Blåttvann Skrevet 16. februar #61 Del Skrevet 16. februar (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Felles dåp hadde vært det naturlige her, også av hensyn til gjestene. Spesielt hvis noen av dem må reise et stykke for å delta. Anonymkode: 58c85...745 Enig! Og jeg hadde sagt det til gjestene i dåpen min hvis temaet kom opp naturlig fra deres side, at du syntes dette ble veldig dumt og at du har foreslo å slå dåpene sammen. Og hvis det er mulig uten å virke for bitter: lagt inn at hun ønsket å dele på pynten du hadde kjøpt uten å betale halvparten av det hun skulle bruke. Men bare si det helt casual, så du ikke virker for sur og grinete, bare vær enig med de gjestene som garantert tar opp dette temaet. Så sier de det videre til de andre gjestene. Folk vil tenke negativt om svigerinnen din og ikke deg. Endret 16. februar av Blåttvann 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #62 Del Skrevet 16. februar jeg ville ha sendt hu mld og sagt at det ble litt dumt med 2 dåp så tett på, spesielt for gjestene. Spør om dere ikke skal ha felles dåp, og "inviter" dem til å ta det på samme dag som dere da det er da dere er hjemme. Det beste for gjestene, og dere kan dele på alle kostnader. Anonymkode: e3f7e...1eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. februar #63 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg ville ha sendt hu mld og sagt at det ble litt dumt med 2 dåp så tett på, spesielt for gjestene. Spør om dere ikke skal ha felles dåp, og "inviter" dem til å ta det på samme dag som dere da det er da dere er hjemme. Det beste for gjestene, og dere kan dele på alle kostnader. Anonymkode: e3f7e...1eb Beste løsning og ingen blir sure eller såra eller noe slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 16. februar #64 Del Skrevet 16. februar Synes det ble ufint av svigerinne. Hun burde slått til på felles fest siden dere ber mange av de samme gjestene. Og dårlig gjort av gjestene som har takket ja først og nå takker nei fordi de skal i annen dåp. De fleste skjønner at dette blir det surr og dårlig stemning av. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #65 Del Skrevet 16. februar Har ikke lest alt, men er dette en alenemor, siden mannen ikke nevnes? Anonymkode: 58c85...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #66 Del Skrevet 16. februar Jeg hadde blitt skikkelig pissed, avlyst hele og heller hatt en enkel dåp dere dere bor nå. "Da vi dessverre har fått så mange avbud velger vi å avlyse dåpen. Dåpen blir holdt et annet tidspunkt i XXX. De som ønsker er selvfølgelig velkommen til å ta turen, tidspunkt vil komme". Anonymkode: 0f8d8...5f3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #67 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 9.50): Det er en uting å ikke si ifra om slike ting på forhånd. De hadde god tid på å si at de ville døpe sitt barn. Svigerinnen har som sagt to barn fra et tidligere forhold som ikke er døpt. Anonymkode: 960d8...75c Nei, dette har hun gjort med vilje for å ødelegge for dere. Anonymkode: a6c04...b11 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #68 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 10.44): Hun sa vi kunne dele på kostnaden på pynten, men da hun så prisen ville hun bare betale en liten del, fordi jeg hadde fått bestemme stilen. den setningen sier etg alt: svigerinnen mangler totalt gangsyn og sosiale evner når hun i heletatt vurderer å ikke dele 50/50. Anonymkode: f390f...21a 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #69 Del Skrevet 16. februar Hun er jo helt uten sosiale antenner. Det skjønner alle som fikk invitasjonen fra henne lenge etter deres. Å dele pynt er en ting - i etterkant! Men å gi andre pynten en har valgt ut så de kan bruke den først. Utrolig merkelig. Anonymkode: 3c90e...1af 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #70 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): jeg ville ha sendt hu mld og sagt at det ble litt dumt med 2 dåp så tett på, spesielt for gjestene. Spør om dere ikke skal ha felles dåp, og "inviter" dem til å ta det på samme dag som dere da det er da dere er hjemme. Det beste for gjestene, og dere kan dele på alle kostnader. Anonymkode: e3f7e...1eb Hvis du leser tråden vil du se at svigerinnen avslo felles dåp. Anonymkode: e3965...338 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #71 Del Skrevet 17. februar 1- Jeg skjønner at dette er kjipt 2- Det viktigste her er vel at barnet blir tatt imot av gud og ikke går til evig fortapelse? Anonymkode: caa2a...449 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. februar #72 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du leser tråden vil du se at svigerinnen avslo felles dåp. Anonymkode: e3965...338 Ååå. Det forstår jeg ikke. Da virker det som hun saboterer med vilje. For ei megge 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #73 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): 1- Jeg skjønner at dette er kjipt 2- Det viktigste her er vel at barnet blir tatt imot av gud og ikke går til evig fortapelse? Anonymkode: caa2a...449 I min familie er vi åpne for både barnedåp og voksendåp, kunne like gjerne hatt barnevelsignelse. Tror du virkelig udøpte barn gpr til evig fortapelse? Ja, det er kjipt å ønske å feire barnets dåpsdag, også føler man seg mest til bry, siden det akkurat har vært en nesten lik samling i familien.. Anonymkode: 960d8...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #74 Del Skrevet 25. februar Hvordan går det TS, blir dere enige? Anonymkode: fffa1...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 25. februar #75 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 18.45): Jeg hadde blitt skikkelig pissed, avlyst hele og heller hatt en enkel dåp dere dere bor nå. "Da vi dessverre har fått så mange avbud velger vi å avlyse dåpen. Dåpen blir holdt et annet tidspunkt i XXX. De som ønsker er selvfølgelig velkommen til å ta turen, tidspunkt vil komme". Anonymkode: 0f8d8...5f3 Jeg hadde også avlyst dåpen slik det står nå og heller hatt privat dåp med oss og faddere. Resten av familien kan ta seg ei bolle og jeg hadde ikke lagt skjul på årsaken. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:22 #76 Del Skrevet onsdag kl 21:22 AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 20.21): Hvordan går det TS, blir dere enige? Anonymkode: fffa1...fc9 TS her. Joda, det blir dåp. Svigerinnen vil fortsatt ha dåpen før oss, og vil ikke ha felles dåp. Jeg og mannen har lave skuldre nå, det blir nok en fin dåp. Alle fra min familie og vennene våre kommer jo fortsatt, og alle kjernefamiliene fra mannens side kommer til å være representert. Skal innrømme at vi har skiftet lokaler. De nye er faktisk enda nærmere kirka, og er litt finere, men og dyrere. Over halvparten av gjestene skal jo ikke i den første dåpen. Har vi sagt til svigerinnen at vi bytter lokaler? Nei.. Skal innrømme at jeg var skuffet og sint da jeg skrev innlegget, gikk rundt og var redd svigerfamiliens storfamilie skulle bli sinte på oss fordi vi ødela påsken deres med "nok en feiring", men har fått tenkt litt og roet meg. Fått litt perspektiv. Takk for mange fine svar. Anonymkode: 960d8...75c 3 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet onsdag kl 21:45 #77 Del Skrevet onsdag kl 21:45 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): TS her. Joda, det blir dåp. Svigerinnen vil fortsatt ha dåpen før oss, og vil ikke ha felles dåp. Jeg og mannen har lave skuldre nå, det blir nok en fin dåp. Alle fra min familie og vennene våre kommer jo fortsatt, og alle kjernefamiliene fra mannens side kommer til å være representert. Skal innrømme at vi har skiftet lokaler. De nye er faktisk enda nærmere kirka, og er litt finere, men og dyrere. Over halvparten av gjestene skal jo ikke i den første dåpen. Har vi sagt til svigerinnen at vi bytter lokaler? Nei.. Skal innrømme at jeg var skuffet og sint da jeg skrev innlegget, gikk rundt og var redd svigerfamiliens storfamilie skulle bli sinte på oss fordi vi ødela påsken deres med "nok en feiring", men har fått tenkt litt og roet meg. Fått litt perspektiv. Takk for mange fine svar. Anonymkode: 960d8...75c Fy flate som jeg heier på dere og håper at dere får en fantastisk fin feiring av dåpen. Jeg syntes dere takler dette så bra og med verdighet, er glad at dere fikk andre lokaler og at ting ser ut til å ordne seg for dere. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå