AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Skrevet 11. februar Kjøpt tomannsbolig fra 70-tallet. Har besøkt naboen som har gipset/sparklet veggene, men syns de har fått mye sprekker. Hadde egentlig tenkt å gjøre det samme (gammel strietapet i vår bolig), men vil jo ikke ha sånne sprekker. hvilke muligheter er det å få slette vegger uten sprekker? Anonymkode: f7091...9cd
AnonymBruker Skrevet 11. februar #2 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøpt tomannsbolig fra 70-tallet. Har besøkt naboen som har gipset/sparklet veggene, men syns de har fått mye sprekker. Hadde egentlig tenkt å gjøre det samme (gammel strietapet i vår bolig), men vil jo ikke ha sånne sprekker. hvilke muligheter er det å få slette vegger uten sprekker? Anonymkode: f7091...9cd Kan legge til at det var profesjonelt firma som gjorde naboen sine vegger Anonymkode: f7091...9cd
AnonymBruker Skrevet 11. februar #3 Skrevet 11. februar Hemmeligheten er å være nøye med forarbeidet. Skjære vekk løs tapet/strie og bobler. Bruker godt med primer før du helsparkler. Og heller legge på flere tynne lag istedet for tykke. Og tørke skikkelig mellom hvert lag. Anonymkode: 1b7fa...c19
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Skrevet 11. februar Hus beveger seg, og sprekker er vanlig. Noen får mer enn andre, men de kan sparkles over. Anonymkode: 4e6df...a90 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #5 Skrevet 11. februar Sånn sletter du vegger uten sprekker Anonymkode: 97521...7b3
Teardrop Skrevet 11. februar #7 Skrevet 11. februar Wall2paint Eneste som har gitt rette vegger her. Prøvd mye
AnonymBruker Skrevet 11. februar #8 Skrevet 11. februar Teardrop skrev (4 minutter siden): Wall2paint Eneste som har gitt rette vegger her. Prøvd mye wal2paint er veldig grei, veldig rask løsning (ikke billig) men det er en synlig søm hver 60 cm, og, de er absolutt ikke like glatte og fine vegger som ny gips. På den positive siden, du kan henge opp ting. TS, du har mange muligheter og alle er avhengige av din budsjett og dine krav til hvor bra du vil at det skal se ut, men også, om du har tenkt å ansette folk eller gjøre det selv. Det absolutt beste kvalitetsmessig, er å rive ned gamle vegger og sette opp hel nye gipsplater, sparkle skøytene, male. Du har samtidig mulighet til å oppdatere det elektriske, fjerne de gamle utpåliggende kabler, bytte alle lister, endre litt på planløsning, flytte dører osv. Som du ser, blir det også dyrest, du kan eventuelt prøve å få det billigere hvis du står for riving og rydding selv, eller sparkling og/eller maling selv. Etter å ha prøvd alle alternativer jeg lister opp, er dette jeg vil nå alltid velge, det er bare best. men du har mange andre muligheter. Du kan prøve rehab-tapet over strie, du kan forsøke å fjerne strie og se hva som er under, du kan helsparkle over strie. Hvis det sprekker så mye hos naboen, kan det bety at strie var lagt over mdf-plater, som er trebaserte og er bevegelige. Gips er dødt og beveger seg ikke. Gipsrehab er også en mulighet. Anonymkode: 7cf52...908 2 1
newman01 Skrevet 11. februar #9 Skrevet 11. februar Jeg ville fjernet løs strie, sparklet og pusset over slik at striemønster blir borte (jevnhet ikke sååå farlig) og lagt veggfornyer/glatt rehabstrie over. Så sparkler man skjøtene og maler. Da får man en ganske så jevn vegg som ikke sprekker opp så lett.
AnonymBruker Skrevet 11. februar #10 Skrevet 11. februar Teardrop skrev (3 timer siden): Wall2paint Eneste som har gitt rette vegger her. Prøvd mye Walls2paint er vel blant de løsningene som er garantert å gi sprekker, eller skjøter, da. Putter det i samme kategori som Tak-ess... Her i huset går vi fra sponplater med strietapet og Tak-ess, til gips på både vegger og himling. Egenhendig strimlet og sparklet av meg. Har vært gjennom en sommer og vinter og det har ikke sprukket noe ennå 👍 Anonymkode: 0dddc...e84
Teardrop Skrevet 11. februar #11 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Walls2paint er vel blant de løsningene som er garantert å gi sprekker, eller skjøter, da. Putter det i samme kategori som Tak-ess... Her i huset går vi fra sponplater med strietapet og Tak-ess, til gips på både vegger og himling. Egenhendig strimlet og sparklet av meg. Har vært gjennom en sommer og vinter og det har ikke sprukket noe ennå 👍 Anonymkode: 0dddc...e84 Brukt walls2paint i mange rom. Veldig fornøyde vi. men kommer sikkert an på resultatet fra hus til hus og skjevheter sikkert.
AnonymBruker Skrevet 11. februar #12 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan legge til at det var profesjonelt firma som gjorde naboen sine vegger Anonymkode: f7091...9cd Eh, da hadde jeg klaget. Har maler i vår familie, og han sier at det skal ikke sprekke opp om det gjøres grundig og korrekt- og med kvalitetsprodukter så klart. Har satt opp gipsvegger selv, gjorde ikke alt helt etter hans oppskrift heller da jeg glemte meg litt av i prosessen. Har ikke kommet en eneste sprekk i skjøtene gitt Anonymkode: eb214...967
AnonymBruker Skrevet 11. februar #13 Skrevet 11. februar Snakker av erfaring, riv ned alle veggene (endre romløsning) om du ønsker det når du først er i gang, og sett opp gips vegger. angrer fælt i ettertid for at vi ikke gjorde det først. Sammenlagt så tok arbeidet 3 ganger så lang tid med å fjerne tapet, helsparkle for så å deretter rive veggene og etterisolere osv. like greit å gjøre det med en gang. Du kan og melde deg i Facebook gruppen husbygging, oppussing og interiør. Der er det mange gode tips og råd. Anonymkode: 805d5...add
AnonymBruker Skrevet 12. februar #14 Skrevet 12. februar Du kan også bruke malingen lady minerals revive for et ganske enkelt og billig alternativ. Anonymkode: d2e9a...2b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå