AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:31 #1 Del Skrevet tirsdag kl 10:31 Noen som vil spekulere i dette utslettet? Er det vannkopper eller noe annet? Ikke typisk "vannete" blemmer. Anonymkode: ef50c...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet tirsdag kl 11:01 #2 Del Skrevet tirsdag kl 11:01 Bestill en time til legen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:05 #3 Del Skrevet tirsdag kl 11:05 I alle fall neppe vannkopper.. Anonymkode: 9d9db...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet tirsdag kl 11:07 #4 Del Skrevet tirsdag kl 11:07 Få time til lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet tirsdag kl 11:09 #5 Del Skrevet tirsdag kl 11:09 Ikke vannkopper. La lege se på det, KG er ikke noe legesenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:56 #6 Del Skrevet tirsdag kl 11:56 Jeg har vært hos legen. Han sier vannkopper. Jeg slår meg bare ikke til ro med det, for syns ikke det ligner det. Anonymkode: ef50c...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymnymnym Skrevet tirsdag kl 12:05 #7 Del Skrevet tirsdag kl 12:05 Pityriasis rosea, starter gjerne med en større flekk. Se om det kan være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:10 #8 Del Skrevet tirsdag kl 12:10 Var utslettet sånn når du var hos lege? Anonymkode: 9059c...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:13 #9 Del Skrevet tirsdag kl 12:13 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var utslettet sånn når du var hos lege? Anonymkode: 9059c...bc5 Jepp Anonymkode: ef50c...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:33 #10 Del Skrevet tirsdag kl 12:33 Ene vår ble sånn ved vannkopper. En annen av våre ser sånn ut når hun får i seg melk. Jeg ville oppsøkt lege igjen dersom det ikke går bort Anonymkode: bc352...55c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:01 #11 Del Skrevet tirsdag kl 14:01 Kan være både melkeallergi og glutenallergi - og vannkopper. Hvis du ikke har hatt noe feber/sykdomsfølelse, så kan det godt være at det dreier seg om matallergi. Jeg personlig ville kuttet ut alt med gluten og melk (det utelukker mye ultraprosessert mat) for å se om det gir seg. Det kan også være reaksjon på hveteprotein og ikke bare gluten. Så introdusere en av matvarene en stund for å se om noe av det gir utslag igjen. Du kan jo også ta en blodprøve for å se om det gir utslag på melkeprotein og laktose, men det er ikke alltid disse prøvene gir riktig svar. Cøliaki må utredes hos gastroskopi, viktig å ikke ha kuttet ut gluten i forkant av undersøkelse. Har du andre symptomer utover utslett? Forstoppelse, utmattelse, oppblåsthet, etc? Anonymkode: 7bd21...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:54 #12 Del Skrevet onsdag kl 12:54 Ingen andre symptomer enn ekstrem kløe, spesielt på natt. Har fått aerius mikstur og smører med "hvitvask" men klør veldig mye på nettene.. Anonymkode: ef50c...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:06 #13 Del Skrevet onsdag kl 13:06 smurfebuss skrev (På 11.2.2025 den 12.01): Bestill en time til legen heller. Legekontor vil ikke ha folk med utslett som ser ut som en smittsom barnesykdom, inn på venterommet. På legekontor er der ofte sårbare mennesker som ikke ska smittes. jegerrinne skrev (På 11.2.2025 den 12.07): Få time til lege Gjelder også deg. AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 12.56): Jeg har vært hos legen. Han sier vannkopper. Jeg slår meg bare ikke til ro med det, for syns ikke det ligner det. Anonymkode: ef50c...518 Jeg er ikke enig med den legen. Fordi du har et «begynner flekk utslett» på bilde nummer to. Kan du bekrefte at det startet der? I så tilfellet er dette «undertrøye utslett». Men det uvanlige med undertrøye utslett er at jeg ikke kan huske at der ble blemmer slik du tydelig har på beina? Det klør vel ikke noe særlig? Vannkopper blir derimot ikke mye blemmer på beina av. Er der vann inni blemmene på beina? En annen tanke er at du kan ha to ulike virus/sykdommer samtidig? Vannkopper alene? Jeg tviler. Tok virkelig legen deg inn til konsultasjon med så mye utslett? Anonymkode: be0d0...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:12 #14 Del Skrevet onsdag kl 13:12 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Legekontor vil ikke ha folk med utslett som ser ut som en smittsom barnesykdom, inn på venterommet. På legekontor er der ofte sårbare mennesker som ikke ska smittes. Gjelder også deg. Jeg er ikke enig med den legen. Fordi du har et «begynner flekk utslett» på bilde nummer to. Kan du bekrefte at det startet der? I så tilfellet er dette «undertrøye utslett». Men det uvanlige med undertrøye utslett er at jeg ikke kan huske at der ble blemmer slik du tydelig har på beina? Det klør vel ikke noe særlig? Vannkopper blir derimot ikke mye blemmer på beina av. Er der vann inni blemmene på beina? En annen tanke er at du kan ha to ulike virus/sykdommer samtidig? Vannkopper alene? Jeg tviler. Tok virkelig legen deg inn til konsultasjon med så mye utslett? Anonymkode: be0d0...ab6 Legen tok oss inn uten bekymring🙈 Satt på venteværelse i en time. Utslettet starter vel på skulderen tror jeg. Og så merket vi prikker på hånden. MEN jenta har slitt masse med mollusker. Mange av de har vært betente. Akkoratt den merkelige flekken på ryggen tror jeg var en betent mollusk før dette utslettet kom. Anonymkode: ef50c...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet onsdag kl 13:22 #15 Del Skrevet onsdag kl 13:22 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Legekontor vil ikke ha folk med utslett som ser ut som en smittsom barnesykdom, inn på venterommet. På legekontor er der ofte sårbare mennesker som ikke ska smittes. Gjelder også deg. Jeg er ikke enig med den legen. Fordi du har et «begynner flekk utslett» på bilde nummer to. Kan du bekrefte at det startet der? I så tilfellet er dette «undertrøye utslett». Men det uvanlige med undertrøye utslett er at jeg ikke kan huske at der ble blemmer slik du tydelig har på beina? Det klør vel ikke noe særlig? Vannkopper blir derimot ikke mye blemmer på beina av. Er der vann inni blemmene på beina? En annen tanke er at du kan ha to ulike virus/sykdommer samtidig? Vannkopper alene? Jeg tviler. Tok virkelig legen deg inn til konsultasjon med så mye utslett? Anonymkode: be0d0...ab6 Lege er pålagt å ta inn til utslett når en ikke ver hva det er. Så bare her da svigermor fikk utslett. Viste seg helvetesild ild, hadde ho ikke tatt tidlig kontakt hadde det vært for seint å få behandling. Samme gjelder ved mistanke at utslett er pga hjernehinnebetennelse så ska en ta kontakt med lege Og da skulle ikke barne vårt kommet inn til lege da det fikk reaksjon på epilepsi medisin, som kunne endt med at nyre og lever hadde blitt ødelagt. Så jo lege er pålagt å se til ved utslett en ikke vet hva er. En ska ringe lege å få kontroleet eksem eller utslett en ikke vet hva er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:26 #16 Del Skrevet onsdag kl 13:26 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Legekontor vil ikke ha folk med utslett som ser ut som en smittsom barnesykdom, inn på venterommet. På legekontor er der ofte sårbare mennesker som ikke ska smittes. Gjelder også deg. Jeg er ikke enig med den legen. Fordi du har et «begynner flekk utslett» på bilde nummer to. Kan du bekrefte at det startet der? I så tilfellet er dette «undertrøye utslett». Men det uvanlige med undertrøye utslett er at jeg ikke kan huske at der ble blemmer slik du tydelig har på beina? Det klør vel ikke noe særlig? Vannkopper blir derimot ikke mye blemmer på beina av. Er der vann inni blemmene på beina? En annen tanke er at du kan ha to ulike virus/sykdommer samtidig? Vannkopper alene? Jeg tviler. Tok virkelig legen deg inn til konsultasjon med så mye utslett? Anonymkode: be0d0...ab6 https://legevaktindeks.no/hud/ Her ser du at lege ska ta inn ved utslett osv Anonymkode: 87851...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå