Europa. Europa inkl Norge må tøffe seg opp og ta ansvar for egen sikkerhet fremover, vis vi ikke skal bli overkjørt av Trump, Putin og Kineserne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Equinox Skrevet lørdag kl 20:37 #62 Del Skrevet lørdag kl 20:37 Peters skrev (På 13.2.2025 den 2.21): Trumps idiotiske "forhandlinger" med Putin fører til enda farligere tilstander for fremtiden. I praksis vil han belønne Russlands invasjon med å tvinge Ukraina til å gi fra seg landområder, som setter eksempler for andre som ikke ønske å beholde dagens landegrenser (Kina/Taiwan og Rwanda/Congo samt andre steder i verden). Gir også Russland tid til å bygge seg opp igjen uten å hanskes med problemet. Putin må taes av dage (fengsel holder aldri slike personer lenge , blir som når Napoleon ble satt i eksil) ellers er vi tilbake til nye konflikter om en stund. Så lenge andre Europeiske land og USA ikke vil involvere seg direkte med mannskap i krigen så er det vel litt eventyraktig å stille krav til Putin om at Russland ikke skal ha noen landområder? Ikke at jeg støtter Russland men krig er som regel/alltid den sterkestes rett og enten man vil innrømme det eller ikke så har ikke Europas eller USA`s bidrag gjort Ukraina sterkere enn Russland enn så lenge, det har kun gjort Ukraina mindre svakt. Nå det er sagt så har Ukraina imponert, og tar man bort raketter og atomvåpen så har ikke Russland imponert mange/ingen med krigføringen på bakken etter min mening. Russland trodde nok krigen skulle ha gått langt bedre enn det som har vært tilfellet, men de har greie nok kort på hånden for forhandlinger dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet lørdag kl 20:56 #63 Del Skrevet lørdag kl 20:56 Apis skrev (49 minutter siden): Og x antall deporterte palestinere fra Gaza i Europa. Europa inkl Norge må tøffe seg opp og ta ansvar for egen sikkerhet fremover, vis vi ikke skal bli overkjørt av Trump, Putin og Kineserne Ja, talen til Vance ga europeiske pamper omsider en sårt tiltrengt realitetsorientering; Europa må kunne stå på egne ben, ikke oppføre seg som en overmoden 60-åring som fortsatt bor hjemme hos mamma og pappa og er avhengig av sikkerheten deres samtidig som man øser ut penger til den grønne skiftet og sender milliarder i lommene til korrupte ledere i andre deler av verden. I 1905 var Norge et fattig land uten olje, men man var klar til en konfrontasjon med Sverige om dette skulle bli nødvendig, og hadde infrastruktur til å stå på egne ben; idag lever vi i et land der utenriksministeren lever i en alternativ virkelighet og tror at støtte til Hamas er en fornuftig politisk investering, og sikkerhetsmessig sett er vi hjelpeløse uten NATO. Det er tide å våkne opp og endre kurs; man kan dagdrømme i en tegnebok med eventyr for barn, men virkeligheten har andre forutsetninger enn det Norge og Europa holder på med nå - hvis dette skulle fortsette, ville man gå i Sveriges fotspor og ødelegge seg selv innenfra; før eller senere ville Europa med sin selvgodhet kollapse sosialt og økonomisk. Derfor er det like greit å få en kalddusj nå, før det blir for sent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet søndag kl 16:16 #64 Del Skrevet søndag kl 16:16 Bix skrev (19 timer siden): Ja, talen til Vance ga europeiske pamper omsider en sårt tiltrengt realitetsorientering; Europa må kunne stå på egne ben, ikke oppføre seg som en overmoden 60-åring som fortsatt bor hjemme hos mamma og pappa og er avhengig av sikkerheten deres samtidig som man øser ut penger til den grønne skiftet og sender milliarder i lommene til korrupte ledere i andre deler av verden. I 1905 var Norge et fattig land uten olje, men man var klar til en konfrontasjon med Sverige om dette skulle bli nødvendig, og hadde infrastruktur til å stå på egne ben; idag lever vi i et land der utenriksministeren lever i en alternativ virkelighet og tror at støtte til Hamas er en fornuftig politisk investering, og sikkerhetsmessig sett er vi hjelpeløse uten NATO. Det er tide å våkne opp og endre kurs; man kan dagdrømme i en tegnebok med eventyr for barn, men virkeligheten har andre forutsetninger enn det Norge og Europa holder på med nå - hvis dette skulle fortsette, ville man gå i Sveriges fotspor og ødelegge seg selv innenfra; før eller senere ville Europa med sin selvgodhet kollapse sosialt og økonomisk. Derfor er det like greit å få en kalddusj nå, før det blir for sent. Jeg tror vi bør takke Vance for den realitets-talen. Jeg synes han har bevist at han kan bli en god arvtager til Trump- han er til og med under 70 år?🤣 Med jus-utdannelsen sin og en fortid fra labre kår tror jeg han vil blomstre under Trump.😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buffelo Skrevet tirsdag kl 13:25 #65 Del Skrevet tirsdag kl 13:25 PusheenPusheen skrev (På 11.2.2025 den 12.48): Men har NATO sjans uten USA? Er vi sterke nok? Jeg vet ikke om jeg har lest meg opp på skremselspropaganda nå, eller om alt jeg har lest i teorien kan skje. Natoaliansen er sterke samlet, men spørst bare hvor lenge aliansen står samlet før den begynner å rakne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 13:57 Forfatter #66 Del Skrevet tirsdag kl 13:57 Buffelo skrev (31 minutter siden): Natoaliansen er sterke samlet, men spørst bare hvor lenge aliansen står samlet før den begynner å rakne. Har den ikke allerede begynt å rakne? 🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet tirsdag kl 14:01 #67 Del Skrevet tirsdag kl 14:01 Nei da, det blir ikke krig om noen år. Krig har det alltid vært snakket om. Aldri har det vært så ille som nå, sa de også for 10 år siden Ikke vær redd Men viktig å nyte livet her og nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 14:02 Forfatter #68 Del Skrevet tirsdag kl 14:02 exictence skrev (Akkurat nå): Nei da, det blir ikke krig om noen år. Krig har det alltid vært snakket om. Aldri har det vært så ille som nå, sa de også for 10 år siden Ikke vær redd Men viktig å nyte livet her og nå Håper du har rett😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buffelo Skrevet tirsdag kl 14:03 #69 Del Skrevet tirsdag kl 14:03 PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Har den ikke allerede begynt å rakne? 🥴 Det er vel nå reist spørsmål intern i Nato om forholdet til USA,er iferd med å rakne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheOneLinePuncher Skrevet tirsdag kl 14:20 #70 Del Skrevet tirsdag kl 14:20 Buffelo skrev (13 minutter siden): Det er vel nå reist spørsmål intern i Nato om forholdet til USA,er iferd med å rakne. Om USA trekker seg ut på sikt, håper jeg de gir oss nok tid til å styrke forsvaret i Europa til tennene før de drar. Men med det vi har sett de siste tiårene av slikt her av lederne, er det beksvart sjø i sikte... Med et superforsvar i Europa og en mer Europavennlig administrasjon i USA om 4 år, er vi klar for alt. Dessverre vet Putin også dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå