Gå til innhold

Svigerinne kupper dåpen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ville gjort det enkelt. Sagt at hun gjerne kan få all pynt, med mer. Men at i og med at du har kjøpt det, så vil du at det skal være nytt i deres markering. Og så håper jeg samtidig familien har vett nok til å kommunisere at dette kom rimelig sent, og rimelig tett, slik at hun bør finne en senere datao. 

Ellers bryr jeg meg lite om slik. De rundt en vet jo gjerne hva det går i (hvem som bommer litt sosialt). Og noe som er gjennomtenkt og planlagt i god tid, trumfer som regel siste-liten-på-budsjett. (og ja, skal innrømme at det går en liten f i meg, som sørger for å gjøre alt hakket bedre enn den som prøver å kuppe eller herme - det er en ganske kjip følelse å forsøke å gjøre det likt, når man er ganske langt unna i gjennomføringsevne og budsjett). 

Anonymkode: 624b7...7b4

Jeg tror ikke du skal ta det for gitt at alle mener det er svigerinnen som bommer. Jeg hadde garantert sett på TS som den som mangler sosiale antenner som skaper seg fordi svigerinnen døper barnet sitt uken før. Dette er ikke holdninger man  bare holder på forum, de viser nok dessverre veldig godt hva slags menneske TS er og det ser alle rundt henne også. 

Anonymkode: d5716...a9e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du ikke bare si til henne at hun får gjerne bruke pynten din, hun kan låne akkurat det hun vil, men du vil bruke den først så da må hun flytte dåpen et par uker eller mer?

Anonymkode: 0f8d8...5f3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke du skal ta det for gitt at alle mener det er svigerinnen som bommer. Jeg hadde garantert sett på TS som den som mangler sosiale antenner som skaper seg fordi svigerinnen døper barnet sitt uken før. Dette er ikke holdninger man  bare holder på forum, de viser nok dessverre veldig godt hva slags menneske TS er og det ser alle rundt henne også. 

Man vet hvem som inviterte tidsriktig, og først.

Og hvem som så kommer med en slenger, og en kopi, i siste liten. 

Ellers er man temmelig enkel... 

Anonymkode: 624b7...7b4

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er fint at hun velger å bruke samme lokal som deg. Hun kupper det ikke. Skal hun la være å ha dåp og evt konfirmasjons-fest i dette lokalet fordi du bestemte deg først?

Anonymkode: 2d5cc...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor spurte hun ikke heller om dere kunne ha dåp samme dag? Å ha dåp i så nær familie så nært i tid er det mest idiotiske jeg har hørt i dag.

Jeg skjønner at du føler at dette ble teit, dere mister antakeligvis gjester fordi folk nå må fordele seg mer utover.

Hva er årsaken til at hun har valgt dåp på dette tidspunktet når hun visste om deres dåp egentlig? Så utrolig unødvendig og teit gjort!

At hun bare vil betale en brøkdel for pynten fordi du har valgt den er ikke rett og rimelig dersom hun bruker den. Det hun eventuelt bruker får hun betale 50% av.

Hele dette opplegget virker ekstremt rart for meg, skulle gjerne visst hva hun tenkte med.

Anonymkode: 1e0e6...886

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner veldig godt at du er lei deg og skuffet. Dette var rett og slett skikkelig dårlig gjort synes jeg. Siden det er så nær familie, så hadde jeg fått mannen min til å ta en prat med søsteren sin. Hadde heller ikke orket å styre med å dele på pynt. Og jeg hadde nok også unngått å si hvor jeg skulle bestille catering. 
Ellers håper jeg du klarer å kose deg med forberedelsene, og at dåpsdagen blir fin. 
Er enig med mange her at de færreste tenker noe særlig over pynt eller likheter ☺️

Anonymkode: 9cf3b...6e0

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg sitter ikke med et inntrykk av TS skaper seg over at hun skal døpe ungen uken før. Jeg har lest at handler om alle tingene hun kopierer. Personlig, så hadde jeg ikke synes det var kult. Men jeg kjenner meg selv, ser jeg at noen stresser med noe, så tilbyr jeg tingene jeg har. Så jeg kan ikke si at ikke ville gitt det, for det kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at jeg hadde. Men jeg hadde ikke synes det var kult. Så om du klarer å si nei, så gjør det

Anonymkode: bb101...097

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner godt at du blir irritert i denne settingen!

MEN: hvis dere har barn så nært i alder og bor så nær hverandre, hvorfor i all verden kjører dere ikke bare dåp samme dag? Det ville jo vært det hyggeligste for alle parter!

Anonymkode: 46c94...887

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt unødvendig ja, men:

Det er nå bare en dåp. Kan dere ikke feire sammen? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her synes jeg du kan være ærlig og si at du synes det blir litt merkelig om dåpene blir helt like (samme lokale, catering og pynt), spesielt siden de blir så nærme i tid. At det blir litt kjedelig for gjestene med reprisedåp uken etter når dere har planlagt så lenge i forkant.

Anonymkode: 24fbf...7b4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si at dere vil lage deres eget (stil, kake osv), så hun må ordne sitt eget. Regn med at hun blir snurt. Men hun høres ikke god ut. Dette er ikke normalt. Og selvfølgelig vil det se ut som om dere kopierer henne da når hun snek seg inn uken før.

Jeg misunner deg ikke denne svigerinnen. Dette blir noe du må "deale" med resten av livet ditt eller til en eventuell skilsmisse. Sett foten ned nå og vis henne at du ikke lar deg tråkke på sånn at hun forstår at du ikke er en dørmatte. Men prøv å gjøre det uten å lage sur stemning. 

Lykke til. 

Anonymkode: 6928c...446

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ikke svare på hva dere skal spise og du må ikke dele pynten, TS. Si at det blir en overraskelse og at dere synes det er trist om det blir helt likt. Eller så sier du noe helt annet enn det som dere faktisk skal ha.

Og så en siste ting: du har litt flaks mtp at de har valgt uka før dere. Da har du mulighet til å la kakebordet, pynten og alt annet overgå deres dåp med lengder 😈 Slemt? Kanskje, men fortjent og ganske artig.

Anonymkode: eafaa...f6e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kort oppdatering. Mannen snakket med søsteren sin om å ha dåpen på samme dag,mest for gjestene sin del, men det ville hun ikke fordi hennes barn er eldre og burde derfor døpes først. Hun fikk nummeret til cateringselskapet, og fikk beskjed om å ordne pynt selv. Tror jo ikke hun bestiller akkurat den samme maten uansett. 

Det er nærmere 10 stykk som har meldt avbud til oss fordi de nå er invitert i den andre dåpen. Det er snakk om at bare én voksen og noen/ett av barna i en familie kommer,  også drar den andre halvparten i den andre dåpen. Har full forståelse for dette, men syns fortsatt det er kjipt. 

Det er en uting å ikke si ifra om slike ting på forhånd. De hadde god tid på å si at de ville døpe sitt barn. Svigerinnen har som sagt to barn fra et tidligere forhold som ikke er døpt. 

Anonymkode: 960d8...75c

• Liker 5
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er sjukt spesiell. Synes det var stort av deg å invitere de til å ha det sammen. Det ville jeg nevnt til alle, litt sånn diskret. Så smålig er jeg. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 14.54):

Eh nei 

Anonymkode: fc0dd...58b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 9.50):

Kort oppdatering. Mannen snakket med søsteren sin om å ha dåpen på samme dag,mest for gjestene sin del, men det ville hun ikke fordi hennes barn er eldre og burde derfor døpes først. Hun fikk nummeret til cateringselskapet, og fikk beskjed om å ordne pynt selv. Tror jo ikke hun bestiller akkurat den samme maten uansett. 

Det er nærmere 10 stykk som har meldt avbud til oss fordi de nå er invitert i den andre dåpen. Det er snakk om at bare én voksen og noen/ett av barna i en familie kommer,  også drar den andre halvparten i den andre dåpen. Har full forståelse for dette, men syns fortsatt det er kjipt. 

Det er en uting å ikke si ifra om slike ting på forhånd. De hadde god tid på å si at de ville døpe sitt barn. Svigerinnen har som sagt to barn fra et tidligere forhold som ikke er døpt. 

Anonymkode: 960d8...75c

Jeg hadde vært syk forbanna. Og jeg hadde sagt i fra til gjestene som melder avbud om at jeg er utrolig skuffet for at de melder avbud for å dra i den andre dåpen når de takket ja til deres først. Hvorfor i alle dager skal du ha forståelse for at de melder avbud til deres dåp? Jeg hadde sannsynlig ikke dratt i dåpen til svigerinnene heller.

Anonymkode: 90fa4...fae

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Felles dåp hadde vært det naturlige her, også av hensyn til gjestene. Spesielt hvis noen av dem må reise et stykke for å delta.

Anonymkode: 58c85...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (På 11.2.2025 den 10.49):

Hvor mange alternativer til lokale og catering finnes det der dere bor?

Som familie ville jeg ikke tenkt så mye over likheter - men jeg ville vært litt oppgitt over at dere ikke kunne hatt felles dåp...

Dette! 
Kommunikasjon og samarbeid kunne gjort dette til en flott begivenhet for både dåpsbarn og familie ved å velge samme dato og spleise på utgiftene. 

Anonymkode: e2180...06c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde vært syk forbanna. Og jeg hadde sagt i fra til gjestene som melder avbud om at jeg er utrolig skuffet for at de melder avbud for å dra i den andre dåpen når de takket ja til deres først. Hvorfor i alle dager skal du ha forståelse for at de melder avbud til deres dåp? Jeg hadde sannsynlig ikke dratt i dåpen til svigerinnene heller.

Anonymkode: 90fa4...fae

Dette er ikke nødvendigvis lett for gjestene heller?

De må tydeligvis dele seg for å få deltatt i begge familiemedlemmenes dåp og de er satt i en knipe. Kanskje de som har meldt avbud hos TS er nærmere i relasjon med svigerinnen.

Å gå tilbake på at man har takket ja til en dåp sitter langt inne hos de fleste vil jeg tro. Spesielt når det er for å delta i en annen dåp. Hvis dette gjaldt meg som gjest hadde jeg vært svært irritert på svigerinnen til TS.

At folk deler seg må være et tegn på at de egentlig ønsker å komme i begge men at det ikke går. Men de burde jo ikke egentlig avlyse hos deg for å komme i hennes dåp, for da vil ikke svigerinnen din få noen konsekvens av sitt ekstremt dårlige valg. Hadde vært på sin plass at folk ikke kom i hennes dåp!

At svigerinnen din ikke ønsker å ha dåp sammen er jo også ganske spesielt mtp at det er hun som skulle krøpet for deg og ikke omvendt.

Hadde ikke ønsket å ha sånne folk som henne i livet mitt... for en ego kjerring!!!

Endret av Blåttvann
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sylfrekt. Jeg hadde sagt nei til å dele pynt og ikke gitt informasjon om catering, og sagt ærlig at jeg synes det er dumt om to selskaper så nært i tid med samme gjester, også skal ha samme pynt og mat. Det blir ikke noe gøy for dere som nå ender opp med å ha sist selv om dere planla først, så du ønsker ikke å bidra til at det blir mer likt enn det må. Jeg hadde også vurdert å droppe å komme i deres dåp.

Anonymkode: a1efc...2ff

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...