Gå til innhold

Oversikt over barnehagedekning

Anbefalte innlegg

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Finnes det noe sted det er mulig å finne ut av barnehagedekningen i de forskjellige bydelene i Oslo? Vi er på utkikk etter nytt sted å bo, og med en liten en på vei, er barnehagedekning noe som teller med i vurderingen av hvor vi skal flytte til.

En hører jo mye om bydeler med angivelig bedre og dårligere dekning enn andre, men jeg sliter med å finne pålitelig informasjon om dette.

Endret av Dalwhinnie
Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Det finnes sikkert en side med det du leter etter, men inntil videre (dvs inntil det kommer noen som har peiling her ;) ) kan du jo klikke deg inn på www.oslo.kommune.no og gå videre til bydelene, og se hva du finner!

Jeg har prøvd å klikke meg rundt, og finner gode oversikter over hvilke barnehager som finnes i bydelene, informasjon om åpningstider, priser, søknadsskjema etc, men ingenting om hvor lange ventelistene er eller dekningsgrad.

Har sendt en mail til Oslo kommune ang dette, men ikke fått noe svar så langt.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)
Men hvis det er til hjelp, var det siste tallet jeg så for bydel Gamle Oslo på 186 barn på venteliste til småbarnsavdeling, og et ubetydelig tall for vanlig avdeling (25 eller noe sånt).

Jeg fikk også med meg det siste tallet for Gamle Oslo, som er der vi bor i dag og helst ønsker å bo fortsatt. Akkurat dette tallet fikk jo litt oppmerksomhet da en av småbarnsmødrene skrev brev til Djupedal og spurte om han kunne være dagpappa til barnehagedekningen var som lovet.

Samtidig hører jeg at Gamle Oslo faktisk er blant de bydelene med best barnehagedekning, og at f.eks. Sagene/Torshov er helt håpløst pga et sterkt økende antall barnefamilier i bydelen de siste årene. Men å finne offisiell informasjom om dette ser ikke ut til å være så lett. Får smøre meg med tålmodighet og se hva jeg får i svar fra Oslo kommune.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet (endret)

aftenposten pleier å ha en oversikt sånn en gang i året. Har du forsøkt å søke i gamle nyheter der og se hva du finner?

Bydel Nordstrand er forøvrig den med dårligst barnehagedekning, så vet du det.

Endret av Sensommerbruden
Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Fikk følgende svar fra byrådsavdeling for barn og utdanning:

De opplysninger du etterspør er ikke klare nå før hovedopptaket.

Søknadsfristen var 1. mars og bydelene trenger noe tid til

registrering. Jeg vil sannsynligvis ha en oversikt over dette 16-17.

mars.

Får prøve igjen da. Evt regner jeg med at det kommer i Aftenposten etc når tallene offentliggjøre.

I forkant av hovedopptaket er det ifølge Aftenposten over 2500 barn i barneghagekø, men jeg har ikke klart å finne tall fordelt på bydelene.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet

Ååå er det noen som vet åssen det er i Alna bydel?Vi har akkurat flyttet dit og har søkt barnehageplass.Men jeg vet ikke hvordan det er med barnehagedekning her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...