AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Del Skrevet 11. februar Jeg og mannen har planlagt å døpe babyen vår i påsken. Vi har sendt invitasjoner, kjøpt pynt, booket catering osv. Vi har også fått leie lokaler rimelig gjennom svigerfar sin jobb. Nå skal plutselig svigerinnen døpe sitt barn uka før. De har fått leie samme lokale som oss og inviterer mange av de samme folkene. Det toppet seg litt for meg nå, for hun har sett pynten jeg har kjøpt og foreslo at vi kunne henge opp pynten sammen og bruke samme pynt i begge sammenkomstene. Hun sa vi kunne dele på kostnaden på pynten, men da hun så prisen ville hun bare betale en liten del, fordi jeg hadde fått bestemme stilen. Hun vil pgså vite hvor vi har bestilt catering. Syns de kupper dåpen. Vil ikke at vår tilstelning skal være helt lik som deres, og i alle fall ikke at pynten og ballongene skal være brukt allerede. Har allerede fått tilbakemelding på at noen gjester bare kommer med halve familien sin til vårt barn sin dåp fordi de nå også skal i den andre dåpen. Er vi kjipe om vi ikke deler pynten med dem, og ber de bruke annen catering? Anonymkode: 960d8...75c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Daria Skrevet 11. februar Populært innlegg #2 Del Skrevet 11. februar Hvor mange alternativer til lokale og catering finnes det der dere bor? Som familie ville jeg ikke tenkt så mye over likheter - men jeg ville vært litt oppgitt over at dere ikke kunne hatt felles dåp... 37 2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #3 Del Skrevet 11. februar Men snakket dere ikke sammen i forkant? Anonymkode: ed706...315 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Del Skrevet 11. februar Daria skrev (1 minutt siden): Hvor mange alternativer til lokale og catering finnes det der dere bor? Som familie ville jeg ikke tenkt så mye over likheter - men jeg ville vært litt oppgitt over at dere ikke kunne hatt felles dåp... Det er minst ti ulike steder som tilbyr catering og tre gode steder man kan leie ved kirka. Vi bor langt unna og er bare i onrådet når vi har påskeferie, de bor i nærheten og kunne hatt dåp når som helst. Vår dåp var jo planlagt allerede, og lolalene hadde nok ikke hatt plass til alle de ville invitert i tillegg, de ville heller ikke ordnet like dyr pynt/ballonger og blomster. Felles fest hadde vært fint, men da må det planlegges i forkant. Anonymkode: 960d8...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #5 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men snakket dere ikke sammen i forkant? Anonymkode: ed706...315 Nei, vi sendte ut invitasjoner rett før jul. De sendte nå. Blir kontaktet nå i ettertid for å samkjøre. Anonymkode: 960d8...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #6 Del Skrevet 11. februar Jeg hadde byttet lokale. Anonymkode: aa0d1...aef 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #7 Del Skrevet 11. februar Jeg ville faktisk tatt en prat med min mann om å prate med sin søster om dette jeg. Det er jo makan til frekkhet om situasjonen du beskriver stemmer. Jeg hadde bedt henne kjøpe sin egen pynt, ordne sin egen catering og sagt at dette var i overkant frekt når dere har planlagt dette så lenge og har valgt tidspunktet med hensyn til at dere måtte ha ferie for å få festen nærme familie. Selvfølgelig er det mye for felles familie å dra på dåp to helger på rad, det binder jo opp begge helgene. Anonymkode: 94135...de1 34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 11. februar #8 Del Skrevet 11. februar Det er jo ikke samkjøring da når de har dåp en uke før dere. Dersom de visste når dere skulle ha dåp og velger å kjøre dette opplegget så viser det litt taktløshet......hadde gitt henne klar beskjed. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #9 Del Skrevet 11. februar Jeg syns det er en god løsning jeg. Men dere burde snakket sammen først. Anonymkode: d655c...3ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #10 Del Skrevet 11. februar Hvorfor feirer dere ikke dåpen sammen egentlig? Jeg har vært i mange slike feiringer hvor søskenbarn har vært samkjørt Anonymkode: d655c...3ec 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #11 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er minst ti ulike steder som tilbyr catering og tre gode steder man kan leie ved kirka. Vi bor langt unna og er bare i onrådet når vi har påskeferie, de bor i nærheten og kunne hatt dåp når som helst. Vår dåp var jo planlagt allerede, og lolalene hadde nok ikke hatt plass til alle de ville invitert i tillegg, de ville heller ikke ordnet like dyr pynt/ballonger og blomster. Felles fest hadde vært fint, men da må det planlegges i forkant. Anonymkode: 960d8...75c Men da kan jo ikke dere delta i deres dåp, hvis dere selv kun er der i påsken?! Dere burde da enten samarbeide eller feire sammen, synes jeg, hvis det er slik at dere bor langveis fra og det er kun i påsken dere er på samme sted. Anonymkode: 19e53...4cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 11. februar #12 Del Skrevet 11. februar Nei, dere deler ikke info om catering og dere deler ikke pynt. Hun får styre selv. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #13 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hadde byttet lokale. Anonymkode: aa0d1...aef Ja, alt for å lage unødvendig drama i familien.... Anonymkode: 19e53...4cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #14 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor feirer dere ikke dåpen sammen egentlig? Jeg har vært i mange slike feiringer hvor søskenbarn har vært samkjørt Anonymkode: d655c...3ec Det har vi og. Siden en ofte har så og si de samme gjestene. Var tilogmed i konfirmasjon der de valgte sammen, hvis de ikke gjorde slik hadde det ent med at folk måtte velge hvem de skulle til eller en tok å feiret lørdag og en søndag Anonymkode: 5f6cd...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #15 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ville faktisk tatt en prat med min mann om å prate med sin søster om dette jeg. Det er jo makan til frekkhet om situasjonen du beskriver stemmer. Jeg hadde bedt henne kjøpe sin egen pynt, ordne sin egen catering og sagt at dette var i overkant frekt når dere har planlagt dette så lenge og har valgt tidspunktet med hensyn til at dere måtte ha ferie for å få festen nærme familie. Selvfølgelig er det mye for felles familie å dra på dåp to helger på rad, det binder jo opp begge helgene. Anonymkode: 94135...de1 Ja, derfor burde de samskjørt dåpene, slik at all familie fikk sjans til å delta i begge dåpene... Anonymkode: 19e53...4cb 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #16 Del Skrevet 11. februar Dette er nærmest det motsatte av samkjøring. To helger med dåp for søskenbarn er kjipt altså. For alle Pynt får de vel ordne selv. Dere er vel ikke der uka før påske engang? Anonymkode: d8834...8a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #17 Del Skrevet 11. februar Dere inviterte førts og det vet gjestene, så alle ser at det er henne som kopierer dere selv om hun har selskapet førts. Kjedelig, men ikke noe å gjøre noe med......annet enn å ikke dele pynt og catering. Anonymkode: 0f8d8...5f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #18 Del Skrevet 11. februar Der som nevner samkjøring, ts har jo forklart at de sendte ut invitasjoner før jul, mens da svigerinne og svoger plutselig kommer med sine planer nå. Jeg forstår ts godt, og ville ha svart: Dette kunne dere ha kommet med for 4 uker siden, da vi inviterte. Da kunne vi ha planlagt alt sammen og til samme tid. Nå får dere ordne det selv. Anonymkode: df225...74f 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfred Skrevet 11. februar #19 Del Skrevet 11. februar Wow, jeg hadde blitt så irritert og skuffa! Hvor nære er dere? Dette hadde aldri skjedd med min familie/svigerfamilie, fordi vi ville snakket sammen på forhånd og hatt forståelse og respekt for hverandre.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #20 Del Skrevet 11. februar Sykt dårlig gjort egentlig! Jeg ville gjort gode miner til slett spill og sagt at hun godt kan kjøpe din pynt hvis hun ønsker det, men at du da vil kjøpe nytt til din dåp. Catering: la være å svare på den, eller svar feil. Eventuelt svar riktig men bytt til en annen selv. Anonymkode: 6371f...070 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå