AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:29 #1 Del Skrevet tirsdag kl 09:29 Jada, det er nok utallige tråder med dette, men jeg spør likevel Jeg har mange års erfaring som pedagog, men har en annen jobb nå på kontor. Dette er et vikariat som går ut, og jeg må se meg etter ny jobb. "Alle" var sikker på at vikariatet skulle forlenges, men den gang ei.. Jeg er voksen (40+), har to barn, mann og hus - jeg MÅ ha jobb, og er ganske stressa og fortvila over situasjonen. (Note to myself: ALDRI mer vikariat!) Jeg har erfaring fra bolig med psykisk utviklingshemmede, men jeg takler ikke stell på voksne, lavt funksjonsnivå og utagering. Et helseansvar jeg vil være foruten. Nav? Nei, takk. Har noen jobbet på dagsenter? Miljøveileder på skole? Annet? Tatt annen utdanning? Som dere leser skrives dette av ei desperat dame som sårt trenger tips ❤️ Anonymkode: 160ac...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:21 #2 Del Skrevet tirsdag kl 15:21 Er det aktuelt med barnehage? Anonymkode: 3663e...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:42 #3 Del Skrevet tirsdag kl 17:42 Miljøterapeut på skole og SFO, variert og spennende. Skulle gjerne jobbet mer skole og mindre SFO, men stillingen er 50/50. Anonymkode: e81f8...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:46 #4 Del Skrevet tirsdag kl 17:46 Ufør Anonymkode: de716...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:52 #5 Del Skrevet tirsdag kl 17:52 Jobber på linje for hverdagslivstrening på videregående Anonymkode: 1fa76...73b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:10 #6 Del Skrevet onsdag kl 13:10 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det aktuelt med barnehage? Anonymkode: 3663e...ea6 Nei, dessverre. Jeg ble helt utbrent der. Jobbet i tre ulike over 17 år, og på de to siste ble jeg sykemeldt 1-2 måneder før jeg startet i ny jobb. Så selv om hjertet mitt er i barnehagen, kan jeg ikke gå tilbake. Ts Anonymkode: 160ac...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:12 #7 Del Skrevet onsdag kl 13:12 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Miljøterapeut på skole og SFO, variert og spennende. Skulle gjerne jobbet mer skole og mindre SFO, men stillingen er 50/50. Anonymkode: e81f8...51f Takk for tips Det er miljøterapeut på skole jeg går og grubler på... men i går leste jeg at de kutter ned mange slike stillinger, hvert fall her i byen 🙁 Til fordel for KUNST på skolen!! Helt latterlig! Men dette var en VGS da, jeg kunne ev. tenkt meg på barneskolen. Men det er renner ikke over av slike stillinger, tror jeg. Ts Anonymkode: 160ac...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:13 #8 Del Skrevet onsdag kl 13:13 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jobber på linje for hverdagslivstrening på videregående Anonymkode: 1fa76...73b Oi! Det høres spennende ut Søkte du på jobben eller ble du "headhunta"? Hvordan er dagen din? Har du ulike klasser med hverdagslivstrening i valgfag? Ts Anonymkode: 160ac...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:59 #9 Del Skrevet onsdag kl 13:59 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er miljøterapeut på skole jeg går og grubler på... men i går leste jeg at de kutter ned mange slike stillinger, hvert fall her i byen 🙁 Til fordel for KUNST på skolen!! Helt latterlig! Ts Anonymkode: 160ac...e0a Ja, du synes det kanskje det er latterlig med kunst. Fordi du ser ikke verdien med det? Nå er det heldigvis slik at kunsten og kulturens verdi står sterkt i læreplanverket, da det angår elevens danning. Og skolen er nettopp en arena der elevene skal finne sin egen identitet, og uttrykke seg gjennom kunst og kultur. Synes det er litt rart at det kommer ifra en barnehagelærer, da også kunst står sterkt i barnehagen. Anonymkode: b46a4...6ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:03 #10 Del Skrevet onsdag kl 14:03 Værsegod https://www.kulturtanken.no/kunsten-og-kulturens-verdi-i-laereplanverket/ Anonymkode: b46a4...6ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:10 #11 Del Skrevet onsdag kl 15:10 Ungene legger ikke merke til hva som henger på veggene. De legger merke til om det er nok voksne der som bryr seg. Anonymkode: 1afc8...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ungene legger ikke merke til hva som henger på veggene. De legger merke til om det er nok voksne der som bryr seg. Anonymkode: 1afc8...740 Håper ikke det er en barnehagelærer som har slike holdninger. Kunst er ikke dekorasjon. Skapende arbeid er ypperlig bakgrunn for arbeid med barns selvfølelse og mestring, inkludering og toleranse, samspill, språk, ja alle fagområdene. Dessverre kan arbeid med kunst og kultur reduseres til masseproduksjon av formingprodukter etter mal. Da mister man mye av næringspotensialet. Det er derfor det er så viktig med lærere med kompetanse innen kunstfaget. Og kunst og kultur er ikke bare produkter, men dans og bevegelse, sang, musikk, skape egne fortellinger og tekster, ja alt sanselig som oppleves og uttrykkes gjennom kroppen. Det har aldri vært viktigere enn i vår digitale tid. Det er også grunnleggende for digital kompetanse å ha opplevd den virkelige verden på kroppen. Anonymkode: d2fbf...8bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå